Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Politiek] Amerikaanse politiek  (gelezen 33963 keer)

Online Fischie

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Man

Gepost op: 11-08-2017 01:29:38
Trump gaat Korea niet aanvallen en Kim-Jung-Un ook niet. Ze weten allebei dat er veel te weinig valt te winnen. Allemaal grootspraak.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *
  • Land: nl

Gepost op: 11-08-2017 13:53:28
Lees net dat China toch min of meer de kant van Noord Korea kiest.

Ik denk dat ze veel eerder hadden moeten aanvallen of van binnen uit de boel hadden moeten veranderen. Want er zijn in Noord-Korea wel degelijk mensen die de dingen anders doen dan ze moeten. En lang niet altijd wordt dat bestraft. Ze zijn gelukkig niet allemaal gehersenspoeld en ik denk dat veel beelden ook gespeeld zijn voor de media.
Dat vraag ik mij dus af. De Noord Koreanen krijgen geen informatie van buiten, volgens de Noord Korianen is het bij hun allemaal veel leuker en beter dan in het buitenland. Ik vind het artikel helaas nu zo snel niet. Maar het ging er om over hoeveel fabeltjes de bevolking vertelt wordt. Dus ik denk inderdaad niet dat als Noord Korea "bevrijd" wordt, ze allemaal blij zullen zijn, daarvoor is de onderdrukking al veel te lang.

Trump gaat Korea niet aanvallen en Kim-Jung-Un ook niet. Ze weten allebei dat er veel te weinig valt te winnen. Allemaal grootspraak.
Dat hoop ik maar.

Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Offline Regolo

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 11-08-2017 15:20:13
Dat ligt genuanceerder, heb dat verhaal vanochtend ook gelezen. Een Chinese krant (dus niet (direct) de overheid) heeft gepubliceerd dat China, wanneer de Verenigde Staten de eerste gewapende actie maken, Noord-Korea zullen steunen in het gevecht. Maar wanneer Noord-Korea de eerste gewapende actie uitvoert, ze niet zullen ingrijpen wanneer de Verenigde Staten daarop zullen reageren.

Dus in feite moet Trump wachten tot er een raket door Noord-Korea afgeschoten wordt en vervolgens dat hele land de vernieling in schieten.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 11-08-2017 15:32:42
[..]
Dat ligt genuanceerder, heb dat verhaal vanochtend ook gelezen. Een Chinese krant (dus niet (direct) de overheid) heeft gepubliceerd dat China, wanneer de Verenigde Staten de eerste gewapende actie maken, Noord-Korea zullen steunen in het gevecht. Maar wanneer Noord-Korea de eerste gewapende actie uitvoert, ze niet zullen ingrijpen wanneer de Verenigde Staten daarop zullen reageren.

Dus in feite moet Trump wachten tot er een raket door Noord-Korea afgeschoten wordt en vervolgens dat hele land de vernieling in schieten.
Dacht dat de Chinese staatskrant, toch enkel nieuws publiceert waar de Chinese regering achterstaat?

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 12-08-2017 01:15:06
In die link staat ook een testje over wie wat heeft gezegd. Ik had er 9 uit 9 goed. :wh
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 12-08-2017 01:33:37
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!

Offline Blabla magazines

• Erelid
  • Leeftijd: 30

Gepost op: 12-08-2017 08:40:45
Een heel intens, maar prachtig (in zijn pijnlijkheid), artikel over de atoombom op Hiroshima. Ik merk zelf dat het idee van een atoombom voor mij iets abstracts is. Een vreselijk idee, maar de gevolgen zeggen me weinig, raken me niet. Dit artikel brengt daar voor mij verandering in.
Of het echt relevant is in deze discussie weet ik niet, want persoonlijk maak ik me niet direct heel erg zorgen over eventueel gebruik van atoombommen (ik denk niet dat dat snel zal gebeuren), en ik denk dat dit N-Korea verhaal best met een sisser af kan lopen, maar ondanks dat lijkt het me goed om dit te lezen. Al was het maar vanuit een soort van ijdele hoop dat het lezen van dit artikel helpt bij het nadenken en bewust worden over dit soort wapens.

Let op, het is wel erg lang:
http://www.newyorker.com/magazine/1946/08/31/hiroshima/amp

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 08:57:52
Een Nederlander die Nagasaki overleefde en hierover vertelt, indrukwekkend!

Andere overlevende https://nos.nl/artikel/2090480-nederlandse-overlevende-atoombom-krijgt-japanse-schadevergoeding.html

Bizar: Het verschil in explosieve kracht tussen de Nagasaki bom en de zwaarste ondergronds geteste atoombom is een factor 2500.

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_weapon_yield
« Laatst bewerkt op: 12-08-2017 09:25:00 door Nul »

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 12-08-2017 12:24:49

Deze prent past goed bij onderstaand bericht.

http://www.hln.be/hln/nl/39586/Oorlogstaal-tussen-VS-en-Noord-Korea/article/detail/3231037/2017/08/11/Zelfs-president-onder-de-indruk-zo-kan-Trump-nucleaire-oorlog-starten.dhtml

Blijkbaar kan Trump toch zelf in zijn eentje een kern oorlog starten, vind het toch wel een hele enge gedachten dat 1 persoon zoveel macht heeft.

Een heel intens, maar prachtig (in zijn pijnlijkheid), artikel over de atoombom op Hiroshima. Ik merk zelf dat het idee van een atoombom voor mij iets abstracts is. Een vreselijk idee, maar de gevolgen zeggen me weinig, raken me niet. Dit artikel brengt daar voor mij verandering in.
Of het echt relevant is in deze discussie weet ik niet, want persoonlijk maak ik me niet direct heel erg zorgen over eventueel gebruik van atoombommen (ik denk niet dat dat snel zal gebeuren), en ik denk dat dit N-Korea verhaal best met een sisser af kan lopen, maar ondanks dat lijkt het me goed om dit te lezen. Al was het maar vanuit een soort van ijdele hoop dat het lezen van dit artikel helpt bij het nadenken en bewust worden over dit soort wapens.

