Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Politiek] Het Nederlandse Landelijke Verkiezingen Topic  (gelezen 13454 keer)

Offline Joey

• Forummeubel
  • *
  • Geslacht: Man

Gepost op: 17-02-2017 16:10:37
[..]
Jou in ieder geval niet.
Hahaha <3
Altijd lekker karnen <3

Offline Pieter-bastiaanTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22
  • Land: nl

Gepost op: 17-02-2017 16:49:34
[..]
Waarom dan?

Sorry dat ik nu pas reageer

• Weinig eerbied voor de rechtstaat
  • Te veel gratis bier, terwijl een begrotingsoverschot creŽren in tijden van voorspoed rationeel het beste is
  • Te weinig extra voor defensie

Zijn ze nog wel zo liberaal?
Er zijn mensen die alles weten, maar dat is dan ook alles. - Machiavelli

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 16:55:59
[..]
Jou in ieder geval niet.
Dat zou jammer zijn voor alle deelnemende partijen die om mijn stem vechten. Maar als jij nou zou moeten kiezen voor het geniale kind van 14 of de oudere die door afbrokkelende gezondheid en verminderde geestelijke vermogens een beetje de weg kwijt is?

Het stemrecht (wie wel en niet mag stemmen) zoals dat nu is bepaald vind ik zelf prima. Tegelijkertijd vind ik dat jongeren meer ruimte verdienen in het politieke landschap welke volgens mij teveel gedomineerd wordt door babyboomers. In dat kader vind ik het nieuws vandaag om een stemverbod op de leggen aan ouderen van 55+ wel een discussie waard. Nederland zou best wel wat vernieuwing kunnen gebruiken en voor de jongeren zie ik daar een belangrijke rol in weggelegd.

Alleen kunnen wij de nieuwe uitdagingen niet oplossen. Om een nieuwe dimensie te geven aan technologische vooruitgang en de mensheid verder te brengen, daar is echt de hulp voor nodig van de jeugd. Bij de Shell denken ze er ook zo over. Daarom zijn zij zo actief met onder andere Jet-Net en grote manifestaties.

Beweging X vind ik een mooi initiatief en ik neig er naar het stemadvies van de Stemwijzer op te volgen en op De Burger Beweging te stemmen, maar betwijfel of zij wel echt in de Tweede Kamer gaan komen. Een goed alternatief is mogelijk D'66 of GroenLinks. Of zien jullie misschien voor mij nog andere opties?

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 17-02-2017 17:01:30
Zulke hypothetische situaties zijn toch belachelijk? Dat snap je hopelijk zelf ook wel. Je kan mensen natuurlijk (gelukkig voor een hoop mensen hier) geen iq test laten doen voor ze mogen stemmen. Dust die situatie van je is niet op te lossen.

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 17-02-2017 17:01:51
Je vergelijking gaat al mis door te generaliseren. "Elk 14-jarig kind is geniaal, elke oudere heeft een slechte gezondheid en afbrokkelende geestvermogens."

Je weet zelf ook wel dat dat allebei de uitzondering is. Ons een keuze laten maken tussen die twee is daarom zinloos.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017 17:07:07 door Joey »
Altijd lekker karnen <3

Online Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:04:19
Zulke hypothetische situaties zijn toch belachelijk? Dat snap je hopelijk zelf ook wel. Je kan mensen natuurlijk (gelukkig voor een hoop mensen hier) geen iq test laten doen voor ze mogen stemmen. Dust die situatie van je is niet op te lossen.
Zou op zich niets mis mee zijn. Een toelatingstest of je wel mag stemmen. Niet gebaseerd op IQ, maar op het snappen van het politieke systeem en waar de diverse partijen voor staan en al helemaal de partij waar je op wilt stemmen.
Pablo

Online Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:06:38
Daarnaast vind ik politieke partijen altijd te veel op sentiment inplaats van ratio gooien.
Je kan toch niemand vertrouwen die op alles een antwoord heeft en alles kan oplossen, want dat kan nou eenmaal niet (zeker niet in Nederland met zoveel verzuiling en verschillende partijen). Maar er is geen een partij die zegt; ja dit en dit kan ik wel, maar dit en dit moeten jullie niet van ons verwachten, want (toont cijfers dat iets onmogelijk is) of wij vinden dit en dat niet belangrijk.
Pablo

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:07:42
Hoe kut in bepaalde groepen mensen ook kan vinden, ben ik blij in een rechtsstaat te kunnen leven waarin we niet bij willekeur mensen hun stemrecht afnemen.
Ik ben liefv.

Offline Hainje

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:14:53
[..]
Zou op zich niets mis mee zijn. Een toelatingstest of je wel mag stemmen. Niet gebaseerd op IQ, maar op het snappen van het politieke systeem en waar de diverse partijen voor staan en al helemaal de partij waar je op wilt stemmen.
Maar ja, wie bepaalt dan of iemand het systeem ook begrijpt? Dergelijke bepalingen zijn denk ik snel politiek gekleurd, of anders erg bevattelijk daarvoor. De vraag is of je dat bij een tamelijk basaal recht als stemrecht wel moet willen.
Details blijf je houden.

Hou je visie breed als een panoramadak ~ Dazzled Sticks.

Online Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:16:50
In principe is er ook niets mis met het huidige systeem. Je krijgt toch nooit 1 partij met meerderheid van zetels. Maakt het voor mij echter dat ik nooit noodzaak zie om te stemmen en dus ook niet doe :p.
Pablo

Offline Johan31sneek

• Actief Lid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 17-02-2017 17:17:59
In principe is er ook niets mis met het huidige systeem. Je krijgt toch nooit 1 partij met meerderheid van zetels. Maakt het voor mij echter dat ik nooit noodzaak zie om te stemmen en dus ook niet doe :p.

Als je niet stemt moet je er eigenlijk ook geen bemoeienis mee hebben.

Offline Pieter-bastiaanTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 17-02-2017 17:19:03
[..]

Hoezo niet?
Er zijn mensen die alles weten, maar dat is dan ook alles. - Machiavelli

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 17-02-2017 17:19:50
Daarnaast vind ik politieke partijen altijd te veel op sentiment inplaats van ratio gooien.
Je kan toch niemand vertrouwen die op alles een antwoord heeft en alles kan oplossen, want dat kan nou eenmaal niet (zeker niet in Nederland met zoveel verzuiling en verschillende partijen). Maar er is geen een partij die zegt; ja dit en dit kan ik wel, maar dit en dit moeten jullie niet van ons verwachten, want (toont cijfers dat iets onmogelijk is) of wij vinden dit en dat niet belangrijk.
Is toch totaal niet realistisch :p

Online Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:20:54
Domste reden ooit.
Daarnaast bemoei ik me er ook vrijwel nooit mee. Alleen in dit topic drop ik af en toe wat dingen, maar op hoog niveau doe ik er niets mee.
Pablo

Online Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:22:28
Is toch totaal niet realistisch :p
Nee, helaas niet zolang mensen met hun gevoel in plaats van verstand stemmen.
Pablo