Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Condoom] Niet helemaal stijf (met condoom)  (gelezen 356 keer)

Offline Rainbow89Topic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 28

Gepost op: 07-11-2017 00:29:51
0
Hi, ik had vorige week seks met een meisje uit mijn dromen. Echter ging het bij de echte seks mis toen ik een condoom omdeed. Tot twee keer toe, de nacht en de ochtend erna ook weer. Er was wat alcohol in het spel en vrij laat naar bed, dus erg moe, dat zal meegespeeld hebben. Echter had ik met mijn ex-vriendin ook al het probleem dat als ik een condoom omdoe dat hij dan altijd slap wordt. Iemand een idee wat je hier aan kan doen?

Ik heb net wel mijn penis opgemeten (de breedte), en ben er dus achter gekomen dat mijn omtrek groter is dan 14,5 cm. Dat betekent dat ik condooms moet hebben van 69mm, terwijl ik condooms van 56mm gebruikte. Dus nu nieuwe condooms besteld  :7 Zou het hier aan kunnen liggen? Had altijd wel het gevoel dat ze vrij strak zaten en daardoor niet helemaal naar beneden gingen. Lengte is overigens 18cm.

- Zonder condoom heb ik ook nog weleens problemen met hem stijf krijgen, vooral als ik erg moe ben bijv. Is daar wat aan te doen?
- Ook masturbeer ik vaak op mijn buik 'masserend' in half slappe toestand, waardoor hij dus meestal niet stijf is tijdens masturberen. Train je het 'stijve' dan minder?
« Laatst bewerkt op: 07-11-2017 00:45:11 door Rainbow89 »

Online Peter Wood

• Bekend Lid
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 07-11-2017 11:14:47
0
Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Een té strak condoom is niet prettig vooral als de rand je penis als het ware afknelt. Een maat groter kan dat probleem opheffen. Intussen heb je nu bij iedere keer dat je een condoom om je penis doet de gedachte: blijf ik deze keer wél hard? En dat is vaak funest. Zulke gedachten beïnvloeden je prestaties. Ik neem aan dat je met het omdoen van een condoom vaardig genoeg bent. Als je dat niet bent dan heeft dat ook invloed.

Los van dat alles heb je een wat vreemde manier van masturberen aangewend. Probeer daar veel meer bij te variëren. Maak jezelf niet afhankelijk van een bepaalde houding of greep.
En ook hier moet je je focussen op je gevoel en niet nadenken over de vraag of het gaat lukken en of je wel stijf genoeg bent.

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 07-11-2017 13:49:21
0
Blijkbaar is het voor jou wat moeilijker om hem stijf te krijgen cq houden. Je hebt er namelijk ook last van als je geen condoom gebruikt.

Een condoom dat niet past om proberen te doen helpt natuurlijk niet dan.

Als het echt een probleem is kun je ook een keer afspraak maken met de huisarts. Er zijn medicijnen voor die je helpen een erectie te behouden.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 13:55:31
0
Zoek de bekkenstoot eens op, komt dat overeen met wat je doet met 'schuiven'? Dat kan namelijk wel degelijk de reden zijn van lastiger stijfhouden.

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 13:57:30
0
Iedere afleiding van ononderbroken en goed kunnen concentreren op wat je geil maakt werkt negatief uit.

Vermoeidheid is gewoon een grote negatieve factor. Alcohol ligt eraan hoe lang geleden, hoeveel etc. Het onderbreken van seks om een condoom om te doen leidt de aandacht voor een korte tijd op de handeling die totaal niet opwindend is. Als je er heel erg bedreven in bent is het maar heel even dus valt de schade mee. Als het geklungel wordt is het funest.

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-11-2017 15:17:11
0
Eerst eens die nieuwe condooms uitproberen en anders masturberen  xx( 1,5 cm verschil in breedte condoom lijkt me ook nogal wat

Zoek de bekkenstoot eens op, komt dat overeen met wat je doet met 'schuiven'? Dat kan namelijk wel degelijk de reden zijn van lastiger stijfhouden.

