Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Ongevraagd aangeraakt worden tijdens het dansen  (gelezen 3613 keer)

Offline Appleboer

• Lid
  • **
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 19-05-2017 15:34:37
+1

(3) Op een dansschool heerst toch ook echt een andere sfeer en er is genoeg ruimte, zoals ik het openingsbericht leest wordt dit sneaky in de drukte gedaan, drukte die er op een dansschool niet is.

Dan ben je toch in de verkeerde dansschool gaan kijken. Ik stel voor om eens op zaterdag met ons meet te komen, daar komt van tijd zoveel volk dat we niet veel aan dansen geraken :p
Imagination is more important than knowledge.

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 19-05-2017 16:07:21
0
Zoals @Artemis ook al aangeeft @Hainje , in theorie klinkt het allemaal heel mooi, maar in de praktijk (met name in het uitgaan) zijn die grenzen niet altijd klipklaar. Ik word tijdens het uitgaan ook vaak op m'n kont geslagen of mensen raken me aan. Moet ik dan omdraaien en zeggen: "Ja dat had je wel even moeten vragen hoor!" Denk je dat iemand dat een zak interesseert? :h

Doet er niet aan af dat je niet zomaar iemand lichamelijk mag aanraken zonder toestemming, maar goed je vraagt ook niet of je iemand mag zoenen. In de praktijk is het vaak inschatten of iemand dat wil in plaats van om toestemming vragen. Mocht je duidelijk hebben aangegeven dat je het niet wil na de eerste poging en iemand gaat door, dan is het tijd om "te schreeuwen" of keihard te roepen, zoals Sense beschrijft. Dan is iemand jou doelbewust tegen je zin aan het betasten.
Altijd lekker karnen <3

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33
  • Land: nl

Gepost op: 19-05-2017 16:09:20
0
Zoals @Artemis ook al aangeeft @Hainje , in theorie klinkt het allemaal heel mooi, maar in de praktijk (met name in het uitgaan) zijn die grenzen niet altijd klipklaar. Ik word tijdens het uitgaan ook vaak op m'n kont geslagen of mensen raken me aan. Moet ik dan omdraaien en zeggen: "Ja dat had je wel even moeten vragen hoor!" Denk je dat iemand dat een zak interesseert? :h

Expliciet vragen om toestemming is niet altijd even praktisch, dat leek mij zo logisch dat ik dat niet eens heb benoemd.
;)

Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Offline Jurai Nightroad

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 19-05-2017 20:25:54
0
Dan ben je toch in de verkeerde dansschool gaan kijken. Ik stel voor om eens op zaterdag met ons meet te komen, daar komt van tijd zoveel volk dat we niet veel aan dansen geraken :p

Inderdaad. Zit zelf niet op een dansschool maar ben wel een paar keer wezen kijken met iemand bij een paar verschillende (!) dansscholen en het was er f klein en druk f groot en druk. Dus die 'ruimte' waar @kiekeboe van spreekt, die was er zeer zeker niet. En bij jou dus ook niet. En met weinig ruimte kun je dus wl sneaky dingen doen.
~ Through study one gains knowledge; through observation one gains wisdom. ~

ADD + EDS (+mogelijk MCAS) + laag zelfbeeld

Offline Historicus

• Actief Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 19-05-2017 20:31:17
0
Ik vind het soms heel irritant dat meiden mij aanraken zonder dat ik toestemming heb gegeven.
Dan ga ik gewoon even naar een andere plek. En als ik een lekkere chick zie, dan raak ik haar ook aan zonder toestemming.
Tja, als vrouwen het mogen, dan ik ook.

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid

Gepost op: 20-05-2017 12:55:40
+1
[..]
[..]
 ;)
Ik vind het apart dat dat blijkbaar zo logisch was dat je het niet eens benoemde, maar dat je dan niet de link legt tussen dansen en uitgaan. Je zou het juist precies andersom verwachten. Maar goed.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 20-05-2017 18:06:46
0
[..]

Inderdaad. Zit zelf niet op een dansschool maar ben wel een paar keer wezen kijken met iemand bij een paar verschillende (!) dansscholen en het was er f klein en druk f groot en druk. Dus die 'ruimte' waar @kiekeboe van spreekt, die was er zeer zeker niet. En bij jou dus ook niet. En met weinig ruimte kun je dus wl sneaky dingen doen.
als je over dansschool spreekt, neem ik aan dat je het hebt over stijldansen (bij streetdance of ander soort moderne dansen denk ik meer aan een sportschool achtige omgeving waar de setting er voor mijn gevoel ook niet naar is) Voor stijldansen heb je ruimte nodig, waardoor die setting er ook niet is.

Maar goed, tis inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik op een dansschool geweest ben. Misschien dat men tegenwoordig op een vierkante meter doet stijldansen :+
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Offline Appleboer

• Lid
  • **
  • Land: be

Gepost op: 22-05-2017 11:08:22
+1
Maar goed, tis inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik op een dansschool geweest ben. Misschien dat men tegenwoordig op een vierkante meter doet stijldansen :+

Daar gaat het inmiddels wel naar toe ja :p We hebben veel plaats nodig, maar we zijn een klein beetje te populair aan het worden. Dus we hebben steeds minder en minder plaats.
Imagination is more important than knowledge.

