Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Discussie] Sense: Genieten na ervaringen met seksueel geweld is mogelijk  (gelezen 2094 keer)

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 01-11-2016 21:40:32
0
Nieuwe vraag van de week gaat over seks na het ervaren van seksueel geweld:

Na ervaringen met seksueel geweld, kun je weer leren genieten van seks

Wat vinden jullie? Hoe is jullie ervaring? Is dit altijd mogelijk of is het voor altijd anders? Heb je hier altijd hulp bij nodig?

Vraag van Sense en hun antwoord:
Citaat
Sinds mijn ex mij verkrachtte, wil ik geen seks meer. Gaat dit over?
Ja, al kost het inspanning en tijd. Heb deze vervelende ervaring al besproken met iemand die je vertrouwt; je huisarts, een psycholoog of een vriend(in) of familielid? Dat helpt je de plezierige kant van seks weer te gaan zien. Negatieve gevoelens na een verkrachting worden daardoor minder sterk of verdwijnen. Zoek in ieder geval hulp.
https://www.sense.info/veelgestelde-vragen/407/101584

Mod edit: Wat een rare tag ;@
« Laatst bewerkt op: 01-11-2016 21:46:46 door Cutiepie♥ »
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 01-11-2016 21:43:58
0
Ook gewoon 'ja'. Dat weet je toch niet. :+

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 37
  • Geslacht: Man

Gepost op: 01-11-2016 21:46:16
0
Het kan wel, maar is niet makkelijk en zeker in het begin aan allerlei voorwaarden gebonden. Wat die voorwaarden zijn is per situatie verschillend.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

LinkerSok

• Gast

Gepost op: 01-11-2016 22:37:34
0
Ja, maar hangt van de persoon af hoe snel erna. Iedereen moet zijn of haar tijd nemen om het te verwerken.

Offline Eeyore

• Actief Lid
  • Leeftijd: 28

Gepost op: 01-11-2016 23:09:19
0
Ik denk dat je je onschuld en naiviteit erin verdwijnt, maar ik denk dat je met tijd langzaam weer kan genieten van intimiteit en uiteindelijk weer van seks.
I owned every second that this world could give I saw so many places  The things that I did
Yeah, with every broken bone I swear I lived.

Offline Incel!

• Erelid
  • Geslacht: Man

Gepost op: 02-11-2016 01:52:27
0
Het kan maar dat ligt helemaal aan de persoon en hoe hij/zij er mee omgaat.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

Offline Mariskabdsm

• Lid
  • **

Gepost op: 29-11-2016 21:01:57
0
Het kan ligt een beetje er aan hoe je zelf in elkaar zit, en hoe je het verwerkt.
Maar echt "normaal" zal het nooit meer worden, je zal er altijd iets aan die nare ervaring over houden. Waar door je altijd "beren" op de weg blijft zien en sex niet meer als vanzelf sprekend zult zijn.

Offline Cuz

• Erelid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 30-11-2016 19:37:36
+1
Het is mogelijk, maar het ligt er echt aan hoe je ermee omgaat.
Het kan zijn dat je er voor altijd last van blijft houden, of dat je in ieder geval heel voorzichtig te werk moet gaan etc. Vertrouwen terugwinnen dat je partner stopt wanneer het mis dreigt te gaan in je hoofd etc. Maar het kan ook dat je het goed kunt scheiden van elkaar en dat je geen last hebt.. En dat kan ook weer wisselen per keer.

Om even aan mijn eigen ervaringen te denken.. Ik heb met mijn huidige partner veel dingen overwonnen op seksueel gebied. Dingen die ik in vorige relaties niet deed of wel probeerde maar zonder succes. Uiteindelijk heeft ze me genoeg bewezen dat ik erop kan vertrouwen dat ze stopt als het niet gaat. Ze heeft ook meteen door als ik er niet meer van geniet en in mezelf begin te keren. Steeds vaker geef ik het ook zelf aan wanneer het mis gaat in mijn hoofd en ik liever wil stoppen, al heeft dat ook moeten groeien want normaal ga ik automatisch in de pleaser-stand en hou mijn mond.

Ik probeer mijn negatieve ervaringen wel uit te dagen (en om ze zo wat minder hoogdrempelig te maken) omdat ik boos ben dat iets wat ik leuk vond voor altijd verpest is, echter moet ik me wel echt goed voelen. Maar eigenlijk altijd moet mijn partner voorzichtig aftasten of het oke is, maar dat merk je snel genoeg.
Zo lig ik bijvoorbeeld bij bepaalde handelingen niet op mijn rechterzij, omdat dat vaak triggert. Maar soms gaat het ook heel goed en denk ik er niet aan, of kan ik het weer wegwuiven als ik er wel aan denk. Ook sommige woorden zijn verboden of mogen niet op een bepaalde toon worden uitgesproken als ik al niet goed in m'n vel zit.

Het is vermoeiend want er valt niet echt een pijl op te trekken wanneer het gevoelig ligt of wanneer het dikke prima is en ik voor alles in ben :P Maar het is wel mogelijk om er dus mee om te gaan. Je moet vooral vertrouwen hebben in je partner en jezelf, en zelf aan kunnen voelen wanneer je beter kunt stoppen. Begrip, respect en liefde van je partner is hier ook heel belangrijk in.
« Laatst bewerkt op: 30-11-2016 19:40:06 door Specuzlaas »
Je leert uit het verleden, maar staat in het heden. Vandaag doe ik het beter, maar dan blijft nog de vraag.
Wat doe ik met morgen, daarover geen zorgen. Want morgen is morgen, gewoon weer vandaag.

anything