Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Liefde] Hoe krijg ik meer succes?  (gelezen 377 keer)

Offline wekker123Topic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 04-02-2018 15:09:52
0
Onlangs ben ik 24 jaar geworden en dit was voor mij de aanleiding om eens kritisch naar mezelf te kijken op het gebied van de liefde.

Ongeveer een jaar geleden had ik mijn eerste relatie, maar deze heb ik vrij snel al weer beŽindigd. Dit kwam omdat ik een beklemmend gevoel had (ik heb hier destijds ook een topic over aangemaakt). Deze relatie was dusdanig kort dat we nog geen seks hebben gehad. Ik ben dus nog maagd. Sindsdien is er eigenlijk vrij weinig meer gebeurd op liefdesvlak.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik in mijn huidige situatie (te) weinig vrouwen tegenkom. Ik werk op een kantoorafdeling van een logistiek bedrijf waarbij 80% van de werknemers man is. Ik woon met twee van mijn beste vrienden in een huis met een typisch mannen huishouden (voetbal kijken en bier drinken). Verder ga ik graag naar voetbalwedstrijden van mijn favoriete club in Nederland (seizoenskaart) of met mijn vrienden naar buitenlandse voetbalwedstrijden. Als ik uitga ga ik voornamelijk naar een bruin cafť of sportsbar.

Om niet in de slachtofferrol te kruipen heb ik besloten om mezelf te helpen bij het vinden van een leuke meid. Ik heb weer Tinder aangemaakt en om mijn conditie/lichaam te verbeteren ga ik 2 keer per week nar de sportschool en fiets ik 20 kilometer per dag voor woon-werkverkeer. Nu ik Tinder serieus gebruik om meiden tegen te komen lijkt het alsof ik minder matches heb dan vroeger. Toen zat ik er vooral op voor de lol en uit nieuwsgierigheid. Ik weet niet precies waarom ik nu minder succes heb.

Verder merk ik dat ik wat onzeker word over mijn uiterlijk. Sinds een paar jaar begin ik dunner haar te krijgen en het lijkt erop dat ik vroeg kaal zal worden. Hier zit ik best wel mee en de opmerkingen die ik soms krijg van collega's en vrienden helpen daar niet bij. Omdat op mijn foto's niet te zien is dat ik kaal word (het is met name bij mijn kruin) ben ik bang dat ik in het echt tegenval als ik met een meisje afspreek. Misschien dat dit meespeelt in mijn gebrek aan succes. Ik heb me overigens verdiept in de opties bij haaruitval (camoufleren, transplantatie, alles afscheren) maar ik heb besloten dat ik het voorlopig zo laat.

Mijn twee concrete vragen zijn als volgt:
  • Wat kan ik nog meer doen om succes te krijgen in de liefde?
  • Hoe kan ik het beste om gaan met het feit dat ik kaal begin te worden?

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 04-02-2018 17:24:31
0
Kritisch naar jezelf kijken kan geen kwaad. Zorg op Tinder voor een mooie sprekende foto. Heb je een vrolijke blik, maak dan een close-up. Heb je een sportief lichaam maak dan een foto meer op afstand.
Dat je kaal wordt kun je niet voorkomen. Pas je erop aan. Hou je haar kort en zorg voor een wat getinte huid dan ben je niet zo bleek.
Succes in de liefde krijg je pas als je mrt iemand in real life omgaat. Dan gaat het om je hele persoonlijkheid en niet alleen je uiterlijk.
Voorkom dat je wanhopig overkomt. Denk nog eens goed na over de reden van het beŽindigen van je vorige relatie en stap niet in dezelfde valkuil.

Offline Krumei

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 26
  • Land: be
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 04-02-2018 18:59:38
0
Start eerst met jezelf te accepteren en van jezelf te houden.

Offline joanne12

• Actief Lid

Gepost op: 05-02-2018 19:34:08
0
Er zijn veel mannen die snel kaal worden, daar is niks aan te doen. En ook jij kan daar niks aan doen. Als een meisje je leuk vind maakt haar dit niet uit. Mijn vriend had dit ook voor hij mij leerde kennen (hij had het er ook moeilijk mee) en heeft met de tondeuse zijn haar kort geschoren. Ik ken hem niet met langer haar en het maakt mij niet uit. Hij is goed zoals hij is.

Wees gewoon jezelf en je bent nog jong, je komt vanzelf een leuk meisje tegen. Probeer te accepteren dat je kaal wordt, hoe moeilijk dat ook is. Als een meisje jou niet leuk vind door je kaalheid, dan past ze niet bij jou.
>>De ideale man is hij die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt<<

Offline WBackx

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 09-02-2018 17:04:54
0
Ik heb ook een vriend met kalend haar en hij heeft een superknap lief vriendinnetje en vaak sjans gehad met andere meiden, dus dat maakt niet echt uit. Blijf lekker sporten, is alleen maar goed voor je gezondheid, uiterlijk en zelfvertrouwen.  d:)b Als laatste tip zou ik meegeven dat je gewoon jezelf moet zijn. Vrouwen houden wel veel van humor en attente mannen.  :-Y

Offline Insperatieloos

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 10-02-2018 00:33:06
0
Komt nog wel je moet gewoon de ware vinden je had immers al een relatie praat met leuke vrouwen ook in het echt en vraag gewoon wat te drinken. Ik vind die druk op ontmaagd worden zo'n tering onzin. Ik heb een hechtingstoornis en ik was 20. Kwam laatst een meisje tegen die tegen me zei dat ze dat best oud vond op een of andere manier kwam ze met de vraag of lesbisch ontmaagd kunnen worden. Ja heel raar gesprek maar ineens hadden we het over onze eigen ontmaagding zei vond 20 oud. Ik vind het niet te oud ik voel me prima bij ik was er gewoon nog niet klaar voor. Uiteindelijk bleek ze zelf 14 en te zijn wat ik dan weer extreem jong vind. Het is maar een getal fuck mensen die er gelijk een oordeel aanhangen en ga leuke meiden ontmoeten dus naar andere bars etc.
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-

Offline wekker123Topic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 10-02-2018 12:02:21
0
Bedankt voor alle tips! Het doet me goed om te lezen dat jullie er vertrouwen in hebben dat ik een leuk meisje ga tegenkomen. Ik blijf zeker doorgaan met sporten, ik merk dat het helpt tegen negatieve gedachten.

