Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Slapen en Seks] na hoe lang in een relatie.  (gelezen 1492 keer)

Sonne

• Gast

Gepost op: 19-03-2017 18:18:16
0
[..]
Zonder een discussie te starten; ik ben vooral benieuwd. Hoezo willen veel mensen eerst seks voordat ze het officieel maken, ik zou dat nooit kunnen juist omdat ik het enorm erg zou vinden als iemand seks met mij heeft en daarna ineens niets meer met mij te maken wilt hebben..  :l

Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik op dit forum haha.

schildpadjuh

• Gast

Gepost op: 19-03-2017 18:43:09
0
[..]
Zonder een discussie te starten; ik ben vooral benieuwd. Hoezo willen veel mensen eerst seks voordat ze het officieel maken, ik zou dat nooit kunnen juist omdat ik het enorm erg zou vinden als iemand seks met mij heeft en daarna ineens niets meer met mij te maken wilt hebben..  :l
Dit is inderdaad precies het probleem wat ik steeds heb. Een paar keer over me heen en het is 'eh ja sorry je bent toch te ingewikkeld/ik word te onzeker van je/je bent te diepzinnig/ik heb toch liever een normaal dan een mooi meisje.' En dan moet ik de seks maar een paar maanden uitstellen, zegt iedereen. Hoe moet dat werken als iedereen eerst seks wil?
Ik kan daarbij ook niet zomaar seks hebben met iemand, heb daar vertrouwen voor nodig, want wel wat slechte ervaringen en emotioneel makkelijk bereikbaar. Dus ik wil een klein beetje vertrouwen dat iemand rekening met me wil houden en niet gelijk gaat zeiken en manipuleren omdat ik niet braaf doe wat alle anderen doen. Dus iemand beter kennen om dat te kunnen beoordelen. En zonder emoties vind ik seks niet boeiend.
Bovendien kun je al aardig wat te weten komen over je seksuele match zonder uit de kleren gaan: je kunt erover praten, je kunt aftasten hoe je elkaar aanraakt, hoe jullie zoenen en knuffelen en eventueel wat tasten... Is volgens mij al zeker 75%. En uiteindelijk is het toch vooral naar elkaar willen luisteren. Ik vind dat losgaan op elkaar zonder overleg, en dan 'later wel kijken of er meer is', zo apart eigenlijk dat dat de norm is. Maar misschien zeg ik nu iets raars.

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 19-03-2017 20:04:03
0
@Madlenka: Het lijkt me duidelijk dat jij eerst iets van een emotionele connectie wilt voordat er seks komt. Dat is persoonlijk en daar hoef je geen liters water bij te doen. Als die mannen dat niet zien zitten passen ze niet bij je.

Offline Ashlynn

• Nieuw Lid
  • *
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 20-03-2017 14:23:25
0
Ik denk ook dat er een verschil is met leeftijd en ervaring.
Bij mijn eerste vriendje hadden we eerst een relatie en later (denk 3 maanden ofzo) seks.
Als je geen maagd meer bent, heb je denk ik eerder seks. Bijvoorbeeld met mijn huidige vriend was ik een tijdje aan het daten en hebben we best veel ook over seks en relaties gesproken, maar nog geen relatie toen we seks hadden.

En om nog even in te haken op de discussie, 'seks voor het officieel te maken' klinkt heel erg alsof het echt van de seks af gaat hangen of je wel of niet een relatie wil. Ik vind andere dingen in een relatie belangrijker/bepalender en inderdaad kun je er prima over praten en zo ook aftasten hoe goed het matcht. Voordat ik seks met iemand heb wil ik in ieder geval weten of onze verwachtingen ongeveer hetzelfde zijn, dat voorkomt (meestal) vervelende verrassingen achteraf.

@Madlenka: 'Hoe moet dat werken als iedereen eerst seks wil?' Wil jij dat zelf ook? Het lijkt me inderdaad dat je het er wel ook over kunt hebben en kunt zeggen dat je dat liever nog niet wil omdat het voor jou ook heel emotioneel verbonden is. Als de jongen/man in kwestie jou ziet zitten, zal dat echt geen probleem zijn. Maken ze daar wel een probleem van dan is het zoals Nul al zegt inderdaad geen match voor jou.

