Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Topless zonnen  (gelezen 25577 keer)

Offline coha

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 30
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 28-04-2017 23:28:32
0
Ik wil graag wel zelf bepalen wanneer en hoe ik mijn borsten "presenteer". Als ik er voor kies dat op het strand te doen, gewoon omdat ik ook graag mijn tietjes wil bruinen,  hoeft een ander dat niet via een foto op Facebook of zo te zetten, dat wil ik graag zelf bepalen. Zo simpel is dat.

waterkoker

• Gast

Gepost op: 28-04-2017 23:30:50
0
Dat snap ik, maar de realiteit is dat op een openbare plek iemand gewoon foto's mag maken.

Offline Incel!

• Erelid
  • Geslacht: Man

Gepost op: 29-04-2017 00:57:18
0
Dat snap ik, maar de realiteit is dat op een openbare plek iemand gewoon foto's mag maken.
Niet altijd maar aanvechten is niet zo heel makkelijk. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Zeker als je foto al op internet staat.

Citaat
Is bij filmen in openbare ruimtes dan praktisch alles toegestaan onder het mom van vrijheid van informatiegaring/vrijheid van meningsuiting? Nee, want tegenover dit belang staat het portretrecht van een ieder en het daarmee verband houdende recht op privacy. Zoals hiervoor al aangegeven, gelden er strengere regels wanneer er gefilmd wordt met behulp van aangebrachte cameraís. Daarnaast houdt het portretrecht in dat een foto of film van een bepaald persoon niet zomaar mag worden gepubliceerd (op bijvoorbeeld het internet) als de betreffende persoon een redelijk belang tegen publicatie heeft. Wanneer een persoon die op straat wordt gefilmd of gefotografeerd een redelijk belang tegen publicatie heeft, is niet eenvoudig te zeggen, aangezien hier de nodige juridische discussies over zijn. Bovendien is het vaak moeilijk om een harde lijn te trekken, omdat verschillende situaties zich voor kunnen doen. Grote kans dat het wel is aan te merken als privacy schending als je mensen filmt of fotografeert in een intieme situatie en vervolgens de foto en/of het filmpje op het internet publiceert.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

waterkoker

• Gast

Gepost op: 29-04-2017 10:25:17
0
Volgens mij is de tekst die je plaatst redelijk duidelijk. In principe mag je de foto's dus al voor eigen gebruik maken: als je ze niet publiceert is er sowieso niets aan de hand. Daarnaast kun je de foto's anonimiseren, ook dan is er niets aan de hand. Als je foto's van een persoon gaat maken en die online zet, dan zul je er ongetwijfeld mogelijk problemen mee kunnen krijgen, maar zodra er een groepje op zit zal het wel weer meevallen.

Intieme situaties klinkt leuk, maar daarmee bedoelen ze denk ik niet iemand die topless ligt te zonnen. Meer mensen die denken niet gezien te worden en met elkaar seks hebben of staan te plassen ofzo. Als jij open en bloot midden op een strand topless ligt, dan kan je moeilijk verdedigen dat het een intieme situatie is waarvan je liever niet hebt dat andere mensen dat zien.

Offline OudeMan

• Lid
  • **

Gepost op: 06-05-2017 18:37:29
0
Intieme situaties klinkt leuk, maar daarmee bedoelen ze denk ik niet iemand die topless ligt te zonnen. Meer mensen die denken niet gezien te worden en met elkaar seks hebben of staan te plassen ofzo. Als jij open en bloot midden op een strand topless ligt, dan kan je moeilijk verdedigen dat het een intieme situatie is waarvan je liever niet hebt dat andere mensen dat zien.
Mensen die in het openbaar seks hebben en denken niet gezien te worden plegen "schennis van de eerbaarheid" (artikel 239 WvS). Dan is portretrecht van de dader vermoedelijk niet het eerste probleem  :)

Oh en plassen op openbare plekken is veelal verboden in de algemene plaatselijke verordening, de apv. Ook dan is portretrecht niet je eerste zorg.

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 06-05-2017 21:23:30
+1
Een vrouw ongevraagd fotograferen wanneer zij topless ligt te zonnen op het strand doe je niet. Er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnormen.

Offline OudeMan

• Lid
  • **

Gepost op: 06-05-2017 21:33:14
+1
Een vrouw ongevraagd fotograferen wanneer zij topless ligt te zonnen op het strand doe je niet. Er bestaat ook nog zoiets als fatsoensnormen.
Helaas is het idee wat fatsoenlijk is nogal verschillend tussen mensen

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 08-05-2017 00:39:25
0
Helaas wel. :(
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!

Offline coha

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 13-05-2017 00:53:27
+1
Dus als ik eens lekker topless zon moet ik maar nadenken over of iemand fatsoensnormen "normaal" hanteert. Dat zou lekker worden zeg. Als ik mijn borsten op het internet wil zetten moet dat mijn besluit zijn, niet die van een ander lijkt me.

Maar de praktijk is duidelijk anders lees ik, ik moet me schikken en maar een topje dragen om geen toestanden te krijgen  :(

Offline OudeMan

• Lid
  • **

Gepost op: 13-05-2017 10:01:30
0
Dus als ik eens lekker topless zon moet ik maar nadenken over of iemand fatsoensnormen "normaal" hanteert. Dat zou lekker worden zeg. Als ik mijn borsten op het internet wil zetten moet dat mijn besluit zijn, niet die van een ander lijkt me.

Maar de praktijk is duidelijk anders lees ik, ik moet me schikken en maar een topje dragen om geen toestanden te krijgen  :(
Je begrijpt het verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen?

Offline coha

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 19-05-2017 00:26:09
0
Ja

Offline Mister_Crazy

• Actief Lid

Gepost op: 21-05-2017 21:47:42
0
Hier in portugal is het offlimits op topless op het strand te liggen.

Overigens zou ik het ook echt niet oke vinden als mijn titties viral gaan. Beter voorkomen

Hier in Spanje zie ik het anders iedereen overal gewoon doen hoor. Zal zeker wel aan mij liggen.. ^_^
break with the captivity of negativity

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 21-05-2017 22:16:00
0
Hier in Spanje zie ik het anders iedereen overal gewoon doen hoor. Zal zeker wel aan mij liggen.. ^_^
Volgens mij zit er best een groot verschil tussen Spanje en Portugal. Zeker op dat gebied.

Offline Mister_Crazy

• Actief Lid

Gepost op: 21-05-2017 22:26:15
0
[..]
Volgens mij zit er best een groot verschil tussen Spanje en Portugal. Zeker op dat gebied.

Zou best interessant zijn, in cultureel opzicht, ze zitten namelijk wel samen op hetzelfde iberische schiereiland..  :")

Maar goed, de (portugees sprekende) brazilianen lopen ook gewoon in hun string door de binnenstad. Waar zouden die dat nou van hebben?!  d:)b
break with the captivity of negativity

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 22-05-2017 00:06:23
0
Simpel. Cultuur van BraziliŽ is anders.

anything