Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Versier- en flirtcursussen zijn weggegooid geld!  (gelezen 3722 keer)

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 21-02-2017 12:07:14
0
Nieuwe vraag van de week op Sense!

https://www.sense.info/veelgestelde-vragen/394/147889

Is ‘stoer doen’ de beste manier om een meisje te versieren?
Citaat
Nee. Als zij niet op stoere types valt, werkt dat niet. Het heeft ook geen zin om ‘stoer te doen ’ als jij dat niet bent. Want dan gaat haar verliefdheid misschien over zodra jij ‘jezelf bent’. Hoe je iemand versiert, dat verschilt per persoon en situatie. Veel meisjes - en jongens! -  merken graag dat iemand hen leuk vindt. Heb je al eens geprobeerd met haar te flirten? Maak oogcontact, glimlach naar haar en stel geïnteresseerd vragen. Om iemand te leren versieren, heb je echt geen cursus nodig! 

Stelling: Versier- en flirtcursussen zijn weggegooid geld!
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017 12:07:46 door Artemis »
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 21-02-2017 20:36:30
0
Oneens. Sommige mensen kunnen echt wel een cursusje gebruiken. En ook al is iedere persoon anders, zo'n cursus kan echt geen kwaad.

Offline Vile_Blood

• Forummeubel
  • *
  • Land: be
  • Geslacht: Man

Gepost op: 21-02-2017 20:47:07
0
Gewoon jezelf zijn is misschien nog de beste versiertruc. Win zijn/haar vertrouwen door jezelf te zijn. Ik ben misschien wel akkoord dat je hier en daar best wat tips kunt meegeven in cursussen of zo voor dat laatste duwtje maar jezelf zijn is denk ik de beste manier om iemand te versieren.
Sometimes you just have to die a little inside to be reborn and rise again as a stronger and wiser version of you.

Offline Random

• Bekend Lid

Gepost op: 21-02-2017 20:53:31
0
Hmm, ik weet het niet, ik vind het lastig om te zeggen.

Van wat ik begrijp zijn meestal zulke cursussen niet veel meer dan assertiviteitstrainingen -- en die zijn goed, maar specifiek om te versieren of te flirten? Ik weet het niet.
"They're trusting you. Depending on you to win them their future.
But take heart, look around you. You're not in this fight alone."

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 21-02-2017 20:55:18
0
Het zal allicht wel iets toevoegen, maar er moeten geen wonderen van verwacht worden. Dat je al goed in je vel zit lijkt mij de kern, een flirtcursus zal daar niets aan veranderen.
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Offline Dromer.

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 21-02-2017 20:55:35
+3
Haha je ziet soms echt van die kunstmatig zelfingenomen en zelfverzekerde mannetjes die hele pseudowetenschappelijke theorieën en analyses van vrouwen geloven. Hebben ze het opeens over alpha's dit dat omdat ze naar zo'n rare versiercoach hebben geluisterd op een regenachtige dinsdagavond. Vind dat altijd zo'n dieptreurig volk, heb er echt mee te doen. 
Nee.

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 21-02-2017 20:59:20
0
Ik heb precies hetzelfde beeld als Dromer. Van die mannetjes die allemaal dezelfde websites gelezen hebben en daar neppsychologische shit hebben gelezen en elkaar een beetje napraten. Vooral veel napraten omdat ze het allemaal nooit echt geprobeerd hebben. Maar goed, kan het fout hebben, maar dat denk ik niet.

Offline Cutiepie♥

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 16

Gepost op: 21-02-2017 21:05:19
0
Eens.

Als je überhaupt zo'n cursus nodig hebt ben je sowieso te desperate: Als je een versiercursus nodig hebt om iemand te versieren zit je bij de verkeerde persoon te zoeken. Het kan wel zijn dat je gewoon moeite hebt in sociale situaties, dan zijn er inderdaad wel zinnige cursussen te volgen.
abcdefghijklmnopqrstuvwxy

Offline HumbleDeer

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 15
  • Land: be

Gepost op: 21-02-2017 21:07:12
0
zelfts zo'n awkward pikding als ik heb een chickie gevonden :3
Anna - Haar/Ze

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 21-02-2017 22:11:36
0
Ik heb vet veel gehad aan versiercursussen!! :h

Nee even zonder dollen, versiercursussen kunnen iemand best helpen. Zeker bij het nemen van initiatief. En zeker wanneer je nog nooit initiatief hebt genomen in een datesituatie. Dat is dan toch best eng. En wellicht hoe je overkomt op de ander.
Altijd lekker karnen <3

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 21-02-2017 23:43:18
0
Ik wist niet eens dat het bestond.
Pablo

Offline El Salvador

• Actief Lid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 22-02-2017 11:28:32
0
In mijn ogen zijn datingguru hetzelfde als dieetguru. Het heeft niet per sé direct een (bewezen) effect, maar sommigen hebben er alsnog baat bij omdat zo'n cursus/zelfhulpboek hun aanmoedigt om actief bezig te zijn met een deel van hunzelf die ze daarvoor uit angst of schaamte liever uit de weg gingen. In het geval van de voedingsdeskundige is dat voeding, in het geval van de datingguru is dat daten. Ook hebben ze beide er nogal een handje van om (als verkooptrucje) te doen alsof er zeg maar één trucje is dat altijd voor iedereen werkt. Terwijl wat wel en niet werkt, zeker op het gebied van daten, zeer verschilt per persoon. Het ene meisje valt misschien voor een jongen die 'stoer doet', de volgende knapt daar misschien juist op af omdat ze iets anders wil in een jongen. Dus als je hetzelfde trucje van 'stoer doen' toepast op beide meisjes zul je enorm verschillende resultaten krijgen.  Daarbij komt ook nog eens dat er een groot verschil is tussen 'stoer doen' en 'stoer zijn', en veel meisjes prikken daar vrij gemakkelijk doorheen. De constante in het alles is denk ik wel dat mensen in het algemeen vallen op iemand die zelfvertrouwen heeft, daardoor ook in sociale setting zichzelf durft te zijn en dat open uitstraalt naar buiten toe. Maar er zijn meerdere wegen die daar naartoe kunnen leiden en welke het meeste geschikt is verschilt eveneens per persoon en de dingen die hij/zij in zijn leven meemaakt.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017 11:42:51 door El Salvador »

Offline Strabo

• Actief Lid
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 22-02-2017 12:17:56
0

Ik denk niet dat de meeste mensen na deze cursus nou echt veel meer succes gaan hebben.
Dreams of clean teeth.

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 23-02-2017 15:48:20
0
De constante in het alles is denk ik wel dat mensen in het algemeen vallen op iemand die zelfvertrouwen heeft, daardoor ook in sociale setting zichzelf durft te zijn en dat open uitstraalt naar buiten toe. Maar er zijn meerdere wegen die daar naartoe kunnen leiden en welke het meeste geschikt is verschilt eveneens per persoon en de dingen die hij/zij in zijn leven meemaakt.
Dit!

Als een coach je kan helpen relaxter te worden met daten of je zelfvertrouwen op een goede manier opbouwt is daar niets mis mee. Er zijn inderdaad meerdere wegen want je kunt voor verlegenheid/ sociale angst of vaardigheden ook reguliere hulp zoeken. Er zijn ook single coaches die hulp aanbieden bij (Internet)dating.

Offline Cutiepie♥

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 16

Gepost op: 27-02-2017 20:51:34
0

Ik denk niet dat de meeste mensen na deze cursus nou echt veel meer succes gaan hebben.
Wat een irritante pretentieuze eikel.
abcdefghijklmnopqrstuvwxy

anything