Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Contact] Manisch depressief meisje  (gelezen 260 keer)

Offline shads999Topic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-01-2018 09:05:37
0
Dag Iedereen,

Ik heb sinds kort contact met een meisje die deftig en lief overkomt
helaas is er 1 probleem: ze is manisch depressief.

Ik heb er al veel van gelezen, maar dit komt ook in vele vormen voor

Stel dat het klikt , kan dit lukken voor een relatie?
Ik zou haar graag een kans willen geven, niet omdat ze dat heeft dat zij daarom afgeschreven is

Heeft er iemand ervaring als partner met zo iemand, en heeft dit kans tot slagen ?

Ik wil ook zien, hoe erg de stoornis bij haar is, want zo goed ken ik haar ook niet

Heb er thuis ook van gesproken, maar de aandoening deed wel wat alarmbelletjes rinkelen

Ik vrees met ouder worden, dat de stoornis zal erger worden... of misschien ook niet dus dat is wel een dilemma !

mvg
« Laatst bewerkt op: 07-01-2018 09:09:20 door shads999 »

Offline Oktober

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-01-2018 09:11:52
0
Dag shads999.

Het zal zo z'n invloed hebben op de relatie, op hoe ze zich uit in gedrag.. Ik denk dat je prima een relatie kunt hebben, maar dat je je wel bewust moet zijn van het feit dat het niet 'vanzelf' zal gaan. Manische depressie gaat nooit over dacht ik, je kunt het alleen afvlakken door middel van medicijnen.. Zal betekenen dat als ze geen medicijnen gebruikt ze behoorlijk stemmingswisselingen kan hebben. Als ze wel medicijnen gebruikt hoor je vaak dat het allemaal minder explosief wordt. Dus minder blij bij vreugde, minder verdrietig bij verdriet. Maar dat alles betekent niet dat ze geen relatie kan hebben. Ze zal alleen misschien net wat vaker dan iemand anders 'iets' hebben wat natuurlijk wel z'n weerslag op de liefde kan hebben.
- Nu we plotseling beseffen, dat wij onszelf niet zijn.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-01-2018 09:14:47
0
Dag shads999.

Het zal zo z'n invloed hebben op de relatie, op hoe ze zich uit in gedrag.. Ik denk dat je prima een relatie kunt hebben, maar dat je je wel bewust moet zijn van het feit dat het niet 'vanzelf' zal gaan. Manische depressie gaat nooit over dacht ik, je kunt het alleen afvlakken door middel van medicijnen.. Zal betekenen dat als ze geen medicijnen gebruikt ze behoorlijk stemmingswisselingen kan hebben. Als ze wel medicijnen gebruikt hoor je vaak dat het allemaal minder explosief wordt. Dus minder blij bij vreugde, minder verdrietig bij verdriet. Maar dat alles betekent niet dat ze geen relatie kan hebben. Ze zal alleen misschien net wat vaker dan iemand anders 'iets' hebben wat natuurlijk wel z'n weerslag op de liefde kan hebben.

Ok bedankt

Dat was ook mijn idee, net omdat ik zei en ook gelezen heb: je hebt het in verschillende vormen.
Ik denk het traag aan te pakken, niets overhaasten en vooral zien dat zij bijvoorbeeld niet te explosief / agressief is ook al kan ze er niet aan doen. Verdere details heb ik niet en zal ik ook hier niet neerschrijven, ik weet enkel het feit dat zij het heeft.
« Laatst bewerkt op: 07-01-2018 09:17:04 door shads999 »

Offline Oktober

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-01-2018 09:27:24
0
Als je het nu leuk met haar hebt: gewoon fijn afspreken en zien waar het schip strandt.

Hoe meer je haar ziet dan zul je ook de verschillende kanten vanzelf leren kennen of zal ze meer vertellen over hoe het haar vergaat. Dan kun je altijd nog zien welke gevoelens je voor haar ontwikkelt (of niet).
- Nu we plotseling beseffen, dat wij onszelf niet zijn.

Offline Alaska

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 07-01-2018 12:45:46
0
Ik zou er echt mee oppassen. Mijn ex is manisch depressief en heb het daar best wel zwaar mee gehad. Het had veel effect op mij en heb er ook wel wat psychische problemen aan overgehouden. Dat betekent natuurlijk niet dat dat voor jou ook zal gelden, maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn.
I guess you could say that my life's a mess
But I'm still looking pretty in this dress.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-01-2018 12:56:22
0
Ik zou er echt mee oppassen. Mijn ex is manisch depressief en heb het daar best wel zwaar mee gehad. Het had veel effect op mij en heb er ook wel wat psychische problemen aan overgehouden. Dat betekent natuurlijk niet dat dat voor jou ook zal gelden, maar ik zou er toch voorzichtig mee zijn.

Hangt dat af van de ernst van de aandoening ?
Liet hij zich behandelen?

Offline Krumei

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 26
  • Land: be
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 07-01-2018 16:24:19
0
Dag shads999.

Je vergeet te vermelden dat naast medicijnen, psychotherapie ook enorm belangrijk is om de stoornis zo goed mogelijk onder controle te houden.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-01-2018 17:33:50
0
Ik denk dat het zal afhangen hoe zij precies in elkaar zit enzo
Dat naast de stoornis, zij een goed persoon is;

En ook of ze haar laat behandelen, hoe erg die is, hoe zwaar de episodes zijn etc