Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Onzeker] Ik ben waardeloos op werkgebied  (gelezen 716 keer)

Offline InsperatieloosTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 04-11-2017 14:51:50
 Ontslagen

Ik heb al zoveel bijbaantjes gehad het lukt me niet om ze te houden. Ik heb ADD en ook nog eens iets als een inteligentiekloof. Dit houdt in dat ik verbaal enorm sterk ben het leren, lezen uitdrukken etc. Maar peformaal het uitvoerbare deel daar in ben ik echt heel kwetsbaar in wat betreft ontwikkeling ik loop er al me hele leven mee. Ik heb speciaal onderwijs gevolgd en uiteindelijk heb ik via de 21+ toets aan het HBO begonnen Nederlands 7, Maatschappijleer 7 & Engels een 8. Ik heb alle 60 punten in een jaar gehaald en een fantastisch jaar beleeft met een hele leuke meid en alles. Maar doordat ik steeds mezelf tegenkom in de praktijk voel ik me als man echt waardeloos niks lijkt me te lukken. Terwijl ik alles op orde leek te hebben. Ben net op mezelf, liep met een leuke meid, had een maand een baantje maar alles stort telkens in... Ik weet het niet meer hoe ik het moet doen wat werk als ik telkens mezelf tegen kom. Hoe hard ik ook probeer. Ja dit klinkt als een heel zielig verhaal maar het is wel mijn realiteit. Er was een fulltime collega een jongen die niveau 3 niet ging doen op het MBO omdat hij dat niet leveren als werkniveau het werdt hem afgeraden. Nu loop ik hier tegenaan omdat ik HBO doe terwijl mijn praktische kant best wel slecht is. Ik heb echt het gevoel dat ik de enigste ben hierin zijn er meer die veel moeite hebben met het houden van een baan of het snel iets aanleren. Wat het mischien duidelijker maakt ik kan best goed gitaar spelen maar heb dit mezelf aangeleerd omdat ik geen gitaarles kon volgen. Zulke systemen het lukt me nooit er doorheen te zien.

https://kindercoachblog.nl/2010/04/26/een-verraderlijke-kloof/
« Laatst bewerkt op: 05-11-2017 11:48:54 door Roscoe »
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 04-11-2017 15:43:07
Ik begrijp je verhaal niet helemaal...

Als je nu nominaal HBO doet en een leuke vriendin hebt, dan mislukt in ieder geval niet alles, dus dat dramatische valt wel mee.

Je bent niet door je proeftijd heen begrijp ik tussen de regels door. Kun je iets meer daarover vertellen: wat voor een baantje was het en wat was het commentaar van je werkgever?

• Actief Lid

Gepost op: 04-11-2017 16:57:18
Ik begrijp je verhaal niet helemaal...

Als je nu nominaal HBO doet en een leuke vriendin hebt, dan mislukt in ieder geval niet alles, dus dat dramatische valt wel mee.

Je bent niet door je proeftijd heen begrijp ik tussen de regels door. Kun je iets meer daarover vertellen: wat voor een baantje was het en wat was het commentaar van je werkgever?

Nou ik heb geen vriendin ik liep 8 maanden met iemand maar dat is uiteindelijk met veel gezeik stuk gelopen omdat ze wel intiem was etc van alles vroeg maar geen relatie wou. Dit was net voor dat ik op mezelf ging en ik me propeduese haalde. Uiteindelijk heb ik zo hard gewerkt ik kom van het spciaal onderwijs en wou mezelf omhoog werken maar het lukt me niet om de verwachtingen waar te maken op werkgebied. Ik ben niet productief genoeg of handig genoeg. Ik heb sinds de zomer 4 baantjes versleten. Daarvoor werkten ik bij de Mcdonalds daar kwam ik terug omdat ik er als 16 jarige al had gewerkt en daar kon ik blijven tot ze me een vast contract gaven. Iniedergeval ik pak dingen nooit soepel op ik loop snel vast in taken en werkzaamheden het is heel frustrerend omdat mensen me beoordelen op mijn opleidingsniveau terwijl ik een baantje bij de snackbar al verkloot. 

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 04-11-2017 17:17:20
Tsja ik heb nu nog steeds geen enkel beeld van wat nu concreet de reden is die je te horen krijgt bij je ontslag.

• Actief Lid

Gepost op: 04-11-2017 18:05:19
Tsja ik heb nu nog steeds geen enkel beeld van wat nu concreet de reden is die je te horen krijgt bij je ontslag.

