Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Poll

Wat is jullie mening over mensen die hun mobiel gebruiken achter het stuur?

Direct afschieten
38 (77.6%)
Geen problemen mee
2 (4.1%)
Ik doe het zelf ook, wat is het probleem hier?
5 (10.2%)
Mobiel? Wat is dat?
4 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 47

Auteur Topic: [Discussie] Mobiele telefoon achter het stuur  (gelezen 3523 keer)

Offline maartje

• Actief Lid
  • Leeftijd: 32
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 11-08-2017 19:52:11
De vraag wordt nu: mag het bedienen van een radio, (ingebouwde) navigatie, verwarming dan allemaal ook niet meer?
En heel goed dat er tegen wordt opgetreden tegen het appen en mailen met een smartphone tijdens het rijden, maar hoe groot is de pakkans met de huidige aandacht van de politie hierop?
Ik denk dat gedragsverandering de grootste aandacht moet krijgen, op meer vlakken dan alleen de smartphone. De vraag is alleen hoe krijg je dat voor elkaar?

Offline pointermitch

• Actief Lid
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Man

Gepost op: 11-08-2017 19:58:04
De vraag wordt nu: mag het bedienen van een radio, (ingebouwde) navigatie, verwarming dan allemaal ook niet meer?
En heel goed dat er tegen wordt opgetreden tegen het appen en mailen met een smartphone tijdens het rijden, maar hoe groot is de pakkans met de huidige aandacht van de politie hierop?
Ik denk dat gedragsverandering de grootste aandacht moet krijgen, op meer vlakken dan alleen de smartphone. De vraag is alleen hoe krijg je dat voor elkaar?

volgens mij mag dat ook niet, want dan word je afgeleid van het verkeer om je heen
it's nice to be important, but it's more important to be nice

Offline Krumei

• Bekend Lid
  • Land: be

Gepost op: 11-08-2017 20:31:06
[..]

volgens mij mag dat ook niet, want dan word je afgeleid van het verkeer om je heen

Natuurlijk mag je wel je verwarming bedienen, of moet je je ramen laten aan dampen bv.?  :+

Offline maartje

• Actief Lid
  • Leeftijd: 32

Gepost op: 11-08-2017 22:21:36
[..]

Natuurlijk mag je wel je verwarming bedienen, of moet je je ramen laten aan dampen bv.?  :+
Dat bedoelde ik ook aan te geven: het wordt allemaal zo vreselijk complex gemaakt. "U krijgt een bekeuring want u raakte uw telefoon aan."
"Nee agent, ik zette de temperatuur wat lager."
Hoe goed de bedoeling van dit soort regels ook is: het gaat domweg niet werken vrees ik.

Offline Regolo

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 11-08-2017 23:04:16
Goed nieuws! Rechter bepaalde dat telefoon bedienen als hij in een houder zit net zo afleidend is als hem bedienen als je hem in je handen hebt.
En dus ook een boete als je hem niet vast hebt maar er wel mee bezig bent.
Dat is echt de meest domme uitspraak in tijden. Precies om wat Maartje zegt.

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 12-08-2017 00:50:43
In sommige landen mag je zelfs geen drinken of een sigaret vast houden achter het stuur. Je moet n.l. twee handen aan het stuur houden. Dus wat dat betreft zijn we nog soepel in Nederland.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 08:15:31
Een verzekeringsmaatschappij zei ooit dat de helft van de aanrijdingen binnen 5 minuten van het wegrijden plaatsvindt. Waarschijnlijk mag je pas wegrijden als het zicht helemaal goed maar de verwarming werkt niet met een koude motor. Ik heb een aanrijding veroorzaakt kort na het bedienen van de verwarming.
Het was echter niet zo dat de aanrijding direct gevolg was van het bedienen want er ontstond aquaplaning en ik kon nauwelijks remmen. Er vergingen ruim 5 seconden waarbij ik volledige aandacht had op de weg voor mij maar niets kon doen dan hopen dat ik het zou redden.

Iets moeten bedienen is er altijd al geweest maar het gaat erom hoeveel seconden dit afleidt van de aandacht en hoe vaak doe je dat. Het bedienen van ingebouwde navigatie is een zwaar grensgeval maar dat kun je ook met verstand doen en niet de hele invoer in één keer willen doen. Ook het bedienen van de radio moet je op een moment doen dat dit toelaat.

Het is jammer dat het smartphone probleem zich moeilijk technisch laat oplossen want een carkit werkt alleen met een gesprek. Aan de andere kant is van oplossingen ook weinig te verwachten want een carkit is ook maar een kleine verbetering is ten opzichte van een telefoon in de hand: De afleiding ontstaat niet door het vasthouden maar door het delen van de aandacht.

