Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Discussie] Partner mobiel/pc inzien?  (gelezen 2874 keer)

Offline Ps14

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 19
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 11-01-2017 10:38:44
0
[..]

Het gaat erom, bij mij in ieder geval, dat niemand zomaar ongevraagd in mijn telefoon zit te loeren. Zelfde reden dat mijn vriendin ook niet zomaar ongevraagd mijn autosleutels zou mogen pakken. Betekent niet dat ze er niet in zou mogen rijden, gaat erom dat ik daar eerst toestemming voor moet geven of niet.

Maar even uitgaande van jouw situatie (Geen persoonlijke aanval verder): Dus als jij aan je vriend zou vragen of hij iets verbergt op zijn telefoon en hij zegt nee, geloof je hem dan niet? Wil je dan per se in zijn telefoon kijken om het te verifiŽren? Zo ja, dan is er dus sprake van wantrouwen. Het is dan echt niet zijn probleem, vind ik, om jou het tegendeel te bewijzen. Het fijt dat jij wantrouwen hebt hoeft verder niks met hem te maken hebben en is ook niet zijn probleem om op te lossen.

De vergelijking met een auto vind ik niet helemaal kloppen, want ik zou ook het ook fijn vinden als mijn vriend eerst vraagt of hij de auto mag pakken maar dan alleen omdat ik hem misschien zelf nodig heb. Dat heeft verder niks te maken met dat het mijn auto is en daarom toestemming moet vragen.

Ja je hebt in principe gelijk... maar in mijn situatie was het zo dat er iets was wat me dwars zat en ik het nog aan hem gevraagd had maar hij daar geen antwoord op gaf en het vooral probeerde te ontwijken, vandaar dat ik hem begon te wantrouwen en toen in zijn mobiel heb gekeken. Op dat moment vind ik niet dat het alleen mijn probleem is dat ik hem wantrouw. en nu is dat wantrouwen (bijna helemaal) weg.
Ik bedoel hiermee eigenlijk te zeggen dat het misschien ook niet altijd goed is om je partner zowat te verbieden om op je telefoon te gaan omdat dat juist ook wantrouwen kan wekken.

Offline Serafijn

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 20
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 11-01-2017 10:43:11
0
In mijn relatie gaat dat er redelijk relax aan toe  :). Ik heb geen nood aan het inkijken van haar smsjes/whatsappjes/messenger en zij ook niet bij mij. We gebruiken elkaars telefoon af en toe, maar enkel in elkaars bijzijn. Ik neem haar telefoon soms op als ze even met iets bezig is. Omgekeerd hetzelfde. Soms vraagt ze "kijk eens wat er in dat berichtje staat, wil je". Het feit dat ze daar ontspannen over doet stelt me juist helemaal gerust, en zorgt ervoor dat ik helemaal geen interesse heb in al de rest wat er op haar telefoon staat. Ik zou sneller onzeker gaan worden als ze al in de kramp schiet als ik in de buurt van dat ding kom.

Wat we verder soms ook bij elkaar bekijken zijn foto's maar da's meer omdat er veel foto's van mij op haar telefoon staan en vice versa, altijd leuk om nog eens te (her)bekijken  :h

Soms wisselen we van telefoon als we allebei een spelletje doen, en dan verbeter ik haar highscore in een spel wat zij niet goed kan en omgekeerd. Dat is loos maar wel een leuke tijdsbesteding als je even niet weet wat doen!

We hebben beiden 1 vinger in elkaars vingerafdrukscanner staan maar kennen elkaars numerieke code niet. Vind het prima zo.

Offline Turtwig

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 11-01-2017 10:52:27
0
De vergelijking met een auto vind ik niet helemaal kloppen, want ik zou ook het ook fijn vinden als mijn vriend eerst vraagt of hij de auto mag pakken maar dan alleen omdat ik hem misschien zelf nodig heb. Dat heeft verder niks te maken met dat het mijn auto is en daarom toestemming moet vragen.

Ja je hebt in principe gelijk... maar in mijn situatie was het zo dat er iets was wat me dwars zat en ik het nog aan hem gevraagd had maar hij daar geen antwoord op gaf en het vooral probeerde te ontwijken, vandaar dat ik hem begon te wantrouwen en toen in zijn mobiel heb gekeken. Op dat moment vind ik niet dat het alleen mijn probleem is dat ik hem wantrouw. en nu is dat wantrouwen (bijna helemaal) weg.
Ik bedoel hiermee eigenlijk te zeggen dat het misschien ook niet altijd goed is om je partner zowat te verbieden om op je telefoon te gaan omdat dat juist ook wantrouwen kan wekken.