Ze vonden me niet productief genoeg en kwalitatief maakte ik teveel fouten. Anyways het wordt allemaal bijgehouden met tijd etc. Maar het al me 4e bijbaantje ja ik zat echt in een dip bij de vorige van de zomer maar het gaat me niet echt lekker af wat betreft baantjes ben ik gewoon heel slecht wat betreft het inwerken en aanleren van systemen. Ik zou echt me eigen baas moeten zijn maarja ik studeer. Anyhoe het is heel vervelend dat ik constant wordt ontslagen. Ik had net alles voor mezelf weer een beetje op een rij ook dit werk maar dan dit.

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 37

Gepost op: 04-11-2017 19:01:05
Heel herkenbaar, ik heb zelf ook lange tijd dit gevoel gehad hoewel in mindere mate dan jij. Maar op een gegeven moment loop je tegen een werkgever aan die dit snapt en die je de kans gunt. Dat is mij ook overkomen. Mijn werkgever is echt niet de makkelijkste, maar hij ziet wel wat ik kan en geeft me dan ook de kans. Opleidingsniveau zegt wat dat aan gaat niks, ik doe ook iets heel anders dan waar ik voor opgeleid ben maar ik heb mijn werk in de praktijk geleerd.

Wel is het zo dat je dit soort dingen bij een sollicitatie altijd eerlijk moet melden. Meld je het niet, dan neemt een werkgever je wellicht aan met te hoge verwachtingen. Die verwachtingen kun je vervolgens niet waar maken en dan sta je zo weer op straat. Als je het meld is de kans om aangenomen te worden wellicht kleiner, maar als je dan aangenomen word is dat wel omdat een werkgever echt wat in je ziet en je de kans wil gunnen. Dan heb je wel de kans daar voor langere tijd te kunnen werken.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Online Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 04-11-2017 19:18:32
Ik liep met een meid? Is dat NL's. Nog nooit van gehoord.
Pablo

Offline Dionysos

• Erelid

Gepost op: 04-11-2017 19:24:50
Ik weet niet wat voor een baantje je hebt gehad. Maar niet iedereen is nou eenmaal weggelegd om van alles en nog wat te doen.
Maar het klinkt ook alsof er te weinig uitdaging in je werk zit voor jou.

• Actief Lid

Gepost op: 04-11-2017 19:40:00
Ik weet niet wat voor een baantje je hebt gehad. Maar niet iedereen is nou eenmaal weggelegd om van alles en nog wat te doen.

Meer dan vrienden maar niks oficieels wellicht dat het een woord is maar het wordt wel gebruikt ja.
« Laatst bewerkt op: 04-11-2017 19:41:17 door Insperatieloos »

• Actief Lid

Gepost op: 04-11-2017 22:30:56

Het was lopende band werk en je moest constant dingen scannen en op je snelheid letten. Het ding is dat ik dan in me eigen hoofd zit ik heb nu eenmaal ADD. Bij me vorige baantjes speelden er van alles ruzie met (vriendin), verhuizing, Huur moeten gaan betalen en geen werk. Ik kon dat ook niet van me afzetten en ging toen zo piekeren. Maar ik dacht het hier te kunnen omdat ik het werk gewoon wel begreep. Maar ik ben niet productief genoeg. Ik vind het echt gewoon lastig en ik maak me er zorgen over. Zo had ik dus ruzie met dat meisje en ben ik inmiddels verhuist en ik wou haar dat laten weten we doen samen stage en gewoon ook zeggen dat ik werk had en dat het goed ging maarja daar zit je dan. Het valt weer lekker allemaal ff tegen. Dat terwijl het werk is wat zo verrekte makkelijk is en nee een magazijn is niet het meest inspirerend. Ik heb van de zomer ook 3 dagen geholpen met een bouwproject dit was vrijwillig waarbij we echt alles zo precies moesten doen. Sommige vinden dat werk fantastisch maar ik zou gek worden als ik elke dag op de bouw moest werken. Ik doe zelf een studie Maatschappelijk werk ik hou van mensen en hun achtergrond ik hou juist van die diepgang maar ergens ben ik bang dat ik nu ik Hbo doe het nooit ga halen omdat mensen zoveel verwachten van me en wat voor hun normaal is lukt mij dan niet. Dan moet je zeggen dat je Hbo doet...
« Laatst bewerkt op: 04-11-2017 22:33:30 door Insperatieloos »

Offline Obscene

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 04-11-2017 23:50:41
Misschien ben je meer artistiek aangelegd ipv wat je denkt dat je zou moeten doen?
In the end it's coming and there's nothing left to do.

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 04-11-2017 23:51:31
Als je bij de m Donalds en in een magazijn hebt gewerkt en erachter bent gekomen dat op snelheid werken niets voor je is, dan zou ik niet als volgende baan bij een lopende band gaan zitten.