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 36

Gepost op: 12-08-2017 08:33:36
In sommige landen mag je zelfs geen drinken of een sigaret vast houden achter het stuur. Je moet n.l. twee handen aan het stuur houden. Dus wat dat betreft zijn we nog soepel in Nederland.

Lijkt me nogal lastig als je moet schakelen. Met een automaat is het prima te doen om continu 2 handen aan het stuur te hebben, met een schakelbak moet je toch af en toe even de pook aanraken en dus je hand van het stuur af halen.

Natuurlijk kun je best af en toe iets bedienen in de auto, maar daarvoor moet je wel een moment uitkiezen dat dat kan. Als iets teveel tijd in beslag neemt kun je het beste gewoon even de auto langs de kant zetten. De radio wat harder of zachter zetten of een andere voorkeuzezender opzetten zijn een kwestie van even één knopje aanraken, dat kan vrijwel zonder er bij na te denken. Maar als je uitgebreid gaat zoeken naar een zender waarvan je niet weet waar die zit moet je dat niet tijdens het rijden doen. Dan lijdt het teveel af.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Offline pointermitch

• Actief Lid

Gepost op: 12-08-2017 13:34:49
[..]

Lijkt me nogal lastig als je moet schakelen. Met een automaat is het prima te doen om continu 2 handen aan het stuur te hebben, met een schakelbak moet je toch af en toe even de pook aanraken en dus je hand van het stuur af halen.

Natuurlijk kun je best af en toe iets bedienen in de auto, maar daarvoor moet je wel een moment uitkiezen dat dat kan. Als iets teveel tijd in beslag neemt kun je het beste gewoon even de auto langs de kant zetten. De radio wat harder of zachter zetten of een andere voorkeuzezender opzetten zijn een kwestie van even één knopje aanraken, dat kan vrijwel zonder er bij na te denken. Maar als je uitgebreid gaat zoeken naar een zender waarvan je niet weet waar die zit moet je dat niet tijdens het rijden doen. Dan lijdt het teveel af.

als pakketkoerier rook, eet, drink en belt achter het stuur, en dan met 1 hand sturen en schakelen dat leer je je zelf dan wel aan,

bijv. als ik me linkerhand aan het stuur heb en in me rechterhand een broodje, dan kan je makkelijk schakelen

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 14:16:12
Snap steeds beter waarom jij die cursus moet doen :)
Ik ben liefv.

Offline pointermitch

• Actief Lid

Gepost op: 12-08-2017 17:05:33
Snap steeds beter waarom jij die cursus moet doen :)

hahaha :P  wat ik net uit legde kan je geen cursus voor krijgen :P

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 17:34:53
Nee maar met andere dingen bezig zijn tijdens het rijden met een hand aan het stuur in combinatie met die andere levensgevaarlijke domme shit die je doet wel :)
Ik ben liefv.

Offline pointermitch

• Actief Lid

Gepost op: 12-08-2017 17:58:33
Nee maar met andere dingen bezig zijn tijdens het rijden met een hand aan het stuur in combinatie met die andere levensgevaarlijke domme shit die je doet wel :)

en wat bedoel je met ander domme shit??

als ik iets drink of aan het roken ben achter het stuur is toch niks gevaarlijks aan??

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 36

Gepost op: 12-08-2017 20:23:42
[..]

en wat bedoel je met ander domme shit??

als ik iets drink of aan het roken ben achter het stuur is toch niks gevaarlijks aan??

Jazeker, dat is wel gevaarlijk! Alleen ben jij blijkbaar zo dom dat je dat gevaar niet ziet.

Met name drinken achter het stuur is gevaarlijk, je hebt dan toch een beker / fles / blikje in je handen en mocht het plotseling nodig zijn om uit te wijken of zo dan heb je die hand dus niet vrij om het stuur te grijpen. Dat zelfde geldt voor het moment dat je een sigaret opsteekt. Allereerst grabbel je die ergens uit een pakje, wat de aandacht van het verkeer afleidt. Vervolgens steek je hem op en heb je dus je aansteker in je handen. Wat als precies op dat moment voor je neus een kind de weg op rent? Die rij je dus dood omdat je je aansteker in je hand hebt in plaats van het stuur. En dan moet je ook nog regelmatig de as van je sigaret aftikken waardoor je weer je hand niet aan het stuur hebt.

Echt, je ziet het zelf niet in maar je bent levensgevaarlijk bezig.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 13-08-2017 03:03:35
als pakketkoerier rook, eet, drink en belt achter het stuur, en dan met 1 hand sturen en schakelen dat leer je je zelf dan wel aan,

bijv. als ik me linkerhand aan het stuur heb en in me rechterhand een broodje, dan kan je makkelijk schakelen
Omdat jij dit jezelf hebt aangeleerd wil nog niet zeggen dat het veilig is.
Ik weet nog wel meer manieren om door het verkeer te komen maar veilig is het allemaal niet.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

anything