AnnabelleXXX

• Gast

Gepost op: 20-03-2017 15:39:05
0
Eerst sex, dan relatie. Denk inderdaad dat het deels te maken heeft met leeftijd, maar ook met je persoonlijkheid en sexuele principes.

Offline Suzy

• Erelid
  • Leeftijd: 28

Gepost op: 21-03-2017 00:04:20
0
Eerst seks en dan een relatie. Ik moet het er wel op kunnen voordat ik meer moeite ga doen. En je merkt toch wel gauw genoeg bij het daten of er een emotionele klik is of niet, daar hoef ik niet per se meteen een relatie voor te hebben.
tra la la la :D
Hrt wie es schreit 

Offline Dexter

• Lid
  • **
  • Land: be

Gepost op: 21-03-2017 00:50:11
0
Ik vind een relatie aangaan met iemand een miljoen keer meer impact hebben op alles dan een potje neuken.
Dus voor ik een relatie aanga met iemand, wil ik wel heel zeker zijn dat die persoon iemand is waarmee ik een toekomst wil bouwen.

Er moet ook reeds wat zijn opgebouwd.

Dus ja, seks zal altijd plaatsvinden voor een relatie.
Net omdat die relatie belangrijker is.

Offline OnzekereOttoTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 22-03-2017 11:42:11
0
Dank jullie wel allemaal!
Het wordt voor ons beide de eerste relatie, dus zodoende vroegen wij het ons af.
We hebben het allebei ook nog nooit gedaan.
We hebben helemaal geen haast en laten het gebeuren, als het gebeurt.
Bedankt voor de reactie's

Offline Appleboer

• Lid
  • **

Gepost op: 22-03-2017 11:49:27
0
Bij mijn vorige vriendin hadden we na een maand al seks, om dan een jaar later te horen dat het mss toch wel te vlug was  :") Dat is dan ook uit geraakt. Bij mijn huidige vriendin heeft het bijna anderhalf jaar geduurd. Ofwel de tijd tot we gingen samenwonen.
Imagination is more important than knowledge.

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 22-03-2017 13:55:49
0
Dan pas seks? Na anderhalf jaar + samenwonen?

Offline Appleboer

• Lid
  • **

Gepost op: 22-03-2017 14:00:48
0
Jep, het is lang ik weet het. Maar gezien we allebei bepaalde dingen in het verleden meegemaakt hadden wouden we niks overhaast doen. En dat hebben we vrij letterlijk genomen :p

Offline Suzy

• Erelid
  • Leeftijd: 28

Gepost op: 22-03-2017 14:06:07
0
Voelt het nou goed en is de seks goed? Prima toch :^
tra la la la :D
Hrt wie es schreit 

Offline Appleboer

• Lid
  • **

Gepost op: 22-03-2017 14:20:16
0
Alles is super nu, en zelfs de seks ;) Binnenkort gaan we zelfs beginnen met bouwplannen, en er staat nog wel wat meer op de planning.

Offline nidhager

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 29-05-2017 10:57:45
0
Eerst veel seks. Na 2 maanden relatie

Offline Jurai Nightroad

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 29-05-2017 11:11:27
0
Tot nu toe altijd eerst een relatie begonnen en toen pas seks. Bij n vriendin was die seks al een paar dagen ofzo nadat we een relatie begonnen dus toch nog vrij vlot. Maar ik vind seks persoonlijk niet zo belangrijk. Ik bedoel: seks is fijn/lekker/etc., zeker met de juiste persoon, maar ik heb nog liever een fijne seksloze relatie dan andersom. En ook al zouden we seks hebben maar qua seks niet matchen maar verder wel, dan ook prima. Seks vr een relatie vind ik toch niet zo fijn, inderdaad min of meer om de redenen die @schildpadjuh noemt: als die ander daarna geen relatie met je wil, is het vrij kut als je dan wel seks hebt gehad en gevoelens hebt gekregen om vervolgens de bons te krijgen. Een beetje vertrouwen is dus wel belangrijk. Dus mijn voorkeur gaat uit naar eerst een relatie, dan pas (indien vriendin dat ook wil, nogmaals: ook seksloos is voor mij prima) seks.
« Laatst bewerkt op: 29-05-2017 11:23:38 door Heimpjuh »
~ Through study one gains knowledge; through observation one gains wisdom. ~

ADD + EDS (+mogelijk MCAS) + laag zelfbeeld