Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Ex] Relatie na enkele weken weer uit, hoe verder?  (gelezen 217 keer)

Offline Cycler@nightTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 29
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 11-02-2018 20:00:56
0
Hallo SWB-ers,

Ik zit met een situatie die ik van mij af wil schrijven. Een aantal maanden geleden heb ik via een datingsite een meisje leren kennen. We stuurden elkaar op die site regelmatig berichtjes en uiteindelijk besloten we telefoonnummers uit te wisselen om verder te whatsappen. Hier konden we over van alles praten en dus besloten we in het echt af te spreken. We hadden een leuke date waarbij we eerst wat samen zijn gaan drinken en toen dat gezellig was zijn we samen in een restaurant gaan eten. We vonden het allebei zo gezellig dat we daarna weer zijn gaan afspreken en hadden elke dag contact via whatsapp (al is het maar om te vragen hoe ieder zijn dag was of wat de ander gegeten had). De eerste twee keer namen we afscheid met drie zoenen op de wang maar de derde keer kuste zij mij op mijn mond en hebben we kort getongzoend. Ik ben gedurende iedere date steeds meer voor haar gaan voelen en toen we de vijfde keer afspraken vertelde zij dat ze niet wist of ze tegen haar vrienden moest zeggen dat ik haar date was of haar vriendje. Deze dag verliep zo fijn dat we toen allebei wel overtuigd waren dat we verkering hadden. Ik was de weken daarna enorm in de wolken. Ik ontmoette haar ouders wat ook zeer vriendelijke mensen waren. Het leek voor mij dus alleen maar beter te kunnen.

Na 2,5 week relatie vertelde ze mij echter dat ze was gaan twijfelen toen ik naar aanleiding van de vraag of zij het soort meisje was waar ik gelijk op zou vallen, ik haar vertelde dat mijn gevoelens voor haar naar mate we elkaar vaker zagen steeds meer zijn gaan ontwikkelen in plaats van dat ik gelijk verliefd was na de eerste keer. Dit antwoord is aan haar gaan knagen en heeft haar doen twijfelen. Zij vertelde dat ze tijdens het daten iedere keer verliefd werd als ze mij zag, maar dat het weer vervaagde als we elkaar even niet zagen. Het feit dat ze was gaan twijfelen en vertelde dat ze zich op dat moment niet meer verliefd voelde deed mij erg pijn. Het voelde alsof mijn wereld instortte en alle leuke vooruitzichten die ik met haar in mijn hoofd had spatten toen uiteen. Twee dagen later waren we weer bij elkaar om er verder over te praten. Helaas bleek het gewoon over. Zij wilde wel vrienden blijven maar daar had ik geen behoefte aan omdat ik bang was dat ik gevoelens voor haar zou blijven houden als ik haar zou blijven zien. Een aantal dagen ben ik er echt ziek van geweest dat niets mij meer kon schelen. Ik ging gewoon naar mijn werk maar met mijn gedachten was ik ergens anders. De afgelopen weken merk ik dat in een soort wisselingen heb tussen balen dat het uit is, soort nostalgische gedachten over hoe leuk we het samen hadden, met frisse moed vooruitkijken met de levenservaring die ik er bij heb gekregen (dit was mijn eerste relatie en eerste breuk) en erkennen dat het gewoon leerzame en leuke tijd is geweest die helaas vroegtijdig ten einde kwam. Zoals je dus kan lezen wisselen goede gevoelens af met slechte. Soms denk ik dat ik er overheen ben en het een plekje heb kunnen geven, andere momenten heeft liefdesverdriet weer de overhand en blijf ik van die "Wat als...?" vragen hebben. Soms heb ik wel eens stille hoop dat ze weer contact met mij zoekt, al weet ik dat dat tegen beter weten in is. Zelf contact met haar zoeken lijkt mij onverstandig, dat resulteert alleen maar in verdere teleurstellingen. Ik wil gewoon verder gaan met mijn leven en als het zo ver mag komen weer een nieuwe liefde tegenkomen waar ik iets moois mee kan opbouwen. Ik wil terug kunnen kijken op leuke dates en afspraakjes in de weken dat we een relatie hadden en daar vertrouwen uithalen voor de toekomst. Niet blijven hangen in negatieve gevoelens of dromen hoe mooi het had kunnen zijn als we in de zomer naar het strand of op vakantie zouden gaan. Ik merk nu al dat alles hier typen al enorm oplucht, dus specifiek een vraag om hulp heb ik niet meer.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 11-02-2018 20:24:13
0
Ik kan me voorstellen dat je je rot voelt nu. Je bent 29 en dit is dan je eerste verliefdheid en eerste relatie. Je hoeft jezelf niks te verwijten. Je was eerlijk over je gevoelens. Zij heeft blijkbaar minder diepe gevoelens voor jou. Daar kun je niks aan doen.
Probeer om afleiding te zoeken en blijf hier niet in hangen. Het gaat over maar bij de een wat sneller dan bij de ander.
Sterkte!