Ben ik met je eens, had wat genuanceerder gemogen. Mij ging het er meer om dat het mijn eigendom is en daar niemand anders zomaar aan mag zitten. Ligt misschien ook aan mijn eigen instelling maar ik werk hard voor de dingen die ik heb dus wil zelf niet dat iedereen daar zomaar gebruik van kan maken. Maar goed, qua 'kijk op' verschillen we daar dan in.

Ja kan me je topic ook nog wel ergens herinneren meen ik! Snap ook echt wel dat die situatie wantrouwen schept maar ik sta er zelf wat anders in denk ik. Mij boeit het niet zo zeer wat er met andere jongens besproken wordt ed, dus bij schept zoiets niet echt wantrouwen.
'Billy, every time I seen you fight, you climb in there alone. Every time you bled, you bled your blood. When you sat down on that stool and it felt like death and you thought you couldn't get up, but you got up? You dit that.'

Offline Vile_Blood

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 11-01-2017 13:53:44
0
For your eyes only wil niet zeggen for her eyes too. :P

Het hangt er vanaf hoe je in je relatie staat. Het kan misschien best zijn dat je met de ene partner er geen probleem mee hebt en met de andere partner wel. Bij mij gaat het om het principe. Nee is nee. Wil je iets, vraag het dan, is het antwoord nee, respecteer dat. Dat is gewoon net dat klein stukje vertrouwen waarmee je relatie kan staan of vallen.
Sometimes you just have to die a little inside to be reborn and rise again as a stronger and wiser version of you.

Offline Vayne

• Actief Lid
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 11-01-2017 16:41:39
0
[..]

Ben ik met je eens, had wat genuanceerder gemogen. Mij ging het er meer om dat het mijn eigendom is en daar niemand anders zomaar aan mag zitten. Ligt misschien ook aan mijn eigen instelling maar ik werk hard voor de dingen die ik heb dus wil zelf niet dat iedereen daar zomaar gebruik van kan maken. Maar goed, qua 'kijk op' verschillen we daar dan in.

Ja kan me je topic ook nog wel ergens herinneren meen ik! Snap ook echt wel dat die situatie wantrouwen schept maar ik sta er zelf wat anders in denk ik. Mij boeit het niet zo zeer wat er met andere jongens besproken wordt ed, dus bij schept zoiets niet echt wantrouwen.

Ik heb medelijden met jouw toekomstige vrouw. Blijkbaar is de persoon waarmee jij een relatie hebt gewoon maar iemand en zijn de dingen die jij betaald allemaal jouw eigendom en dus moet ze toestemming vragen.
Als je vriendin in jouw huis is moet ze ook toestemming vragen om op de bank te zitten en of ze je wc papier mag gebruiken?
The dark should fear me.

Offline Vile_Blood

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 11-01-2017 17:15:17
0
Vayne, doe niet zo onnozel. Dat hij de dingen die hij betaald zijn eigendommen zijn lijkt me toch logisch.
En dan nog kan je uit respect voor de spullen die niet van jou zij en je partner, het nog altijd op zijn minst vragen. Als dat beetje respect en vertrouwen er niet kan zijn, kan er ook geen relatie zijn.
Sometimes you just have to die a little inside to be reborn and rise again as a stronger and wiser version of you.

Offline Vayne

• Actief Lid
  • Leeftijd: 23

Gepost op: 11-01-2017 18:55:04
0
Vayne, doe niet zo onnozel. Dat hij de dingen die hij betaald zijn eigendommen zijn lijkt me toch logisch.
En dan nog kan je uit respect voor de spullen die niet van jou zij en je partner, het nog altijd op zijn minst vragen. Als dat beetje respect en vertrouwen er niet kan zijn, kan er ook geen relatie zijn.
Ik heb het over dingen die hij betaald? Een bankstel of wc papier is niet gratis. Er is een mega verschil tussen elektronische spullen en andere spullen?

Altijd toestemming vragen terwijl je weet dat de ander het niet gebruikt, iemands auto mee nemen als de persoon toch op het werk is bijvoorbeeld en daarvoor niet nodig kan hebben als het thuis staat hoef je toch geen toestemming voor te vragen?
The dark should fear me.

