Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Spiraaltje] Zwangerschapstest kruidvat positief  (gelezen 515 keer)

Offline Kimx_Topic starter

• Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 11-01-2017 08:47:57
0
Help, ik heb een spiraal zitten en gebruik meestal altijd een condoom maar ben verdchrikkelijk bang om zwanger te worden en dus doe ik vaak controle testjes om te kijken of ik toch niet zwanger ben... De test die ik gedaan heb deze morgen gaf een licht positieve lijn en ik weet niet wat ik moet doen...

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 11-01-2017 10:04:47 door Roscoe »

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 25
  • Land: nl

Gepost op: 11-01-2017 09:14:31
+1
Als jij zwanger weet te zijn ondanks je condoom en spiraal dan ga ik straks de krant bellen vanwege een wonder.
Building your girl's second story ♥

Offline skyfall

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 11-01-2017 09:19:01
0
Wanneer heb je de test afgelezen?

Offline Kimx_Topic starter

• Actief Lid

Gepost op: 11-01-2017 09:29:43
0
Binnen de 5 minuten...

Offline zand

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 31
  • Geslacht: Man

Gepost op: 11-01-2017 09:31:00
+1
Zo'n test heeft een 3% kans dat je een positief resultaat krijgt zonder dat je zwanger bent.
Andere oorzaken zijn het niet volgens van de instructies op de test (vooral: te lang wachten met aflezen) of een test die over de datum is.
Een lichte lijn is waarschijnlijk zo'n false positive.

Maar aangezien je nu weer in de stress zit. Doe er gewoon nog een. En check dat hij niet over de datum is en dat je alles precies doet zoals in de bijsluiter staat.

Offline Trekdrop

• Actief Lid
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 11-01-2017 10:18:00
+1
Maak anders eens een foto van wat jij ziet. Want als je een lichte lijn ziet, ben ik benieuwd hoe licht die lijn is.

Offline zand

• Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2017 10:34:45
0
Ik heb trouwens even de bijsluiter opgezocht. Zo te zien heb je hem goed gebruikt.

Daar staat beschreven dat je bij een hele lichte 2e lijn, de test na 48 uur nog een keer moet doen.

Offline ukkie87

• Forumfossiel
  • Leeftijd: 29

Gepost op: 11-01-2017 14:24:05
0
ik zou idd nog een keer testen... maar het gebeurd toch nog wel eens... ik zou zsm een arts bellen, gezien de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap aanwezig is. schrikken zeg :o
() ()     (»*░v░*»)   op 11-11-2012 en 30-06-2015 mama van een prachtig prinsesje geworden <3
(   )       ( _.^._ )     
( O )

Offline Sonne

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 20

Gepost op: 11-01-2017 14:26:31
+1
Ik zou voor de zekerheid nog een test doen.
''I caught you staring at me, and I was thinking clearly. Now I'm like a bee, and I'm hunting for the honey.''

Offline Trekdrop

• Actief Lid
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 11-01-2017 14:26:39
0
Kimx is niet zwanger hoor. Kijk maar eens naar haar berichtengeschiedenis. Zo valt het nauwelijks nog serieus te nemen.

Offline Sonne

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 20

Gepost op: 11-01-2017 14:31:45
0
OkÚ, wow ja. Die is wel erg panisch om zwanger te worden.  :")
''I caught you staring at me, and I was thinking clearly. Now I'm like a bee, and I'm hunting for the honey.''

Offline dutsemuts

• Lid
  • **

Gepost op: 11-01-2017 14:33:40
0
Weet je zeker dat je niet langer dan 5 minuten later gekeken hebt? Een test geeft al snel resultaat na 1-2 minuten, dan heb je het beste resultaat.

Offline zand

• Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2017 15:06:19
0
Weet je zeker dat je niet langer dan 5 minuten later gekeken hebt? Een test geeft al snel resultaat na 1-2 minuten, dan heb je het beste resultaat.
Bij het kruidvat staat op de instructies dat je na 5 min moet kijken. Dus dat heeft ze goed gedaan.

Offline dutsemuts

• Lid
  • **

Gepost op: 11-01-2017 15:15:12
0
De test is na 5 minuten niet meer betrouwbaar, je kan al resultaat aflezen vanaf 2 minuten zelfs.

Offline zand

• Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2017 15:17:50
0
De test is na 5 minuten niet meer betrouwbaar, je kan al resultaat aflezen vanaf 2 minuten zelfs.
Jij weet het beter dan de bijsluiter? Lijkt me geen goed advies
2.   Kan het testresultaat ook na afloop van de testperiode van 5 minuten worden afgelezen?
Nee. Testresultaten moeten na exact 5 minuten worden afgelezen. Hoewel een positief testresultaat gedurende meerdere dagen ongewijzigd blijft, kan een negatief resultaat binnen enkele minuten na het einde van de testperiode veranderen in een positief resultaat, wat tot een verkeerd aflezen kan leiden. Daarom kun je de test het beste meteen weggooien nadat je het resultaat na 5 minuten hebt afgelezen.

https://www.kruidvat.nl/zwangerschapstest

Elk merk is verschillend. Dus als je die van ClearBlue moet aflezen na 2 minuten betekent dat niet dat het voor alle testen zo is.

anything