Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Seks] Emotioneel na de seks  (gelezen 387 keer)

Online VayneTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 23
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 03-01-2017 03:07:06
0
Het overkomt me steeds vaker dat ik tijdens of na de seks emotioneel wordt. Het voelt bijna als een soort misbruik terwijl het dat niet is.
Soms voel ik me halverwege al emotioneel en wil eigenlijk niet meer, ook ben ik (vooral na een orgasme maar kan ook zonder) erg zwak en wazig.

Hoe gebruikelijk is het om je na de seks emotioneel te voelen? Wat is er aan te doen?
The dark should fear me.

Offline Vile_Blood

• Forummeubel
  • *
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 03-01-2017 15:43:20
0
Ik denk dat dat wel vaker gebeurd als je door een zware emotionele, psychologische en fysieke ervaring gaat. Misschien dat na een tijdje dat ook wel over gaat en het minder voorkomt. Dat het net meer wordt is denk ik minder gebruikelijk, tenzij je je misschien er niet goed over voelt of denkt verkeerd bezig te zijn.
Sometimes you just have to die a little inside to be reborn and rise again as a stronger and wiser version of you.

Offline mayobeertje

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 24
  • Land: nl

Gepost op: 04-01-2017 23:08:53
0
Het is een natuurlijke reactie omdat momenten van spanning en ontspanning elkaar kort na elkaar opvolgen. Meiden/vrouwen zijn hiervoor ook wat gevoeliger dan jongens/mannen.

Probeer het niet tegen te houden, wil ik je als tip geven. Behalve als je je echt niet comfortabel bij voelt t.o.v. de mensen om je heen, probeer dat dan bespreekbaar te maken.

Lees ook dit: https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/psyche/waarom-mensen-huilen/

Online Hainje

• Bekend Lid

Gepost op: 04-01-2017 23:43:40
0
Het overkomt me steeds vaker dat ik tijdens of na de seks emotioneel wordt. Het voelt bijna als een soort misbruik terwijl het dat niet is.
Soms voel ik me halverwege al emotioneel en wil eigenlijk niet meer, ook ben ik (vooral na een orgasme maar kan ook zonder) erg zwak en wazig.

Hoe gebruikelijk is het om je na de seks emotioneel te voelen? Wat is er aan te doen?
Weet niet of je in het verleden seksueel misbruikt bent, anders misschien PTSS-klachten? Wilde gok hoor.
Details blijf je houden.

Hou je visie breed als een panoramadak ~ Dazzled Sticks.

• Actief Lid

Gepost op: 05-01-2017 00:12:11
0
[..]
Weet niet of je in het verleden seksueel misbruikt bent, anders misschien PTSS-klachten? Wilde gok hoor.
Nee niet zover ik weet. Wel wat negatieve ervaringen maar geen misbruik.
The dark should fear me.

Offline Sonne

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 20

Gepost op: 05-01-2017 12:46:00
0
Dit is echt herkenbaar... Je bent niet de enige.
''I caught you staring at me, and I was thinking clearly. Now I'm like a bee, and I'm hunting for the honey.''

Online Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 05-01-2017 12:49:47
0
Ik zou eens beginnen met helemaal opnieuw opbouwen voor nu. Voor je het echt gaat associŽren met alle seks. Is er iets voorgevallen met je partner? Iets met vertrouwen, niet uitgesproken dingen of whatever?

Ik kon me bij m'n ex ook soms echt kut voelen na de seks. Kwam gewoon omdat hij echt een lul was en niet door de seks zelf perse.

• Actief Lid

Gepost op: 05-01-2017 13:10:15
0
Ik zou eens beginnen met helemaal opnieuw opbouwen voor nu. Voor je het echt gaat associŽren met alle seks. Is er iets voorgevallen met je partner? Iets met vertrouwen, niet uitgesproken dingen of whatever?

Ik kon me bij m'n ex ook soms echt kut voelen na de seks. Kwam gewoon omdat hij echt een lul was en niet door de seks zelf perse.

Nope.
Stomme is, zelf nadat ik een trio had deze zomer begon ik op een gegeven moment bijna te janken. Dat was wel awkward  :R
Nou was ik wel extreem moe en high door truffels dus dat zal ook wel een rol hebben gespeeld.
The dark should fear me.

Offline vanbeuningen

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 17-02-2017 11:01:44
0

Dat wazige en zwak na een orgasme is heel herkenbaar......en heel fijn dus van mij mag je het emotioneel noemen, maar dat staat dan gelijk aan lekker :)