Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Verliefd] Ik wil het zo graag afsluiten!  (gelezen 256 keer)

Offline MissRavelliTopic starter

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 25
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 02-12-2017 22:51:36
0
Hoi allemaal, ik dacht laat ik eens naar mijn oude vertrouwde forum gaan, aangezien er op het viva forum de huid volgescholden word er geen serieuze antwoorden krijg.
Ik wil graag wat advies van jullie, het zit namelijk zo.

Ik Ben al ander half jaar verliefd ben op mijn manager. Ik ben een vrouw en zij is een stuk ouder dan mij. Ze is getrouwd met een man en heeft kinderen.
Mijn band met haar is goed, ze weet veel over mij, ze is er voor mij, als ik persoonlijke problemen heb is zij er voor mij en luisterd naar mij. Fijn contact dus.
Op dit na, de verliefdheid zit mij in de weg, van de week heb ik gehoord dat ze bij ons gaat vertrekken over 3 maanden. Ik ben hier kapot van, ik ben erg verdrietig, ik ga het contact zo missen.

Nu komt mijn vraag : ik ben zo verliefd en kan er niet goed meer mee omgaan, het zit in de weg. Ik zou het haar willen vertellen en begrijp me niet verkeerd..
Ik weet dat ik geen kans maak, dat het niet realitisch is en ik heb totaal geen hoop. De reden dat ik het haar wil zeggen is zo dat ik het voor mezelf kan afsluiten voordat ze voorgoed weg is. Dan kan ik ook weer verder.

Ik twijfel, kan zij mij hier voor ontslaan (als ik het zo inschat doet ze dat denk ik niet, maar het is mogelijk toch?
Daarnaast zadel ik haar misschien met iets op waar zij totaal niet op zit te wachten. Ik zie de situatie best helder in. Maar iets in mij zegt dat zij dit zou kunnen handelen en dat ze het misschien wel schattig vind? En dan heb ik het voor mezelf kunnen afsluiten. Ik zou graag wat meningen hebben want ik lig hier echt wakker van.

Alvast bedankt!

mod: tag toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 03-12-2017 08:06:16 door Amargedon »
I know you're the one for me, I love you so much <3

Offline Artemis

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl

Gepost op: 02-12-2017 22:57:24
0
Ik zou het niet vertellen, maakt het alleen maar oncomfortabel... Ik denk niet dat ze je erom zou ontslaan overigens.
Misschien is het ook juist heel goed voor jou dat ze weg gaat - afstand maakt het een stuk makkelijker om over iemand heen te komen.
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid
  • Geslacht: Man

Gepost op: 02-12-2017 23:18:34
+1
Na anderhalf jaar verliefdheid in stilte moet je nu maar sterk bijven. Het haar vertellen kan alleen maar verkeerd uitpakken, omdat je haar er compleet mee overvalt.
Haar vertrek is een goede afsluiting voor je. Dan kun je de knop om zetten. Zwijgen dus!

• Lid
  • **

Gepost op: 03-12-2017 13:39:31
0
Het klinkt allemaal zoveel makkelijker dan het is.. ik weet dat ik het beter kan laten maar m'n sterk zijn houd een keer op. En ik vind het moeilijk om er mee te leven dat ik niks kan zeggen..

Online kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 03-12-2017 13:45:19
0
Hoezo zou je het willen afsluiten door het haar te vertellen? Het sluit zich toch van zelf af, als zij vertrekt?
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

:)

• Lid
  • **

Gepost op: 03-12-2017 13:57:21
0
Als ik het haar vertel kan ik het sneller verwerken en afsluiten. Als ze weggaat zonder dat ik wat zeg ga ik me heel lang afvragen of ik het juiste heb gedaan, misschien spijt krijgen.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 03-12-2017 14:12:05
+1
Je gaat veel meer spijt krijgen van wat je haar aandoet. Die vrouw heeft géén idee. Ze heeft in anderhalf jaar nog nooit op jouw signalen gereageerd. Als ze op een vrouw zou vallen dan had ze wél gereageerd.
Als je echt van die vrouw houd dan hou je je mond. Wél met haar praten is in mijn ogen erg egoïstisch. Jij wilt later geen spijt hebben, maar je kunt haar reactie wel voorspellen. Het wordt dus voor jullie allebei een grote teleurstelling. Voor haar omdat ze op die manier niets voor je voelt en voor jou omdat je gevoelens niet worden beantwoord.

Als ze weg is dan verdwijnt die verliefdheid uiteindelijk ook.

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 03-12-2017 15:07:16
+1
Als ik het haar vertel kan ik het sneller verwerken en afsluiten. Als ze weggaat zonder dat ik wat zeg ga ik me heel lang afvragen of ik het juiste heb gedaan, misschien spijt krijgen.
Ik denk dat die redenering niet uitkomt behalve als je een harde landing als goede en snelle afsluiting ziet. Als ze single was geweest en op vrouwen viel had je inderdaad spijt kunnen hebben maar ze is getrouwd met een man. Ik zie geen goede reden om dit te willen.

Het vriendschappelijke contact zou je misschien aan kunnen houden als je niet verliefd zou zijn.

Offline Insperatieloos

• Actief Lid

Gepost op: 04-12-2017 00:16:57
0
Ik begrijp wel dat je het wilt vertellen om het af te sluiten want ik ken het. Maar is het eerlijk immers is het jouw gevoel niet die van haar. Daarnaast is zij hetero en kan ze er (hoogst) waarschijnlijk helemaal niks mee. Wat bereik je hiermee? Uiteindelijk sluit je het wel af omdat je haar gewoon weg niet meer ziet. Ja het is keihard maar dat noemt men ook wel de realiteit. Je kan het wel zeggen natuurlijk maar over een jaar als alles is bezonken zou je waarschijnlijk jezelf afvragen waarvoor die (drama) of hoe het ook voelt nodig was.

Sorry dat ik hard erin ben maar het is zo ik ken eenzijdige liefde en het is tiefes klote. Bij mij was het een nog grotere rollercoaster omdat ik des tijds ook nodig is met diegene intiem was. Maar het levert niks op simpelweg omdat het niet gaat lukken. Dat is namelijk hetzelfde als dat zij jouw zou uitleggen waarom ze niet verliefd op je is. Wat heb jij er aan niks want je kan er niks mee zo is het nu eenmaal.
« Laatst bewerkt op: 04-12-2017 00:18:58 door Insperatieloos »
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-