Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Poll

Wat heb jij gestemd?

VVD
16 (20.3%)
PvdA
0 (0%)
PVV
2 (2.5%)
SP
5 (6.3%)
CDA
4 (5.1%)
D66
11 (13.9%)
ChristenUnie
0 (0%)
GroenLinks
16 (20.3%)
SGP
1 (1.3%)
Partij voor de Dieren
10 (12.7%)
50PLUS
0 (0%)
Ondernemerspartij
0 (0%)
VNL
1 (1.3%)
DENK
0 (0%)
Nieuwe Wegen
0 (0%)
Forum voor Democratie
4 (5.1%)
De Burger Beweging
0 (0%)
Vrijzinnige Partij
0 (0%)
GeenPeil
0 (0%)
Piratenpartij
3 (3.8%)
Artikel 1
0 (0%)
Niet Stemmers
0 (0%)
Libertarische partij
0 (0%)
Lokaal in de Kamer
0 (0%)
Jezus Leeft
0 (0%)
StemNL
0 (0%)
MenS en Spirit
0 (0%)
Vrije Democratische Partij
0 (0%)
Ik heb niet gestemd
2 (2.5%)
Ik mag niet stemmen
3 (3.8%)
Ik heb blanco gestemd
1 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 79

Auteur Topic: [Politiek] Het Nederlandse Landelijke Verkiezingen Topic  (gelezen 31345 keer)

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 18-03-2017 02:56:28
De wens van het volk is zeer verdeeld, daar valt dus geen pijl op te trekken. Wat voor coalitie het ook wordt, je zet altijd een deel van het volk opzij.

Het mag dan ongebruikelijk zijn om de twee grootste partijen opzij te zetten, maar niet onmogelijk. Maar laten we even gaan rekenen, de VVD heeft 33 zetels. GroenLinks en SP hebben er beide 14, als je dat bij elkaar optelt zijn het er 28. Tel de Partij voor de Dieren er ook nog bij, dan zit je op 33. Als deze 3 partijen samen optrekken (ze zitten immers heel dicht bij elkaar) zijn ze even groot als de grootste partij.
Wat is deze? 3 partijen samen komen op 33? Dat is 40% van wat je nodig hebt....Wat bedoel je??
Pablo

Online thebest

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 18-03-2017 09:44:50
Ja, want CDA/PvdA/D66/GL/SP n dan ook nog PvDD is echt realistisch.  :P
Dat zeg ik dan ook niet.
De twee grootste partijen buiten spel zetten zou ook gewoon een heel slecht plan zijn. Hoe denk je dat het deel van de bevolking (een enorm significant deel) zich dan zal voelen? Dat is gewoon uiterst ondemocratisch en zou het wij tegen zij gevoel extreem versterken.
Het zou wel het wij tegen zij gevoel versterken, dat ben ik absoluut met je eens. Maar zolang je een meerderheid hebt. vind ik het nog wel democratisch. Het is dom, maar wel democratisch.
Zou je dit ook zeggen als de PVV de grootste was geworden?

En nee, ik ben geen PVV stemmer.
De PVV uit de regering houden is altijd een zeer goed plan.

Offline Shamandalie

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 18-03-2017 11:45:25
[..]
Zou je dit ook zeggen als de PVV de grootste was geworden?

En nee, ik ben geen PVV stemmer.
PVV had dan als eerste een informatieronde mogen starten en dan waarschijnlijk heel snel concluderen dat niemand met hem wil samenwerken. Daarna is het de beurt aan de 2e partij...

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 20-03-2017 11:59:35
Het laatste nieuws is dat vanuit de PvdA (minister Plasterk) geluiden te horen zijn om volledig op te gaan in GroenLinks. Dit zou betekenen dat de 9 overgebleven PvdA kamerleden zich aansluiten bij GroenLinks. Daarmee zou GroenLinks met 23 zetels de tweede partij van het land worden. Wat vinden jullie hiervan?

Online thebest

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 20-03-2017 12:13:27
Had je wat mij betreft voor de verkiezingen moeten doen, als je het al zou moeten willen. Als je dat nu doet, is het kiezersbedrog.

Online Hainje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 20-03-2017 12:17:34
Absoluut niet doen. PvdA heeft een intern probleem, straks besmet je de naam van GroenLinks daar ook nog eens mee.
Details blijf je houden.

Hou je visie breed als een panoramadak ~ Dazzled Sticks.

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 25
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 20-03-2017 13:22:23
Het laatste nieuws is dat vanuit de PvdA (minister Plasterk) geluiden te horen zijn om volledig op te gaan in GroenLinks. Dit zou betekenen dat de 9 overgebleven PvdA kamerleden zich aansluiten bij GroenLinks. Daarmee zou GroenLinks met 23 zetels de tweede partij van het land worden. Wat vinden jullie hiervan?