• Actief Lid

Gepost op: 11-02-2018 22:12:42
0
Het was niet mijn eerste verliefdheid, wel de eerste waarbij het een keer wederzijds was. Tijdens het daten hield ik wel rekening met afwijzing of dat we gewoon geen klik zouden hebben, maar toen die niet kwam en zij ook liet weten het gezellig te hebben gevonden en we daarna ook niet meer van elkaar konden afblijven dacht ik dat het helemaal goed zat tussen ons. Dat het van haar kant blijkbaar een kortdurende heftige verliefdheid is geweest die snel weer voorbij ging was een bittere pil voor mij om te slikken. Maar goed, ook dat hoort bij het leven. Tijd heelt alle wonden zeggen ze wel eens, ook het nare gevoel wat ik nu soms heb slijt vanzelf.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 11-02-2018 22:40:24
0
Het is de realiteit. Blijf er maar niet te lang in hangen. Goed dat ze je niet aan het lijntje heeft gehouden.

Offline hvpersoon

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2018 09:37:06
0
Het was niet mijn eerste verliefdheid, wel de eerste waarbij het een keer wederzijds was. Tijdens het daten hield ik wel rekening met afwijzing of dat we gewoon geen klik zouden hebben, maar toen die niet kwam en zij ook liet weten het gezellig te hebben gevonden en we daarna ook niet meer van elkaar konden afblijven dacht ik dat het helemaal goed zat tussen ons. Dat het van haar kant blijkbaar een kortdurende heftige verliefdheid is geweest die snel weer voorbij ging was een bittere pil voor mij om te slikken.
Wees blij dat ze eerlijk is geweest. Ik heb een 'relatie' gehad met een of ander idioot typ dat eigenlijk alleen uit was op vriendschap, maar helaas alle signalen heeft gegeven dat ze een relatie wou.

Toen het eenmaal 'aan' was heeft ze tegen 2 mensen laten vallen dat dit eigenlijk helemaal niet was wat ze wou, waarop die 2 personen ook gezegd hebben dat het dan wel zo netjes was dat diegene (mij dus) te laten weten.

Dat heeft ze dus niet gedaan, waardoor het na 3 maanden klapte en vooral alles wat er daarna gebeurd is m'n zelfvertrouwen met de grond gelijk gemaakt heeft. Dan heb je je eerste 'relatie' op je 27ste gehad...

Maar: het heelt. Dit was 'maar' 2,5 week. Bij mij was het 3 maanden en pas sinds een maand of 4 kan ik, na 2 jaar woede, verdriet en wantrouwen richting andere mensen, eindelijk zeggen dat het weer goed met me gaat: er is geen contact meer tussen ons en dat wil ik ook niet meer.
Ook voor mij was het de eerste keer dat ik dacht dat het wederzijds was: verliefd zijn was ik niet voor het eerst, maar verder dan dat was ik tot dan toe nog nooit gekomen.

• Actief Lid

Gepost op: 17-02-2018 11:19:46
0
Ik ben er ook wel blij mee dankbaar voor dat ze eerlijk is geweest. Als we waren doorgegaan dan was het vanzelf uitgekomen en was het waarschijnlijk nog pijnlijker geweest. Ik merk nu ook dat ik vaker wel dan niet dankbaar ben voor de leuke dates en de paar weken een heerlijk gevoel hebben dan dat ik nog baal dat het niets geworden is. Het pijnlijke was vooral dat ik net in die roze wolk van verliefdheid zat en ineens keihard met beide benen op de grond terecht ben gekomen. Maar goed, liefde en relaties is net als leren fietsen, je gaat een aantal keer onderuit en dat doet pijn maar je wordt er uiteindelijk sterker van.