Offline Mo

• Bekend Lid

Gepost op: 05-06-2017 10:06:42
+2
Nieuwe vraag van de week van Sense: https://www.sense.info/veelgestelde-vragen/407/181587

Tijdens het dansen raken jongens mijn billen aan. Lok ik dat uit?

Antwoord van Sense:[..]

Discussie voor hier:
Ligt de schuld altijd alleen bij degene die iemand aanraakt? Is het niet soms ook zo dat er juist wel uitgedaagd wordt, ondanks dat dit misschien niet de bedoeling is? In hoeverre ligt hier een stukje eigen verantwoordelijkheid bij "het slachtoffer"?

Nee, ik persoonlijk vind niet dat er sprake is van uitlokken. Uitdagen mag, is vaak ook best leuk, en in een volle discotheek kun je er ook niet om heen dat mensen elkaar aanraken, maar voor mij zijn billen een no-go zolang je nog geen intieme relatie hebt met iemand. Ook al heeft ze nog zo'n kijk-eens-wat-voor-mooie-billen-ik-heb-broek aan daar mag ik pas aankomen na de eerste zoenen :-)

Aanraken mag in mijn ogen best wel, als je iemand leuk vind, ook om dat te laten merken, maar dan zijn schouders en armen veel beter. Als je merkt dat de andere persoon daar niet zoveel trek in heeft moet je ook ophouden en weer in de menigte verdwijnen...

Beetje zelfbeheersing misstaat niemand.
« Laatst bewerkt op: 07-06-2017 09:48:33 door Mo »
Die Freiheit spielt auf allen Geigen - Musik kommt aus dem Weissen Haus - Und vor Paris steht Micky Maus

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 06-06-2017 23:05:57
+2
Beetje zelfbeheersing misstaat niemand.
Helaas missen veel mannen dat als ik de verhalen moet geloven.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

Offline Mister Bee

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 32

Gepost op: 07-06-2017 05:50:40
0
[..]

Ik vind dat niet echt fout zolang je niet te jong bent (onder 18 vind ik gewoon raar) en zolang je het nog een beetje netjes houdt en niet gaat droogneuken. En ook niet met meerdere mensen op 1 avond.
Waarom mogen vrouwen dan wel de intieme zone bij mannen aanraken, maar mannen niet bij vrouwen? Wat is het verschil?

Offline Mo

• Bekend Lid

Gepost op: 07-06-2017 09:58:25
0
[..]
Waarom mogen vrouwen dan wel de intieme zone bij mannen aanraken, maar mannen niet bij vrouwen? Wat is het verschil?

Volgens mij mag dat ook niet, maar vinden mannen dat minder vaak 'bedreigend' dan vrouwen... Hangt er ook vanaf waar, is me op het werk wel eens overkomen dat ik over een apparaat heen gebogen stond en een vrouwlijke collega het leuk vond om me in m'n kont te knijpen, ik zag het hooguit als een grappig iets, en dat ze me dus kennelijk wel interesant vond, maar kan me ook voorstellen dat andere mannen er niet op die manier over denken. Ze moeten trouwens niet aan de voorkant gaan zitten, dan kan ik ook een knietje geven, doet bij vrouwen ook pijn.
Die Freiheit spielt auf allen Geigen - Musik kommt aus dem Weissen Haus - Und vor Paris steht Micky Maus

Offline Jurai Nightroad

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 07-06-2017 10:54:14
+1
Ik denk dat het ook komt omdat het andersom, in ieder geval naar mijn (!) idee minder gebruikelijk is. Tijdens het zoenen of zo zijn er redelijk wat vrouwen die geneigd zijn bijv. de kont van de man aan te raken. Maar 'zomaar', zoals in de stelling het geval is, dat komt volgens mij wat minder voor; mannen doen dat volgens mij sneller bij vrouwen dan andersom. Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk eigenlijk ook niet zomaar moet mogen, net als dat voor mannen bij vrouwen geldt.

Maar corrigeer me gerust als mijn 'idee' ervan onjuist is ;)
« Laatst bewerkt op: 07-06-2017 11:17:41 door Jurai Nightroad »
~ Through study one gains knowledge; through observation one gains wisdom. ~

ADD + EDS (+mogelijk MCAS) + laag zelfbeeld

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 07-06-2017 20:47:27
0
[..]

Heb ik niet gezegd toch? Ik vind beide raar tijdens uitgaan. Kont aanraken oke (ik zie kont niet als intieme zone), maar ga alsjeblieft niet elkaars vagina's en piemels grijpen in het openbaar pleaseee, ik hoeft dat niet te zien.

Offline conscious-awareness

• Actief Lid

Gepost op: 07-06-2017 21:37:56
0
Zal er nogal aanliggen waar.  Sommige delen van het lichaam raak je niet zomaar aan. Echter heb ik wel een aantal keren meegemaakt dat een vrouw mij bij mijn kruis pakt uit het niets. Of dat zij mijn hand op die van haar legt (in een discotheek)

Ergens heb ik het idee dat vrouwen daar veel makkelijker mee wegkomen en vooral denken er gewoon mee te weg te komen in tegenstelling tot mannen. Maar dat is natuurlijk het kromme van de cultuur en daar hoe hypocriet het ook is, liften mensen graag op mee als het hun goed uitkomt :")
« Laatst bewerkt op: 07-06-2017 21:41:54 door conscious-awareness »

anything