Verder hoop ik wel dat ik zo snel mogelijk met meer vrouwen in contact kom. Zoals ik al aangaf in mijn openingspost kom ik in mijn dagelijks leven weinig vrouwen tegen. Daardoor is mijn verwachting dat ik snel een potentiŽle vriendin tegenkom zo laag. Aan de ene kant wil ik me er niet teveel op focussen, want ik denk dat zoiets averechts werkt. Echter wil ik ook niet te passief blijven, anders ben ik over een paar jaar nog steeds single.

Start eerst met jezelf te accepteren en van jezelf te houden.
Bedankt voor je feedback! Ik vraag me alleen af wat je hiermee precies bedoelt. Wanneer houd ik van mezelf en wanneer heb ik mezelf geaccepteerd? Ik vind dit lastig te peilen bij mijzelf dus ik weet niet zo goed hoe ik dit aan mezelf kan merken. Vinden jullie uberhaupt dat je eerst van jezelf moet houden voordat je een relatie aangaat? Of kan je ook prima een relatie hebben en nog niet (helemaal) van jezelf houden?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Offline diesel007

• Actief Lid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 10-02-2018 13:15:21
0
Ik woon met twee van mijn beste vrienden in een huis met een typisch mannen huishouden (voetbal kijken en bier drinken). Verder ga ik graag naar voetbalwedstrijden van mijn favoriete club in Nederland (seizoenskaart) of met mijn vrienden naar buitenlandse voetbalwedstrijden. Als ik uitga ga ik voornamelijk naar een bruin cafť of sportsbar.

Hoe gaat het met je twee vrienden en de vrouwen? Vergelijkbaar met jou of anders? Onderwerp wat je met hen bespreekt? Etc.

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 10-02-2018 13:36:24
0
Bedankt voor alle tips! Het doet me goed om te lezen dat jullie er vertrouwen in hebben dat ik een leuk meisje ga tegenkomen. Ik blijf zeker doorgaan met sporten, ik merk dat het helpt tegen negatieve gedachten.

Verder hoop ik wel dat ik zo snel mogelijk met meer vrouwen in contact kom. Zoals ik al aangaf in mijn openingspost kom ik in mijn dagelijks leven weinig vrouwen tegen. Daardoor is mijn verwachting dat ik snel een potentiŽle vriendin tegenkom zo laag. Aan de ene kant wil ik me er niet teveel op focussen, want ik denk dat zoiets averechts werkt. Echter wil ik ook niet te passief blijven, anders ben ik over een paar jaar nog steeds single.

Bedankt voor je feedback! Ik vraag me alleen af wat je hiermee precies bedoelt. Wanneer houd ik van mezelf en wanneer heb ik mezelf geaccepteerd? Ik vind dit lastig te peilen bij mijzelf dus ik weet niet zo goed hoe ik dit aan mezelf kan merken. Vinden jullie uberhaupt dat je eerst van jezelf moet houden voordat je een relatie aangaat? Of kan je ook prima een relatie hebben en nog niet (helemaal) van jezelf houden?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Als je aanvoelt in het dagelijks leven te weinig vrouwen tegen te komen is dat waarschijnlijk ook waar, dat had ik ook. Uiteindelijk leidde dat ook tot wanhopigheid en dat moet je voor zijn. Actief worden maar er wel losjes mee omgaan is de goede middenweg.

Ik vind van jezelf houden een beetje wollig maar een gezond zelfbeeld is wel belangrijk, Vind je jezelf een leuke vriendin waard?

Offline Krumei

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 26
  • Land: be
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 10-02-2018 13:59:50
0
Ja ik begrijp dat "van jezelf houden" soms zweverig kan klinken.
Wat mij betreft kan je van jezelf houden als je jezelf accepteert zoals je bent, als je tevreden bent over jezelf, als je jezelf oprecht complimenten kan geven...dus inderdaad een gezond zelfbeeld zoals Nul zegt.
Dat kan trouwens perfect samengaan met het streven naar verandering. Je kan tevreden zijn over jezelf en tegelijkertijd graag aan iets werken, bv. socialer zijn.

Je kan dat niet meten of peilen. Dat is iets wat je moet voelen. Er bestaan overigens wel vragenlijsten die peilen naar zelfbeeld, maar uiteindelijk gaat het toch om een innerlijk gevoel vind ik en zijn zo'n vragenlijsten slechts een indicatie.

Kan je een relatie aangaan als je niet van jezelf houdt? Ja natuurlijk kan dat.
Een goed zelfbeeld komt alleen aantrekkelijker over dus je maakt meer kans. Bovendien heb je er zelf ook veel voordeel bij dus doe het in eerste plaats voor jezelf en dan pas voor potentieel relatiemateriaal.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2018 14:04:00 door Krumei »