Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [HIV] Hoe groot is het risico?  (gelezen 329 keer)

Offline ViviTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 32
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 31-12-2017 10:40:01
0
Ik ben benieuwd hoe groot het risico is als je als bttm zijnde wordt geneukt door een top die daarvoor andere bttm’s heeft geneukt zonder het condoom te wisselen? Ik lees namelijk dat je als bttm een echt groot risico loopt op hiv als iemand in je klaarkomt.

De kans op een soa is zo wel erg groot.

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 31-12-2017 11:16:57
0
Je loopt idd meer risico op soa's als ontvangende partij. Ik zou er alleen geen percentage op kunnen plakken. Gewoon niet doen, bijzonder onverstandig.
Building your girl's second story ♥

Offline katie

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 31-12-2017 13:32:43
0
De kans is vrij klein. Maar de gevolgen zijn enorm groot. Dus het risico niet nemen.

Citaat
Het risico per act (per sekscontact) op overdracht van hiv bij onbeschermd vaginaal contact wordt geschat op tussen de 0,04 en 0,12 procent.
« Laatst bewerkt op: 31-12-2017 13:33:25 door katie »

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 31-12-2017 13:37:41
0
De kans is vrij klein. Maar de gevolgen zijn enorm groot. Dus het risico niet nemen.
[..]
Het gaat hier over anale seks, daar is (volgens mij) het risico groter dan bij vaginale seks, geen idee hoeveel groter.

Maar wat Bliss zegt, doe het gewoon niet zonder condoom wissel.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

:)

Offline Sander

• Bekend Lid

Gepost op: 31-12-2017 13:49:45
0
Misschien interessant om te lezen:

https://www.cdc.gov/hiv/risk/analsex.html

Offline Niceguy84

• Actief Lid

Gepost op: 31-12-2017 18:06:17
+1
Of de kans nou 4% of 50% groter is.. wat boeit het? Als je tegen de verkeerde aan loopt ben je letterlijk fucked.

Gewoon altijd veilig doen dus.

Offline Eave

• Erelid

Gepost op: 31-12-2017 18:10:14
0
Hij bedoelt toch juist geneukt worden door iemand MET condoom nadat iemand anders is geneukt met hetzelfde condoom. Voor zover ik weet zijn daar geen cijders over.
Ik ben liefv.

Offline Niceguy84

• Actief Lid

Gepost op: 31-12-2017 18:14:26
0
Dan is dat toch niet veilig.. mij is altijd geleerd van condoom te wisselen in zo'n geval.

Ik zou sowieso niet op cijfers vertrouwen..

Offline ViviTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 32

Gepost op: 01-01-2018 06:22:01
0
Ik merk dat er nog wat verwarring is in mijn vraag dus zal even toelichten in een voorbeeld. Er zijn 2 bttm's en 1 top een bttm is hiv positief de andere hiv negatief. Stel de top neukt eerst  met condoom de hiv positieve bttm en vervolgens de hiv negatieve bttm. Kan de hiv negatieve bttm op deze manier kans hebben om hiv op te lopen?

Offline Artemis

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel

Gepost op: 01-01-2018 07:36:19
0
Ja natuurlijk kun je zo HIV oplopen.... En dit hebben ze uiteraard nooit kunnen testen dus percentages kun je hier niet op plakken.
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Eave

• Erelid

Gepost op: 01-01-2018 19:01:23
0
Ik merk dat er nog wat verwarring is in mijn vraag dus zal even toelichten in een voorbeeld. Er zijn 2 bttm's en 1 top een bttm is hiv positief de andere hiv negatief. Stel de top neukt eerst  met condoom de hiv positieve bttm en vervolgens de hiv negatieve bttm. Kan de hiv negatieve bttm op deze manier kans hebben om hiv op te lopen?
Ja dus is teringdom
Ik ben liefv.

Offline Flippo

• Actief Lid
  • Leeftijd: 27
  • Land: be

Gepost op: 01-01-2018 19:06:15
0
Ik snapte het al vivi! Het risico zal inderdaad aanwezig zijn, ongeveer in de ordegrootte kansontvanger*kansgever. De viral load zal eerst van ontvanger naar de condoom gaan (=percentage risico voor gever), en dan van condoom naar ontvanger 2 (=percentage risico voor ontvanger). In totaal is de kans dus ietsje kleiner dan je laten neuken door een hiv  positief persoon maar de kans is nog steeds vrij groot. Absoluut voorkomen dus!

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 01-01-2018 20:17:26
0
Niet Meetbaar = Niet Overdraagbaar. Een persoon met hiv, die de juiste medicatie slikt en bij wie het virus langer dan zes maanden niet meetbaar aanwezig is, kan het virus niet overdragen. De hiv vereniging gaat deze boodschap het komend jaar verder actief uitdragen. Dit zou betekenen dat wanneer in het geschetste voorbeeld bij de bttm daar sprake van is het virus niet overdraagbaar is. Maar om eerlijk te zijn ik zou het risico toch liever niet willen nemen. https://www.hivvereniging.nl/n-is-n

anything