Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Wisselwerking] Sinutab en de pil  (gelezen 137 keer)

Offline OnvoltooidTopic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 27
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 18-12-2017 11:10:33
0
Hallo,

Wegens een verkoudheid moet ik sinutab nemen. In de papieren bijsluiter staat dat het een invloed kan hebben op hormonale contraceptiva.

Maar iemand enig idee of dit dan de werking van mijn pil doet verminderen of niet?

Albast bedankt
« Laatst bewerkt op: 18-12-2017 22:26:41 door Chuck Maxi »
- Dream away your life -

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 18-12-2017 14:49:33
0

Even uit een ander topic. De AB heeft mogelijk effect dat je diaree hebt of moet overgeven. Dan moet je de pil opnieuw slikken als je die minder dan 4 uur geleden geslikt hebt.

Edit: Ho, niet goed gelezen, ik ging uit van een antibiotica. Ik ga ff lezen.
Hm, staat er vaag in. Interactie maar niet dat je het niet kan nemen oid. Ik zou ff antwoord van @Artemis  afwachten
« Laatst bewerkt op: 18-12-2017 15:10:25 door Puck »

Offline Flippo

• Actief Lid
  • Leeftijd: 27
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 18-12-2017 15:08:30
0
Normaal zou ik zeggen: volg het advies in de bijsluiter. Echter is sinutab een naam voor Paracetamol + pseudoephedrine, en bij die 2 afzonderlijk zijn geen interacties met de pil bekend. Kan het me ook echt niet voorstellen op welke manier die pseudoephedrine interactie zou moeten hebben, qua metabole wegen en werking op het lichaam.
Als ik verder zoek kom ik het zelf bij de bijsluiter  van sinutab eigenlijk niet tegen. Is het misschien een generieke of ander merk Paracetamol/ephedrine?