Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Topless zonnen  (gelezen 25514 keer)

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 12-06-2017 19:58:38
0
Ik niet hoor. Had gelijk een rompertje aan.  8)
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 37

Gepost op: 13-06-2017 20:20:57
0
Als vrouwen massaal topless beginnen rond te lopen zou dat stigma in hoog tempo verdwijnen denk ik.

Klopt. Op veel vakantiebestemmingen zie je een groot deel van de vrouwen topless op het strand liggen. In het begin kijk je er naar, na een paar dagen valt het je niet eens meer op. Het is dan normaal geworden, het hoort er gewoon bij.

Natuurlijk zijn er altijd mensen die net voor het eerst in zo'n omgeving komen en dus kijken. Daar moet je tegen kunnen.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Offline koeliboeli

• Actief Lid
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 16-06-2017 18:04:06
+2
Dit filmpje vond ik laatst

« Laatst bewerkt op: 16-06-2017 18:05:01 door koeliboeli »

Offline Mo

• Bekend Lid

Gepost op: 16-06-2017 21:35:07
0

Laatst ?!? Was gisteren in Leeuwarden, kwam het ook tegen in mijn Facebook feed van Omrop Fryslân.
Wel apart...
Die Freiheit spielt auf allen Geigen - Musik kommt aus dem Weissen Haus - Und vor Paris steht Micky Maus

Bellaa

• Gast

Gepost op: 17-06-2017 07:35:20
+1

Ze hebben wel gelijk.

Het is gek dat je als man zonder moeilijkheden met je shirt uit kan chillen in het park. Maar als vrouw krijg je daar gelijk gezeur mee

Offline Mo

• Bekend Lid

Gepost op: 17-06-2017 08:57:39
+1
[..]
Ze hebben wel gelijk.

Het is gek dat je als man zonder moeilijkheden met je shirt uit kan chillen in het park. Maar als vrouw krijg je daar gelijk gezeur mee

Absoluut! Zou (weer) heel gewoon moeten zijn. Ik vind ook dat mensen het gevoel voor context meer en meer aan het kwijt raken zijn. Beetje vergelijkbaar met een sauna of borstvoeding. Aan het zonnen in een park of waterkant, net als mannen, waarom niet, maar niet in een drukke winkelstraat, net als mannen niet.

Vond de setting wel mooi, er waren jammer genoeg ook wat 'gluurderige' mannetjes omheen, zelfs eentje met een camera, maar daar werd gewoon de discussie mee aangegaan...

Hier nog een reportage waar de organisatrice wat langer aan het woord is:

« Laatst bewerkt op: 17-06-2017 17:26:37 door Mo »
Die Freiheit spielt auf allen Geigen - Musik kommt aus dem Weissen Haus - Und vor Paris steht Micky Maus

Offline koeliboeli

• Actief Lid
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 17-06-2017 17:29:14
+1
[..]

Absoluut! Zou (weer) heel gewoon moeten zijn. Ik vind ook dat mensen het gevoel voor context meer en meer aan het kwijt raken zijn. Beetje vergelijkbaar met een sauna of borstvoeding. Aan het zonnen in een park of waterkant, net als mannen, waarom niet, maar niet in een drukke winkelstraat, net als mannen niet.

Vond de setting wel mooi, er waren jammer genoeg ook wat 'gluurderige' mannetjes omheen, zelfs eentje met een camera, maar daar werd gewoon de discussie mee aangegaan...

Hier nog een reportage waar de organisatrice wat langer aan het woord is:

Maar wat is er dan erg aan als er mannen staan te gluren? Ze geven toch aan borsten mooi te vinden, dus daarom kijken ze er graag naar. En die meiden, die schamen zich echt niet voor hun borsten, laat staan dat mensen er naar kijken.

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 17-06-2017 17:37:20
+4
Er is natuurlijk ook een heel verschil tussen kijken en staren. Doordat het zo'n seksueel beladen lichaamsdeel is wordt het verstopt en zien mannen uiteindelijk alleen de borsten van de vrouwen waarmee ze het bed delen (de sauna-gangers uitgezonderd). Doordat je iets interessant relatief weinig ziet zul je - denk ik - sneller geneigd zijn om te gaan staren in plaats van te kijken. En door staren wordt het juist ongemakkelijk.
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Offline PatrickZ

• Bekend Lid

Gepost op: 17-06-2017 17:49:51
+1
Met andere woorden, om staren te voorkomen moet je ze vaker laten zien. Dan gaat het bijzondere er af en waarom zou je staren naar iets wat niet bijzonder is?

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 18-06-2017 00:48:36
+1
Staren is m.i. nooit goed.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

Offline Jurai Nightroad

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 18-06-2017 11:03:28
0

Dit.
~ Through study one gains knowledge; through observation one gains wisdom. ~

ADD + EDS (+mogelijk MCAS) + laag zelfbeeld

Offline PatrickZ

• Bekend Lid

Gepost op: 18-06-2017 16:31:24
0

Zeker niet, maar het gebeurt. De vraag is, trek je je er wat van aan of niet?

Offline OudeMan

• Lid
  • **

Gepost op: 20-06-2017 08:25:38
+1
Doordat het zo'n seksueel beladen lichaamsdeel is wordt het verstopt
De geschiedenis leert dat het precies andersom werkt: lichaamsdelen die worden verstopt worden seksueel beladen.

Offline Knismo

• Lid
  • **
  • Land: be

Gepost op: 23-06-2017 00:39:58
0
Ik herinner me nog aan de Spaanse costa's eind jaren '90 and begin jaren 2000 dat vaak haast de helft van de vrouwen topless gingen. Dat is heel wat geminderd. Zelf denk ik ook dat het allemaal te maken heeft met een verminderd gevoel van privacy. Balen is dat, zeg. Ooit zal die populariteit van topless zonnen terug komen, vermoed ik, wellicht door een verminderd gevoel aan schaamte of anders.

Offline Erik N.

• Actief Lid
  • Leeftijd: 41

Gepost op: 27-06-2017 19:19:27
0
Ja de jaren 90, dat waren mooie tijden aan het strand ,  ook in Nederland.
De meeste dames zwemstrings werden los verkocht, want daar droeg je meestal geen bovenstukje bij.

anything