Zo werkt dat toch echt niet naar mijn mening. Het is geen kwestie van samenvoegen en een rekensommetje doen. Zou het belachelijk vinden als ze verwachten dat als ze zoiets doen het nu nog van invloed kan zijn op de formatie.
Building your girl's second story ♥

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 20-03-2017 13:28:39
Ik ben super pro GroenLinks als een van de grootste partijen maar lijkt me sterk dat dit kan/mag. Lijkt me niet wenselijk.

Online kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 20-03-2017 13:38:50
Ik ben super pro GroenLinks als een van de grootste partijen maar lijkt me sterk dat dit kan/mag. Lijkt me niet wenselijk.
aangezien een kamerlid zich ook mag afsplitsen, neem ik aan dat dit ook zo mag. Ieder kamerlid wordt op persoonlijke titel bedigd, dit is ook de reden hoezo een zittend lid van een partij uit de partij kan stappen en toch in de kamer kan blijven. Dan neem ik aan dat je ook mag zeggen, wij gaan nu ook Groen Links heten, of het wenselijk is, weet ik niet, of het netjes is, nee, netjes is het niet, om dit zo kort na de verkiezingen te doen.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 20-03-2017 15:27:22
PvdA-leider Lodewijk Asscher heeft vanmorgen al laten weten niets in het voorstel van Plasterk te zien. 'Samenwerking met links is belangrijk, maar de PvdA zal de PvdA-kiezers vanuit eigen kracht vertegenwoordigen', twitterde Asscher. En Jesse Klaver van GroenLinks zei vanmorgen na zijn gesprek met verkenner Edith Schippers, het 'interessant te vinden om het stuk via de Volkskrant te vernemen', maar wil de discussie verder aan de PvdA laten.

http://www.volkskrant.nl/politiek/plasterk-pvda-moet-zich-aansluiten-bij-groenlinks~a4476450/
https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/10320099/plasterk-op-links-vechten-ze-elkaar-de-tent-uit

Er blijken meer mogelijkheden te zijn dan alleen een kabinet VVD, CDA, D66 en nog een vierde partij. Jesse Klaver wil namelijk regeren met CDA, D66, GroenLinks, PvdA, SP en ChristenUnie, samen 80 zetels. En Geert Wilders wil een coalitie van VVD, PVV, CDA, 50plus, SGP en Forum voor Democratie. Samen goed voor 81 zetels. :P

http://www.volkskrant.nl/binnenland/van-middenkabinet-tot-christelijke-progressief-alle-formatiewensen-op-een-rij~a4476603/

Online thebest

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 20-03-2017 15:29:47
Bij de voorkeur van Wilders zou je dan toch nog wel een paar partijen kunnen schrappen? Ook zonder een FVD of SGP zou je dan alsnog de meerderheid hebben.

Offline Madlenka

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 27
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 20-03-2017 16:13:13
Bij de voorkeur van Wilders zou je dan toch nog wel een paar partijen kunnen schrappen? Ook zonder een FVD of SGP zou je dan alsnog de meerderheid hebben.
Ja maar Geert wil gewoon alle eikels op een hoopje. :p
Live for Love.
Trust me, I'm a chemist :)

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 36

Gepost op: 20-03-2017 20:57:03

Als het zou lukken zou het op zich een slim trucje zijn, maar ik proef bij beide partijen weerstand. Denk dus niet dat het er in zit.

Had ook ergens gehoord dat hij ook de SP er bij zou willen hebben. Als dat zou lukken zou je in n klap de grootste partij van Nederland hebben, dus groter dan de VVD. Dan zou Asscher/Klaver/Roemer mogen gaan formeren. Maar binnen de SP is hier zo mogelijk nog meer weerstand tegen dan binnen de PvdA en GroenLinks, ik zie het dus niet gebeuren. Samenwerken als linkse partijen is goed natuurlijk, maar er moet wel een beetje differentiatie zijn. Het zijn niet voor niets 3 verschillende partijen, er zijn verschillen en die zet je niet zomaar overboord.

Er blijken meer mogelijkheden te zijn dan alleen een kabinet VVD, CDA, D66 en nog een vierde partij. Jesse Klaver wil namelijk regeren met CDA, D66, GroenLinks, PvdA, SP en ChristenUnie, samen 80 zetels.

Nogal logisch, de VVD staat mijlenver van GroenLinks af dus die wil hij er liever niet bij hebben. Er is echter n probleem, de PvdA heeft heel duidelijk de wens uitgesproken niet te regeren. Ook niet in een links kabinet. Er is echter ook een oplossing voor dat probleem, de PvdA is in deze opstelling namelijk inwisselbaar voor de Partij voor de Dieren. Dan zou je op 76 zetels uitkomen, precies genoeg dus.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Online Sander

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 21-03-2017 00:18:40
Lijkt mij heel raar als dat zomaar mag? VVD heeft eerlijk gewonnen, kan je toch niet later zeggen als SP/GL/PVDA "Ja maar wij waren stiekem n partij?"

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 21-03-2017 01:14:25
6 partijen? Hoe kan je dan ooit nog iets voor elkaar krijgen.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

anything