Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Onzeker] Ben ik lelijk en mislukt in de liefde?  (gelezen 966 keer)

Offline scoubidouTopic starter

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 34
  • Geslacht: Man

Gepost op: 07-11-2017 20:25:59
Ik wordt de laatste tijd veel overvallen door een onbehaaglijk gevoel dat er iets mis is met m'n uiterlijk en dat ik daardoor niet in de smaak val bij meisjes.

Ik denk dat ik lelijk is en dat er weinig meer aan te doen is. Al draagt een aap en gouden ring het is en blijft een lelijk ding.

Ik heb het idee dat meisjes mij hun blik niet eens gunnen want wie wil er nou flirten met zon gedrocht?
« Laatst bewerkt op: 07-11-2017 20:37:29 door Chuck Maxi »
Terug van weggeweest  :-*  :w
.::Veel  mensen  doen  zichzelf tekort doordat ze niet durven afwijken van wat anderen van ze verwachten::.. <-- Geen uitspraak van mezelf ;)

Offline Aardbei

• Erelid
  • Land: nl

Gepost op: 07-11-2017 20:28:01
Misschien moet je wat doen aan je uitstraling.

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 07-11-2017 20:32:01
Je hebt hier meerdere topics over geopend in het verleden, heb je sinds die tijd ook echt actief stappen ondernomen om te werken aan je zelfbeeld?
Building your girl's second story ♥

• Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 20:37:00
Ja ben nu wel weer in behandeling daarvoor maar het kost me heel veel moeite helaas. En zeker deze tijd laait het weer op
.::Veel  mensen  doen  zichzelf tekort doordat ze niet durven afwijken van wat anderen van ze verwachten::.. <-- Geen uitspraak van mezelf ;)

• Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 20:42:46

Oordeel zelf dan maar meest recente selfie met m'n kat

M'n behandelaar zei dat ik er wel goed uitzie maar heb daar moeite mee om dat te geloven. Alsof ze mij een sociaal gewenst antwoord gaf
« Laatst bewerkt op: 07-11-2017 20:45:52 door scoubidou »

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 07-11-2017 20:47:04
Je bent absoluut niet lelijk. Wat je zelf voelt straal je ook uit he?

• Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 20:51:32
Ok ik zal proberen deze feedback mee te nemen. Ik heb eindelik een behandelaar die wel de tijd voor me neemt en me wel serieus neemt

Offline Jurai Nightroad

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 07-11-2017 21:17:40
Ik weet hoe je je voelt, ik heb ook een laag zelfbeeld. Maar wat dat bekijken door meisjes betreft: ik heb wl het idee dat het ook gewoon een beetje per woonplaats verschilt. De blikken en/of reacties in mijn vorige woonplaats (Almere) waren ronduit erg te noemen, terwijl ik hier in mijn huidige woonplaats (Hilversum) veel leukere blikken krijg van meisjes, hetzij 18+, hetzij zelfs iets jonger (schat ik zo in - en nee, ik ben geen pedo maar als iemand naar me kijkt, kijk ik altijd even snel terug, dus...) en al helemaal geen gegiechel of rare reacties meer. Dus ik weet niet waar jij woont, maar verandering van woonplaats kan, wat betreft de reacties van meiden, dus heel wat uitmaken.
Hoe je dat lage zelfbeeld oplost, weet ik dan weer niet. Ik heb het al bijna 15 jaar en niemand heeft me er ooit mee kunnen helpen, dus geen idee.
~ Through study one gains knowledge; through observation one gains wisdom. ~

ADD + EDS (+mogelijk MCAS) + laag zelfbeeld

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 37

Gepost op: 07-11-2017 21:18:19
Je loopt niet vast omdat je lelijk bent (dat ben je niet), je loopt vast omdat je je lelijk voelt. Zat voorbeelden van mensen die lelijk zijn en er toch relaties op nahouden, zij zijn wel gelukkig in de liefde. Dat komt omdat zij er niet mee zitten dat ze lelijk zijn, ze accepteren zichzelf zoals ze zijn en voelen zich daardoor gelukkig. En daar draait het ten slotte om, om hoe je je voelt. Je uiterlijk is dan eigenlijk maar bijzaak.