Er wordt nergens heel duidelijk omschreven wat dat is. Maar ik lees vooral schuren tegen hand of matras. Ik doe eigenlijk met 2 vingers steeds op en neer (soort masseren, kan het ook zittend doen bijv.). Maar misschien wel handig daar mee te stoppen. Moeite met klaarkomen heb ik niet, hoewel wel met pijpen...waar ik sowieso ook nooit stijf van wordt.. Maar dat kan ook komen doordat mijn voorhuid ring relatief strak zit. Dat kan trouwens ook invloed hebben op mijn erectie..  :-\

Intussen heb je nu bij iedere keer dat je een condoom om je penis doet de gedachte: blijf ik deze keer wél hard? En dat is vaak funest. Zulke gedachten beïnvloeden je prestaties. Ik neem aan dat je met het omdoen van een condoom vaardig genoeg bent. Als je dat niet bent dan heeft dat ook invloed.

Ik probeer er zo relaxt mogelijk onder te blijven en te focussen op rest van de sex. Meisje waar ik nu mee ben nam het gelukkig ook met humor op. Met omdoen moet ik wel altijd even kijken wat nou de binnenkant is, maar verder lukt dat wel.
« Laatst bewerkt op: 07-11-2017 15:23:34 door Rainbow89 »

Online Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 15:32:51
0
Begrijp ik nu goed dat je een vernauwde voorhuid hebt? Heeft dat dan geen negatieve invloed op je erectie?
Kun je je eikel wel ontbloten als je een erectie hebt?
Ik zag dat je 28 bent. Is dit altijd al een probleem geweest of had je voorheen wel keiharde erecties? Hoe zijn je ochtenderecties?

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-11-2017 15:37:06
0
Ja denk het wel eigenlijk, in bepaalde mate. Ik ben ooit geopereerd aan m'n toompje (dat is wat anders dan voorhuidring) vanwege te nauwe voorhuid. Ik kan hem wel helemaal ontbloten ja in erectie (dat kon voor die operatie niet echt). Als hij echt op zijn hardst is zeg maar heb ik wel het idee dat het net wat strak zit (de voorhuidring) waardoor hij net wat minder hard wordt. Maar met sex zonder condoom is dat nooit echt een issue eigenlijk.

Ochtenderecties zijn prima, maar dan gaat de voorhuid er ook niet vanzelf af.

Online Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 17:50:37
0
Al met al denk ik toch dat het tussen je oren zit. Probeer je echt te focussen op je vriendin en je gevoel. Denk niet ondertussen of je penis wel hard genoeg wordt. Hoe moeilijk het ook is om daar niet aan te denken. En zeker zo belangrijk: variëren bij het masturberen!
Oefenen met een condoom lijkt me niet nodig. Met een minder strak exemplaar zal dat ook wel wat vlotter gaan. Of laat het je vriendin doen, dan is het onderdeel van het vrijen.
« Laatst bewerkt op: 07-11-2017 17:51:21 door Peter Wood »

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-11-2017 18:17:39
0
Denk zelf eerder vermoeidheid/stress. Als ik bijv. een tijdje stil lig met het meisje naast me kan ik zo opeens weer kneiterhard worden ineens  xx(

Online Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 07-11-2017 19:13:02
0
Dat bewijst toch dat het tussen je oren zit?
Je penis wordt wel degelijk kneiterhard, maar zodra het erop aankomt verslap je. Dan zit er ineens dat duiveltje in je hoofd waardoor je gaat twijfelen. Dat is gegarandeerd funest voor je erectie.

Offline Turach

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 08-11-2017 20:43:57
0
Helaas deel ik je probleem... Ik doe het condoom zo goed en zo kwaad om als t kan en "help" nezelf dan ff :p
Ik ben terug! :D

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 08-11-2017 21:34:33
0
Helaas deel ik je probleem... Ik doe het condoom zo goed en zo kwaad om als t kan en "help" nezelf dan ff :p

Je bedoelt je trekt jezelf af? Dat werkt bij mij dan nooit echt, maar ga eerst ruimere condooms uitproberen haha

Offline grolschbuster

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 41

Gepost op: 08-11-2017 21:40:07
0
[..]

Je bedoelt je trekt jezelf af? Dat werkt bij mij dan nooit echt, maar ga eerst ruimere condooms uitproberen haha

Grotere maat heeft mij ook geholpen destijds. Ik had ook vanwege de te krappe "standaard" condooms teveel werk om ze goed om te krijgen. Hierdoor lang aan het hannesen, met als gevolg een erectie die het voor gezien hield. Met grotere condooms was het probleem snel opgelost, die rol je af en klaar is kees. Geen tijd om slap te worden.

Offline soeplepel1995

• Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 23-11-2017 19:27:49
0
Mijn vriend had er ook altijd problemen mee. Gebruikte achteraf ook altijd te kleine condooms.

Nu condooms die hem goed passen en sindsdien er geen problemen meer mee gehad.