Je doet HBO, je hoeft dus geen lopende band werk te doen als je dat niet wil. Er zijn genoeg baantjes waarbij het niet om snel handelen gaat. Tuurlijk zitten ze bij de m Donalds niet te wachten op iemand die de snelheid niet onder de knie krijgt. Dus kijk dan naar iets waar je daar niet van afhankelijk bent.

Wat dacht je van bijles geven of administratief werk?

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 37

Gepost op: 05-11-2017 11:25:09
Ik doe zelf een studie Maatschappelijk werk ik hou van mensen en hun achtergrond ik hou juist van die diepgang maar ergens ben ik bang dat ik nu ik Hbo doe het nooit ga halen omdat mensen zoveel verwachten van me en wat voor hun normaal is lukt mij dan niet. Dan moet je zeggen dat je Hbo doet...

Maar het verschil tussen HBO leren en op HBO-niveau werken is levensgroot, dus daar moet je niet naar kijken. Juist omdat mensen van iemand met HBO zoveel verwachten en jij die verwachting niet waar kan maken is het wellicht beter je te richten op een functie waarin je die verwachting niet waar hoeft te maken.

Je zegt dat je graag met mensen wilt werken en een beetje diepgang zoekt in je werk. Daar moet echt wel wat in te vinden zijn. Wat denk je van werken voor een zorgverlener, een hulpverlener of voor de overheid? Allemaal werkgevers waarin je met mensen werkt, waar uitdaging in zit maar geen tijdsdruk. Want juist die tijdsdruk is iets waar je niet mee om kan gaan begrijp ik.

Een andere vraag, heb je misschien Wajong? Als ik je verhaal zo lees kom je hier wel voor in aanmerking, er is immers sprake van een aangeboren arbeidshandicap waar je je hele leven last van zal blijven houden. Dit houdt niet in dat je niet zou kunnen werken, maar de omstandigheden moeten juist zijn. Met Wajong krijg je een persoonlijke coach die je helpt bij het zoeken naar werk en die je begeleid in het werken zelf. Die onderhoudt contacten met jou en je werkgever en kan problemen tussen jullie oplossen. Voor werkgevers is het in dienst nemen van iemand met Wajong aantrekkelijk omdat ze hier subsidie voor krijgen, er is daarom voor jou ook minder druk om jezelf te moeten bewijzen. De werkgever krijgt zijn geld toch wel binnen zo lang hij jou in dienst houdt. Hoe het zit met het aanvragen van Wajong weet ik niet, maar dat is ongetwijfeld te vinden.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 05-11-2017 11:28:40
Maar het verschil tussen HBO leren en op HBO-niveau werken is levensgroot, dus daar moet je niet naar kijken. Juist omdat mensen van iemand met HBO zoveel verwachten en jij die verwachting niet waar kan maken is het wellicht beter je te richten op een functie waarin je die verwachting niet waar hoeft te maken.

Je zegt dat je graag met mensen wilt werken en een beetje diepgang zoekt in je werk. Daar moet echt wel wat in te vinden zijn. Wat denk je van werken voor een zorgverlener, een hulpverlener of voor de overheid? Allemaal werkgevers waarin je met mensen werkt, waar uitdaging in zit maar geen tijdsdruk. Want juist die tijdsdruk is iets waar je niet mee om kan gaan begrijp ik.

Een andere vraag, heb je misschien Wajong? Als ik je verhaal zo lees kom je hier wel voor in aanmerking, er is immers sprake van een aangeboren arbeidshandicap waar je je hele leven last van zal blijven houden. Dit houdt niet in dat je niet zou kunnen werken, maar de omstandigheden moeten juist zijn. Met Wajong krijg je een persoonlijke coach die je helpt bij het zoeken naar werk en die je begeleid in het werken zelf. Die onderhoudt contacten met jou en je werkgever en kan problemen tussen jullie oplossen. Voor werkgevers is het in dienst nemen van iemand met Wajong aantrekkelijk omdat ze hier subsidie voor krijgen, er is daarom voor jou ook minder druk om jezelf te moeten bewijzen. De werkgever krijgt zijn geld toch wel binnen zo lang hij jou in dienst houdt. Hoe het zit met het aanvragen van Wajong weet ik niet, maar dat is ongetwijfeld te vinden.
Dit is gewoon niet waar. Juist in de zorg heb je mega veel tijdsdruk. Alles moet goed en nauwkeurig binnen de tijd want tijd is er amper. En daarnaast moet je ook de administratie altijd op tijd af hebben, als jij iets niet in het systeem zet wat belangrijk is zsm dan kunnen collega's dat niet inkijken. Daarnaast krijg je steeds minder tijd per cliŽnt waar je meer in moet doen.

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 05-11-2017 11:51:34
Serieus, onder welke steen heb je gelegen als je denkt dat er in de zorg geen tijdsdruk is :+
Building your girl's second story ♥

anything