Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Relatie] Verliefd op iemand anders  (gelezen 380 keer)

Offline MrL33TTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 04-02-2018 17:53:09
0
Haai!

Na een aantal jaar niet meer actief te zijn geweest op dit forum, heb ik toch eens iets van me af te schrijven, dus daar ben ik weer. Ik heb inmiddels bijna 6 jaar een relatie met mijn vriend waar ik ook mee samenwoon. We houden van elkaar en alles is pais en vree.

Sinds een week merk ik dat ik nogal verliefd ben geworden op een jongen die ik bij een cursus heb ontmoet. Ik voel me daar nogal kloterig bij  :l De hele week moet ik aan hem denken, ik heb vlinders in mijn buik en wat niet al. Maar het voelt zo slecht omdat het me een gevoel geeft van ontrouw zijn, ik gek moet zijn van mijn vriend en niet van iemand anders. Het drukt mijn humeur behoorlijk en dat merkt mijn vriend ook. Ik durf alleen niets hierover te zeggen omdat ik bang ben dat het onze relatie beschadigt. Tegelijk fantaseer ik over samen zijn met die andere jongen, in plaats van met mijn vriend... en dat maakt dat ik me weer extra slecht voel. Ik probeer het uit mijn hoofd te zetten, maar dat is erg lastig... zeker omdat ik de persoon in kwestie voorlopig elke week zie.

Is dit herkenbaar?
Dit hier is best uit-sig-loos.

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 04-02-2018 18:13:30
0
Ik denk dat je je vooral hier niet voor moet schamen. Je bent erg lang samen en je bent niet gemaakt van steen, dat iemand anders je aandacht trekt is niet per se een teken dat er iets mis is in je huidige relatie. De vraag is nu wat je ermee doet. Als je samen gelukkig bent met je huidige vriend, accepteer dan gewoon dat dit is iets is dat waarschijnlijk met voldoende geduld gewoon weer wegzakt. Als je er mogelijk wel iets mee wil doen, dan sta je uiteraard voor een moeilijkere keuze.
Building your girl's second story ♥

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 04-02-2018 18:23:45
0
Ja is herkenbaar. Als je miss nu wat leuke dingetjes met je vriend gaat doen? Dat de vlinders een beetje terugkomen.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 04-02-2018 18:50:55
0
Ik het met Bliss en Leeuwtje eens. Niks om je voor te schamen. Je kunt je gevoelens niet in een kooitje vasthouden. Zoek afleiding en doe leuke dingen met je vriend. Misschien is het ook beter ontmoetingen met die leuke jongen te vermijden.
Het heeft geen zin om er met je vriend over te praten. Hij zou het helemaal verkeerd kunnen opvatten.

Verder weet je waarschijnlijk niet wat die leuke jongen voor jou voelt. Weet je of hij ook op mannen valt? Door je verliefdheid op te biechten kom je op heel erg glad ijs.
Probeer het te vergeten en maak het in je hoofd niet meer dan het is.

• Actief Lid

Gepost op: 04-02-2018 19:16:42
0
Bedankt voor jullie reacties dusver. Ik ben gelukkig met mijn huidige vriend, en probeer het dus ook over te laten waaien. Maar ik merk dat het heel erg twee kanten heeft: enerzijds vind ik het heel vervelend, anderzijds is het nieuw en spannend. Of het target dat cupido voor me bedacht heeft ook op mannen valt weet ik niet. Ik hoop van niet, dat maakt het extra makkelijk (maarja, een stukje van me hoopt natuurlijk van wel).
Ontmoetingen vermijden gaat helaas voorlopig niet, of ik moet stoppen met de cursus en dat wil ik ook niet. Extra leuke dingen gaan doen met m'n vriend klinkt als een goed idee. Maar ik merk wel dat ik de laatste dagen nogal afwezig ben omdat ik de hele tijd aan die leuke jongen moet denken Ė en mijn vriend merkt die afwezigheid ook.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 04-02-2018 19:56:43
0
Lekker die vlinders gebruiken in je relatie. Niets mis met een keer iemand anders leuk vinden hoor.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 04-02-2018 20:26:31
0
Je nieuwsgierigheid begrijp ik wel, maar daardoor maak je het voor jezelf steeds moeilijker. Door je verliefde gevoelens verheerlijk je die jongen terwijl hij onkundig is van wat er in je omgaat. Hou je in en laat niks merken.
Als je relatie belangrijk voor je is en je houdt veel van je partner dan probeer je je te verzetten tegen je gevoelens.
Als je toch met die cursus doorgaat dan wens ik je heel veel sterkte!

Offline Mathijs

• Actief Lid
  • Leeftijd: 34

Gepost op: 04-02-2018 23:14:06
0
Bedenk dat als je je vriend zou verlaten voor je nieuwe vlam, dat ook hij op een gegeven moment niet meer nieuw en spannend is. En dan komt er wel weer een volgende voorbij. Zo kan je steeds door blijven gaan.

Goed genoeg is goed genoeg. :)
« Laatst bewerkt op: 04-02-2018 23:14:47 door Mathijs »
Iets met psycholoog en zo
Iets met reiki en zo
Iets met Osirus en zo (anno 2004)

• Actief Lid

Gepost op: 05-02-2018 20:26:13
0
Bedankt voor jullie reacties! De truc is natuurlijk om rationeel te blijven, maarja, da's lastig in verliefdheid :+ Anyway, morgen is het weer zover (de cursus in kwestie), ik probeer het hoofd koel te houden. Jullie horen wel hoe het me vergaat.

• Actief Lid

Gepost op: 09-02-2018 16:53:31
0
Korte update: het zakt allemaal weer. Heb 'm deze week dus weer gezien, maar in mijn gedachten was ie leuker :+ Niet dat ie niet leuk is, maar de verliefdheid is wel weer voorbij. Bedankt voor jullie adviezen en rationele ideeŽn!

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 09-02-2018 17:27:36
0
Gaan verliefdheden bij jou altijd zo snel voorbij?

• Actief Lid

Gepost op: 10-02-2018 18:19:11
0
Gaan verliefdheden bij jou altijd zo snel voorbij?
Eerder niet nee. Maar zal er wel mee te maken hebben dat ie in m'n hoofd leuker was ofzo :+