Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Spiraaltje] Lich positieve test  (gelezen 626 keer)

Offline Kimx_Topic starter

• Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 07-05-2016 19:41:19
0
Hoi

Omdat ik echt heel angstig ben om zwanger te worden doe ik geregeld een zwangerschapstest, vanmorgen heb ik weer één gedaan en deze was aanvankelijk negatief. Wanneer ik later terugkeek zag ik een licht paarse dubbele lijn. Ik ben nu volledig in paniek, ik wil echt geen kind. Wat moet ik nu doen :'(. Ik voel me overigens ook zwanger, rare goestjes en verzwaard..

Offline Sander

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 07-05-2016 19:48:50
0
Zwangerschapstesten zijn het meest accuraat als je een paar dagen wacht na de seks. Als je vaak een test doet, en dus ook vlak na of een dag na de seks, kan het zijn dat de test niet accuraat is. Sowieso zijn die testen niet 100% accuraat. Ik weet niet of je nog wel menstrueert vanwege je spiraaltje (tag), anders kan je daar op wachten om het zeker te weten. Als je intussen nog steeds ongerust bent, raad ik je aan om naar een dokter te gaan. Niet alleen om vast te stellen of je zwanger bent of niet, maar ook om te vragen of hij je kan helpen met je angst.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 07-05-2016 19:51:22
+2
Hoeveel later keek je terug? In de gebruiksaanwijzing staat tot wanneer je kan aflezen. Vaak maar vijf minuten. Als je later kijkt kan het vals positief aangeven.

Offline Sander

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 07-05-2016 19:52:30
0
Hoeveel later keek je terug? In de gebruiksaanwijzing staat tot wanneer je kan aflezen. Vaak maar vijf minuten. Als je later kijkt kan het vals positief aangeven.
Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht, scherp.

• Actief Lid

Gepost op: 07-05-2016 19:53:19
0
Ja wel 5 u later ofzo, maar dan nog. En dat stomme spiraal zie ik al helemaal niet zitten... Ik voel me echt rotslecht.

Offline Sander

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 07-05-2016 19:54:53
0
Dan raad ik je sowieso aan om naar de huisarts te gaan!

• Actief Lid

Gepost op: 07-05-2016 19:57:32
0
En nu met het week-end kan ik echt nergens terecht :(

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 07-05-2016 19:59:13
0
Ja wel 5 u later ofzo, maar dan nog. En dat stomme spiraal zie ik al helemaal niet zitten... Ik voel me echt rotslecht.
Dan is hij niet meer betrouwbaar. In de afleestijd was hij negatief? Snap dat je het lastig vindt om op te vertouwen maar waarom zou je een test doen als je die daarna toch niet vertrouwd?

• Actief Lid

Gepost op: 07-05-2016 20:03:19
0
Ja toen was hij wel negatief, heb hem toen niet extreem in het ligt gekeken wat ik nu wel gedaan heb. Ik zal dan maar maandag bellen naar de gynecoloog, wil echt geen kind.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 07-05-2016 20:08:05
0
Ja toen was hij wel negatief, heb hem toen niet extreem in het ligt gekeken wat ik nu wel gedaan heb. Ik zal dan maar maandag bellen naar de gynecoloog, wil echt geen kind.
Dan is hij ook gewoon negatief. Adem in adem uit.

Atty

• Gast

Gepost op: 07-05-2016 20:18:33
0
dan is die echt niet meer geldig. don't worry

Offline armadiljo

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 07-05-2016 20:26:26
0
En nu met het week-end kan ik echt nergens terecht :(
Je hoeft nu in het weekend ook nergens terecht. Dit is hoedanook, op geen enkele manier, een noodgeval. In het slechtste geval zou je maandag (of volgende week) opnieuw een testje kunnen doen. En doe jezelf een lol en lees die onmiddellijk af, want hetgeen je na 5u afleest is alles behalve accuraat.

Puur afgaand op je vraag: op dit moment is er geen enkele reden om af te gaan op iets anders dan je "echte" uitslag, afgelezen zoals het bij dit soort tests de bedoeling is. Zoals jij het vertelt was die negatief, ben je niet zwanger, en hoef je helemaal niets te doen. Daarnaast is er eigenlijk ook niet waaruit ik kan afleiden dat je onveilige seks hebt gehad, dus dat is nog een extra reden om ervan uit te gaan dat er niks aan de hand is.

Maar bon, als je meer zekerheid wil hebben kan je volgende week nog steeds eens een testje proberen.

• Actief Lid

Gepost op: 07-05-2016 20:40:12
0
Ik zal zeker nog een testje doen, neen we hebben geen onveilige seks gehad. Wel zonder condoom maar dat spiraal hoort normaal nog op zo'n plaats te zitten.

Offline Sacha

• Erelid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 07-05-2016 21:29:11
0
Je hebt een spiraaltje en de test was in eerste instantie negatief. Hij is NIET meer betrouwbaar na zoveel uur, echt niet. Vaak 'mag' je de test niet eens meer aflezen na 5 minuten zoals bierbier al zegt. Er is niks aan de hand, geniet lekker van je weekend.
Loving every minute 'cause you make me feel so alive

Offline Shamandalie

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 27
  • Land: nl

Gepost op: 07-05-2016 21:37:55
0
Niet zwanger,

Testen moet je direct aflezen en toen was hij negatief. Niks aan het handje.
Probeer nog eens een keer met een psych te bespreken want je blijft terugkomen met deze angst.