Offline Turtwig

• Actief Lid

Gepost op: 11-01-2017 20:38:43
0
Ik heb medelijden met jouw toekomstige vrouw. Blijkbaar is de persoon waarmee jij een relatie hebt gewoon maar iemand en zijn de dingen die jij betaald allemaal jouw eigendom en dus moet ze toestemming vragen.
Als je vriendin in jouw huis is moet ze ook toestemming vragen om op de bank te zitten en of ze je wc papier mag gebruiken?

Jazeker. 50 cent om de wc deur te openen en dan nog eens 1 euro per wc rol.  :")

Mijn toekomstige vriendin is zelfvoorzienend en heeft mij niet nodig om haar in haar behoefte te voorzien. Daar hoef je dus geen medelijden mee te hebben.

Ik stel gewoon grenzen. Iets dat in mijn ogen heel erg gezond is, ook in een relatie. Een gebrek aan grenzen veroorzaakt een gebrek aan respect. Met een van mijn exen deelde ik ook echt alles. Kan je een ding zeggen, dat nooit meer.

Het gaat mij vooral om persoonlijke spullen. Mijn auto en mobiel zijn voor mij echt persoonlijk, daar komt dus ook niemand zomaar aan.
'Billy, every time I seen you fight, you climb in there alone. Every time you bled, you bled your blood. When you sat down on that stool and it felt like death and you thought you couldn't get up, but you got up? You dit that.'

Offline Svetlana Semilla

• Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2017 20:45:39
0
Oh ik heb trust issues dus als ik een rela heb wil ik al zijn codes weten en als ie die niet afgeeft maak ik het uit
You better work b*tch

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 11-01-2017 20:46:49
0
Hahaha ben je serieus?

Offline Svetlana Semilla

• Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2017 20:47:56
0
Ja  :P ben errug
You better work b*tch

Offline Turtwig

• Actief Lid

Gepost op: 11-01-2017 20:48:53
0
Oh ik heb trust issues dus als ik een rela heb wil ik al zijn codes weten en als ie die niet afgeeft maak ik het uit

Hop, meteen t mes op z'n keel :R

Offline Svetlana Semilla

• Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2017 20:49:04
0
Nouja uitmaken klinkt childish en zou er uberhaupt geen rela mee beginnen dan dus in de praktijk zal ik mezelf er wel inhacken
You better work b*tch

Online kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 11-01-2017 20:58:08
0
Ik heb geen dagboek op mijn telefoon. Het is een telefoon. Geen dagboek. Maar misschien zit daar wel de generatiekloof of zo. Ik leen reizigers in de trein ook rustig mijn telefoon uit.

Overigens weet mijn ex ook eigenlijk wel alles van voor haar tijd. En ik zie ook weinig reden dat te verbergen. Misschien is het wel geen generatiekloof. Maar ben ik gewoon een open boek.

Anyways, dan heb ik een tegenvraag. Zit je wel eens met je smartphone op een WiFispot? Of heb je daarvan misschien zelfs de login opgeslagen als automatisch verbinden? En ben je er van op de hoogte dat de hele wereld dan een exacte kopie van letterlijk alles op je smartphone kan maken? Inclusief gesprekken en wachtwoorden en alles. Ik zie dat namelijk maar al te vaak gebeuren. Een anonieme ov-chipkaart voor de privacy. Maar heerlijk het WiFi in de trein gebruiken.
welke generatie kloof? Jij en Vile_Blood zijn toch van de zelfde generatie of is 3 jaar verschil tegenwoordig al een generatie kloof? :P

ik vind haar in deze niet onnozel, vind het een mooi vergelijk dat het "mijn, zijn idee" van sommige hier echt krampachtig is en voor mij persoonlijk ook erg onprettig lijkt om zo in een relatie te zitten. De opmerking die PS14 maakt, dat je het vraagt of je partner zijn/haar auto nodig heeft, snap ik, dat je dus met elkaar overlegd, maar als hij weg is en jij wilt effe naar de winkel en moet dan eerst je partner gaan bellen of je wel zijn auto effe mag gebruiken, pffff
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 11-01-2017 21:01:01
0
Als iemand mijn spullen wil gebruiken moet diegene het gewoon vragen hoor.. Op een gemeenschappelijk iets als een bank, toilet, eten en drinken enzo na natuurlijk. Maar grotere dingen zoals een auto of prive dingen zoals een telefoon zeker wel.

Nouja uitmaken klinkt childish en zou er uberhaupt geen rela mee beginnen dan dus in de praktijk zal ik mezelf er wel inhacken
Zou je je eigen codes enzo ook geven dan?

anything