Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Poll

Wat heb jij gestemd?

VVD
18 (18%)
PvdA
1 (1%)
PVV
6 (6%)
SP
7 (7%)
CDA
4 (4%)
D66
12 (12%)
ChristenUnie
1 (1%)
GroenLinks
19 (19%)
SGP
1 (1%)
Partij voor de Dieren
10 (10%)
50PLUS
0 (0%)
Ondernemerspartij
0 (0%)
VNL
1 (1%)
DENK
0 (0%)
Nieuwe Wegen
0 (0%)
Forum voor Democratie
7 (7%)
De Burger Beweging
0 (0%)
Vrijzinnige Partij
0 (0%)
GeenPeil
0 (0%)
Piratenpartij
5 (5%)
Artikel 1
0 (0%)
Niet Stemmers
0 (0%)
Libertarische partij
0 (0%)
Lokaal in de Kamer
0 (0%)
Jezus Leeft
0 (0%)
StemNL
0 (0%)
MenS en Spirit
0 (0%)
Vrije Democratische Partij
0 (0%)
Ik heb niet gestemd
3 (3%)
Ik mag niet stemmen
4 (4%)
Ik heb blanco gestemd
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 92

Auteur Topic: [Politiek] Het Nederlandse Landelijke Verkiezingen Topic  (gelezen 62801 keer)

Offline Blabla magazines

• Erelid
  • Leeftijd: 31
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 19-05-2017 18:41:47
[..]
Ik neem aan dat je vegetariër bent?
Nee, wat Dromer. zegt en bovendien heb ik het over de lobby. En een lobby is bij mijn weten zelden genuanceerd of open voor andere belangen. Dus als het CDA het verlengstuk is van de vee lobby lijkt het me sterk dat ze voldoende open zullen staan voor kritiek op die sector. Ongeacht of die sector het al redelijk goed doet en strenge regels hanteert.
In dit kader vond ik de uitzending van zml over vlees wel veelzeggend.

Offline Avalanche

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 19-05-2017 19:07:58
https://twitter.com/markrutte/status/830697137415581696?lang=en

PVV gaat niet gebeuren.

Ag als we alle beloftes van Rutte na moeten gaan kunnen we wel concluderen dat deze ook gelogen is. Als er geen enkele andere uitweg is dan herverkiezingen dan gaat hij echt wel met de PVV in zee.
I may not be able to see you. There are maybe hundreds of miles between us. But i'll always be looking your way.

Offline Ednil

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 29

Gepost op: 19-05-2017 19:48:03
[..]
Nee, wat Dromer. zegt en bovendien heb ik het over de lobby. En een lobby is bij mijn weten zelden genuanceerd of open voor andere belangen. Dus als het CDA het verlengstuk is van de vee lobby lijkt het me sterk dat ze voldoende open zullen staan voor kritiek op die sector. Ongeacht of die sector het al redelijk goed doet en strenge regels hanteert.
In dit kader vond ik de uitzending van zml over vlees wel veelzeggend.
Ik kan niet zeggen dat het CDA puur een verlengstuk van de landbouwers zijn. Ik kan zeggen dat het CDA ook zeker besluiten heeft genomen waar de landbouwers niet om stonden te springen.

Ik proef soms wel dat er een bijna vanzelfsprekende weerzin is tegen boeren in het algemeen. Dat verbaast me toch behoorlijk en vind ik jammer.

Offline Blabla magazines

• Erelid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 19-05-2017 20:29:47
Tegen de boeren lobby, zeker als die in gaat tegen de directe belangen van de rest van de wereld, heb ik inderdaad wel iets. Geldt overigens ook voor andere lobbies.
Boeren opzich hoeven niet verkeerd te zijn.

Offline Artemis

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 19-05-2017 21:35:30
Ag als we alle beloftes van Rutte na moeten gaan kunnen we wel concluderen dat deze ook gelogen is. Als er geen enkele andere uitweg is dan herverkiezingen dan gaat hij echt wel met de PVV in zee.

Dit is te hard gesteld door de VVD, dus ze kunnen het echt niet maken om met de PVV om tafel te gaan - dat gaat ze enorm veel kiezers kosten.
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Avalanche

• Bekend Lid

Gepost op: 19-05-2017 23:00:56
[..]

Dit is te hard gesteld door de VVD, dus ze kunnen het echt niet maken om met de PVV om tafel te gaan - dat gaat ze enorm veel kiezers kosten.

Misschien maar als er geen coalitie gevormd word komen er herverkiezingen. En ik kan je bijna garanderen dat Rutte daar echt niet op zit te wachten
I may not be able to see you. There are maybe hundreds of miles between us. But i'll always be looking your way.

Offline Teenage

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 20-05-2017 00:30:52
Dan toch het zakenkabinet van Baudet  :P
'Some people are so poor, all they have is money'

"we have all been sorry, we have all been hurt. But how we survive, is what makes us who we are."

Offline Ednil

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 29

Gepost op: 20-05-2017 00:51:44
Dan toch het zakenkabinet van Baudet  :P
Dat is in ons stelsel behoorlijk lastig en is nooit eerder gebeurd. Alle procedures hoe wetgeving in stand komen kan dan op de schop. Er zijn heel veel bezwaren te verzinnen, maar de huidige situatie is ook niet handig...

