Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Penis] Strakke voorhuid?  (gelezen 157 keer)

Offline EekhoornTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 13-09-2017 15:32:15
0
Ik zit met een vraagje. Mijn voorhoud lijkt op het eerste zicht niet te strak, kan het eenvoudig achter de eikel brengen. Maar wanneer ik dit doe is er een bepaalde plek zichtbaar waar de huid minder kan worden gerekt. Het lijkt er bijna op alsof er een uitgerekt ellastiekje rond de penis zit op deze plek, maar dit enkel bij 3 cm lengte van de omtrek. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Het ziet er uit als litteken maar kan me niet inbeelden dat dat het is. Wanneer de voorhuid niet is uitgerokken is het ook nog heel licht zichtbaar als een dun lijntje in de huid.

Foto van penis ter verduidelijking:
Spoiler (Klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 13-09-2017 15:51:36 door Eekhoorn »

Offline Peter Wood

• Bekend Lid
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 13-09-2017 21:27:01
0
Dat is het perineum. Dat is een naad die van de anus naar de balzak en verder over de penis loopt. Dat heeft iedere man, maar bij de één is het meer zichtbaar dan bij de ander.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid
  • Land: nl

Gepost op: 13-09-2017 21:28:05
0
Het heeft niks van doen met een strakke voorhuid. Dat is dus een verkeerde tag.

Offline Flippo

• Actief Lid
  • Leeftijd: 26
  • Land: be

Gepost op: 13-09-2017 22:57:14
+1
ik denk niet dat dat het perineum is peter,  die loopt van anus tot ballen en stopt daar. Als ik het verhaal en de foto goed begrijp, gaat hem om dat ringetje van witte huid net bij de overgang van voorhuid-schacht, een cm of 2 onder de eikel.

Zoals ik al zei, de overgang vanaf de voorhuid, waarschijnlijk komt het ook uit bij de onderkant van het toompje? Dit stukje van de huid heeft een hoog collageen gehalte (zelfde spul als van littekens!) waardoor het bij sommige mensen wat strakker kan zitten. als je er geen probleem mee hebt en het is alleen een tikkie strak: geen probleem! begint het echt te strak te worden dat er problemen ontstaan (bijv. priapisme / spaanse kraag: dan staat het zo strak dat het bloed er niet goed meer langs kan) dan moet je het zeker met de huisarts bespreken.
wat kan je er zelf aan doen: veel oprekken door met jezelf te spelen!

Offline EekhoornTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 13-09-2017 23:36:55
0
Bedankt Flippo voor het antwoord, ik denk dat je het bij het juiste eind hebt. Het lijkt inderdaad naar het toompje af te buigen, maar het is maar op een beperkte plaats zichtbaar en bereikt dus niet het toompje. Ik zal dus enkel in een beperkt gebied een (te) hoog collageen gehalte hebben. Sinds vandaag viel mij dit pas op, vandaar mijn nieuwsgierigheid. :)

anything