Let op, het is wel erg lang:
http://www.newyorker.com/magazine/1946/08/31/hiroshima/amp
Nou, ik kan mij best voorstellen dat als iemand levensmoe is en nogal een beperkt wereldbeeld heeft hij dan gekke sprongen kan maken en denkt, waarom alleen heen gaan, ik neem gewoon zoveel mogelijk mensen mee, oftewel ik schiet alles wat ik heb af.

Offline Blabla magazines

• Erelid

Gepost op: 12-08-2017 12:39:29
[..]
Nou, ik kan mij best voorstellen dat als iemand levensmoe is en nogal een beperkt wereldbeeld heeft hij dan gekke sprongen kan maken en denkt, waarom alleen heen gaan, ik neem gewoon zoveel mogelijk mensen mee, oftewel ik schiet alles wat ik heb af.
Natuurlijk zou het kunnen, ik vind het alleen niet super waarschijnlijk. Ik zie ook niet in waarom zowel Kim als Trump levensmoe zou zijn.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 12-08-2017 12:48:22
[..]
Natuurlijk zou het kunnen, ik vind het alleen niet super waarschijnlijk. Ik zie ook niet in waarom zowel Kim als Trump levensmoe zou zijn.
Van Trump zie ik dit ook niet, maar wel van Kim. Uiteraard weten wij westerlingen echt heel weinig van Noord Korea, er zijn ook verhalen dat Kim niet eens de echte leider is, maar een marionet van een aantal wijzen mannen zou zijn. Dan zou het verhaal ook anders zijn, maar stel dat hij net als Trump in zijn eentje kan beslissen om een atoom bom los te laten zie ik hem er wel voor aan, om dan ALLE bommen die ze hebben in 1 x op te schieten, zodat hij met veel spektakel ten onder gaat.

Offline Blabla magazines

• Erelid

Gepost op: 12-08-2017 13:56:41
[..]
Van Trump zie ik dit ook niet, maar wel van Kim. Uiteraard weten wij westerlingen echt heel weinig van Noord Korea, er zijn ook verhalen dat Kim niet eens de echte leider is, maar een marionet van een aantal wijzen mannen zou zijn. Dan zou het verhaal ook anders zijn, maar stel dat hij net als Trump in zijn eentje kan beslissen om een atoom bom los te laten zie ik hem er wel voor aan, om dan ALLE bommen die ze hebben in 1 x op te schieten, zodat hij met veel spektakel ten onder gaat.
En dan is zijn leven voorbij. Mijn gevoel bij dictators en types als Trump is dat ze heel veel waarde hechten aan hun leven. Dus waarom zou zo iemand zelfmoord plegen? Wat bereik je daarmee? Een religieuze fanaat zou dat nog kunnen doen, maar voor zover ik weet is Kim dat niet bepaald.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk best dat dit uit de hand zou kunnen lopen. Er hoeft maar n ding te ver te gaan en je kan een groot probleem hebben, maar dat betekent nog niet automatisch dat er dan ook atoombommen gebruikt worden laat staan dat het er veel zouden zijn. En het kan ook gewoon met een sisser aflopen.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 12-08-2017 15:54:13
[..]
En dan is zijn leven voorbij. Mijn gevoel bij dictators en types als Trump is dat ze heel veel waarde hechten aan hun leven. Dus waarom zou zo iemand zelfmoord plegen? Wat bereik je daarmee? Een religieuze fanaat zou dat nog kunnen doen, maar voor zover ik weet is Kim dat niet bepaald.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk best dat dit uit de hand zou kunnen lopen. Er hoeft maar n ding te ver te gaan en je kan een groot probleem hebben, maar dat betekent nog niet automatisch dat er dan ook atoombommen gebruikt worden laat staan dat het er veel zouden zijn. En het kan ook gewoon met een sisser aflopen.
Ik legde de paralel met Hitler, hij was toch ook een dictator en toen hij de oorlog had verloren of ging verliezen, weet effe niet heel precies op welk moment hij het gedaan heeft, heeft hij toch zelfmoord gepleegd. En bij een Kim Jong Un zou ik mij dan kunnen voorstellen dat hij in zo'n situatie wl kernbommen zou kunnen inzetten.

Maar laten we vooral hopen dat dit met een sisser afloopt.

Vraag mij wel oprecht af hoe groot de gevolgen voor Europa zouden zijn. ALS Noord Korea kernwapens zou inzetten en vervolgens Amerika ze ook zou gebruiken voor Noord Korea, dan zou dus Noord en Zuid Korea weg gevaagd zijn, misschien nog een deel van Japan en zo. Maar denk dat Europa dan vooral veel economische problemen zou krijgen, maar goed, zo'n groot gebied met lucht die verontreinigd is, zal toch wel grote gevolgen hebben voor het milieu, ook ons milieu.

Dus toch vooral duimen dat het met een sisser afloopt.

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 13-08-2017 03:28:06

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 15-08-2017 01:24:05
Wat ook zou kunnen. Kim Jung Il is een dictator en een dictator wil zijn macht koste wat het kost vasthouden. Maar overal om hem heen ziet hij dat dictators van de troon worden gestoten en zelfs worden vermoord. Neem daarbij dat er een hele movement is die probeerd de Noord-Koreanen te laten zien (op soms een wel hele rare wijze) met USB sticks hoe Amerika echt is en dat wat de grote leider zegt niet klopt. Laat ik het zo zeggen: een kat in het nauw maakt rare sprongen.

anything