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 20-05-2017 01:02:39
Laat Baudet c.s. zichzelf eerst maar eens bewijzen betrouwbare politici te zijn, dus gewoon een kabinetsperiode (of twee) vol maken. Als ze dat lukt dan vind ik het prima dat FvD in het kabinet komt. (Ook al ben ik helemaal geen fan van FvD/Baudet).
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Offline Pieter-bastiaanTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 20-05-2017 10:11:08
Citaat
BRON: AD.nl - Oud-informateurs: Koning kan impasse doorbreken
De koning zou de impasse in de kabinetsformatie kunnen doorbreken. Dat zeggen vier oud-informateurs op basis van hun ervaringen. Maar de koning kan dat nu niet, omdat de Tweede Kamer hem buitenspel heeft gezet.

Het zit muurvast in Den Haag, nu elke mogelijke coalitie wordt geblokkeerd door één of meerdere partijen. Informateur Edith Schippers heeft alle politieke partijen daarom opgeroepen dit weekend te gebruiken als ‘moment van reflectie’. Ze vraagt eigenlijk: verander je standpunt alsjeblieft, anders komen we niet verder.

In het verleden waren er vaker zulke complexe situaties. Toen kon juist het staatshoofd de boel weer vlot trekken, zeggen oud-informateurs Dries van Agt (CDA), Frits Korthals Altes (VVD), Frans Leijnse (PvdA) en een oud-informateur die anoniem wil blijven.

,,Dat heeft met de gezagsverhoudingen te maken’’, zegt Korthals Altes. ,,Je kunt je afvragen of een informateur die wordt aangewezen door de Kamervoorzitter met hetzelfde gezag optreedt als een informateur die door het hoofd van de regering is aangewezen.’’

Een moreel beroep van de koning kan doorslaggevend zijn, stellen oud-informateurs. ,,Ik heb koningin Beatrix meegemaakt en die kon een zekere psychologische pressie uitoefenen’’, vertelt Van Agt, informateur in de jaren zeventig en latere premier. ,,Ze kon een moreel beroep op je doen. Ik sluit niet uit dat een sterke persoonlijkheid als Beatrix in staat zou zijn mensen een stapje verder te brengen dan mevrouw Schippers kan doen.’’

Leijnse: ,,Het voordeel is dat fractievoorzitters hun adviezen gaven aan de koning met meer nuance in hun standpunten. In het vertrouwelijke gesprek konden de scherpe randjes ervan af gaan.’’

Tot voor kort bespraken fractieleiders achter gesloten deuren hun voorkeuren voor een coalitie met de koningin. Het staatshoofd benoemde vervolgens de informateur en gaf hem of haar de opdracht mee welke coalitie onderzocht moest worden.

In 2012 besloot een Kamermeerderheid echter de regels te veranderen en voortaan zelf het voortouw te nemen. De VVD, CDA en de kleine christelijke partijen wilden de rol van koning juist in stand houden.

Een interessante opinie, wat vinden jullie?
Er zijn mensen die alles weten, maar dat is dan ook alles. - Machiavelli

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 20-05-2017 10:28:56
Tja, het is wel minder democratisch, omdat een koning met de benoeming van een informateur de formatie wel in een bepaalde richting kan schuiven. Verder vraag ik me af in hoeverre partijen meer open zijn tegen de koning dan tegen een door de kamer benoemde informateur. We hoeven er trouwens niet eens over na te denken, want het is niet meer mogelijk.
« Laatst bewerkt op: 20-05-2017 10:29:37 door Joey »
Altijd lekker karnen <3

waterkoker

• Gast

Gepost op: 20-05-2017 11:58:22
Alle linkse partijen hebben gezien wat er met de PvdA gebeurd is. Ze weten dat Rutte een zeer sterke verbinder en onderhandelaar is en dat het lastig is om als winnaar uit het geheel te komen ondanks je onderhandelingsresultaat.

Ergo: iedereen blijft wachten totdat er een situatie is dat ze met recht kunnen zeggen: het land moet toch echt geregeerd worden, we zijn het er niet meer eens, maar we gaan toch om tafel in het landsbelang bla bla bla. En uiteraard kunnen ze dan er meer uit slepen dan in de eerste ronde onderhandelingen.

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 21-05-2017 21:01:14
Ik ben voor een nationaal kabinet van VVD, CDA, D66 en PVDA. Landsbelang gaat immers voor partijbelang. Een meerderheid van de PvdA achterban staat achter nieuwe regeringsdeelname. Dus moet lukken! d:)b

http://politiek.tpo.nl/2017/05/21/de-hond-pvda-regering/

Offline Avalanche

• Bekend Lid

Gepost op: 21-05-2017 22:40:43
Ik ben voor een nationaal kabinet van VVD, CDA, D66 en PVDA. Landsbelang gaat immers voor partijbelang. Een meerderheid van de PvdA achterban staat achter nieuwe regeringsdeelname. Dus moet lukken! d:)b

http://politiek.tpo.nl/2017/05/21/de-hond-pvda-regering/

En dan wil je D66 in de coalitie??

Naar mijn idee heeft de PVDA echt NIKS te zoeken in de coalitie. Het volk is heel duidelijk geweest. De PVDA is niet voor niets afgestraft tijdens de verkiezingen.

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 21-05-2017 23:21:44
[..]

En dan wil je D66 in de coalitie??

Naar mijn idee heeft de PVDA echt NIKS te zoeken in de coalitie. Het volk is heel duidelijk geweest. De PVDA is niet voor niets afgestraft tijdens de verkiezingen.
VVD, CDA en D66 willen allen wel met de PVDA. De PVDA kiezers willen ook blijkt uit onderzoek Maurice de Hond. Samen hebben ze een meerderheid van 80 zetels. De bal ligt nu bij Asscher om gehoor te geven aan zijn kiezers. Afstraffing is niet relevant. Het gaat om een meerderheid en een werkbare regering.