Jouw probleem is dat je je uiterlijk invloed laat hebben op je gevoelens. Dat is fout! Geen enkel lichaam is perfect, iedereen heeft wel iets wat beter zou kunnen. Maar daar moet je je niet gek door laten maken, als je dat doet zal je nooit gelukkig worden. Jezelf accepteren zoals je bent is de eerste stap en voor jou de grootste uitdaging. Met je uiterlijk is niks mis, met hoe jij je uiterlijk beoordeelt des te meer.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Gepost op: 08-11-2017 15:15:31
Gezien dat je dit soort topics blijft openen (NOV/17, MRT/17, SEP/15, AUG/15, NOV/14, Aug/14, JUL/08, FEB/08, NOV/07, MEI/07) denk ik niet dat wij je hier een antwoord kunnen geven. Waarom niet? Nou, we proberen het al 10 jaar, maar je topics komen steeds maar weer terug.

Ben je misschien niet Hollands next top model? Klopt. Maar wie is dat wel?

Ik denk dat jij pas meer zeker over je uiterlijk gaat zijn zodra je een relatie krijgt. De enige manier dat jij een relatie krijgt is als je het uiterlijk gewoon eens loslaat. Ga ervoor dat je iemand aantrekkelijk vindt, dat je vlinders krijgt, 'dat je het erop kan doen'. Als zij die gevoelens beantwoord is het toch prima? Vind ze misschien een andere man, model of niet, knapper? Boeien, ze kiest voor jou. Het gaat erom dat jij een aantrekkelijk partner kan zijn. Daarbij speelt uiterlijk uiteraard mee, maar er zijn een heleboel lelijke mensen die gewoon een relatie hebben. Die hebben ook iets moois. Iets liefs, zorgzaams of misschien gewoon iets knaps in de ogen van hun partner.

Probeer het uiterlijk alsjeblieft een beetje los te laten..
- Nu we plotseling beseffen, dat wij onszelf niet zijn.

Offline conscious-awareness

• Actief Lid

Gepost op: 08-11-2017 15:25:41
Ik wordt de laatste tijd veel overvallen door een onbehaaglijk gevoel dat er iets mis is met m'n uiterlijk en dat ik daardoor niet in de smaak val bij meisjes.

Ik denk dat ik lelijk is en dat er weinig meer aan te doen is. Al draagt een aap en gouden ring het is en blijft een lelijk ding.

Ik heb het idee dat meisjes mij hun blik niet eens gunnen want wie wil er nou flirten met zon gedrocht?

Ik verwacht dat eerder je negatieve houding zorgt dat je niet in de smaak valt dan je uiterlijk. De ander is een reflectie van jezelf dus als je niet al te positief over jezelf denkt reflecteer je dat ook op de ander.
Misschien heel hard maar niet  veel meisjes zitten te wachten op een kerel die zo slecht over zichzelf denkt - al was het maar omdat jouw onzekerheid vaak hun onzekerheid aanwakkert en vrouwen zijn toch vaak echt gevoelswezens - als jij hun een slecht gevoel geeft dan is het vaak bye bye aantrekking.

Zolang jij op dingen blijft focussen waar jij niks aan kunt veranderen zal er ook niet veel veranderen. Beter dat jij je gaat focussen op dingen die je wel kunt veranderen en ik kan je nu al vertellen dat, dat niet eenvoudig is. Maar het alternatief is dat je voor altijd zo blijft en dat lijkt me ook niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht. Uiteindelijk is de keuze aan jou blijf ik door gaan om in een slachtofferrol te blijven door het af te schuiven op uiterlijk of whatever. Of ga je kijken en onderzoeken hoe jij je zelfbeeld kunt verbeteren - en wat wel goed aan jou is - de keuze is aan jou,

Een eerste goede stap is om te kijken welke eigenschappen die jij bezit, wel aantrekklijk kunnen zijn voor een meisje. Als je dat niet eens weet dan vind ik het niet gek dat denkt dat je niks waard bent. Probeer eens na te denken wat jij kunt bieden aan een meisje i.p.v. te focussen hoe jij iets van hun kan krijgen..want je bent dan alleen meisjes aan het gebruiken om een leegte in je zelf te vullen - en vrouwen voelen dat erg goed aan in het algemeen. Ik verwacht dat zelfs als zou je wel er goed uitzien het weinig verschil had gemaakt. Het is je hele houding waar aan gewerkt moet worden.

Misschien heel hard, maar hier komen klagen en troost zoeken schiet je niks mee op en reinforced alleen maar het zelfbeeld wat je hebt dat je niks waard bent. Jij moet jezelf een trap voor je reet geven en echt stappen gaan nemen om je hele perceptie van jezelf te veranderen - je kunt hier hulp voor inschakelen... maar uit eindelijk ben jij de enige die het kan veranderen.

Ok ik zal proberen deze feedback mee te nemen. Ik heb eindelik een behandelaar die wel de tijd voor me neemt en me wel serieus neemt

Niks proberen - gewoon doen! En mensen nemen je serieus - maar niet als jij jezelf niet eens serieus neemt. Zoals ik al zei de ander is een reflectie van jezelf. Dus alles wat de ander zegt wordt door jouw negatieve zelfbeeld gefilterd en verdraaid. Het begin allemaal bij de perceptie van jezelf. Daar moet aan gewerkt worden. Als die verbeterd is zal ook alles in je wereld om je heen veranderen.

« Laatst bewerkt op: 08-11-2017 15:40:18 door conscious-awareness »

Offline Insperatieloos

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 09-11-2017 20:26:03

Oordeel zelf dan maar meest recente selfie met m'n kat

M'n behandelaar zei dat ik er wel goed uitzie maar heb daar moeite mee om dat te geloven. Alsof ze mij een sociaal gewenst antwoord gaf

Nee je bent niet lelijk knapper als mij denk ik zo. Iniedergeval het maakt helemaal niet uit hoewel uiterlijk een visitekaartje is wordt ik zelf verliefd op iemand waar ik echt een klik bij voel diegene ga ik automatisch ook meer waarderen. Probeer het wat luchtiger te benaderen.
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-

• Bekend Lid

Gepost op: 12-11-2017 11:24:19
Ben nu bezig met een module zelfbeeld. Ik ervaar heel veel weerstand als in buikkrampen. Misschien omdat ik me dit m'n hele leven al wijs maak.

Sorry voor het elke keer openen van dit soort topics. Op een gegeven moment komt het gewoon te dichtbij allemaal.

Vorige week was er ook een programma op tv van een mislukte man in de liefde en dit triggerde ook enorm.

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 37

Gepost op: 12-11-2017 11:36:31
Vorige week was er ook een programma op tv van een mislukte man in de liefde en dit triggerde ook enorm.

Maar de reden om te mislukken in de liefde kan nooit je uiterlijk zijn. Zoals ik al zei, er zijn zat lelijke mensen die wel gelukkig zijn in de liefde. De reden waarom je tot nu toe niet geslaagd bent in de liefde is je negatieve zelfbeeld. Je hebt je je hele leven iets ingebeeld wat helemaal niet waar is en het is begrijpelijk dat je dat er niet zomaar uit krijgt, maar dat moet je toch proberen. Vrouwen vallen nou eenmaal niet voor iemand met een negatief zelfbeeld, maar als jij zelfverzekerd overkomt weet ik zeker dat je de ene na de andere vrouw kan versieren.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Offline conscious-awareness

• Actief Lid

Gepost op: 12-11-2017 17:01:06
Ben nu bezig met een module zelfbeeld. Ik ervaar heel veel weerstand als in buikkrampen. Misschien omdat ik me dit m'n hele leven al wijs maak.

Sorry voor het elke keer openen van dit soort topics. Op een gegeven moment komt het gewoon te dichtbij allemaal.

Deze weerstand is normaal. Je hebt je hele leven in dit kut patroon geleefd en je mind zal ook alles eraan doen om je erin te houden. Bijvoorbeeld als dingen niet lukken zal de mind dat zo verdraaien en tegen je gebruiken zodat je toch weer in je oude manier van denken komt. Trap daar niet in. De mind doet dit niet om je te pesten maar om je beschermen. Je mind heeft je tot nu toe in leven gehouden maar wel met een patroon dat je nu niet meer dient. Je zult jezelf keer op keer moeten bewijzen dat het anders kan. Als je dat vaak genoeg doet zal je mind je gaan meehelpen en dan heb je een positiever patroon gecreeert.

Je mind is niet de baas maar jij!
« Laatst bewerkt op: 12-11-2017 17:08:41 door conscious-awareness »