Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Zorgverzekering] Groot vraagstuk der zorg  (gelezen 588 keer)

Gepost op: 14-11-2017 12:09:03
Het is weer zo ver, de bedragen zijn grotendeels bekend gemaakt door alle maatschappijen.

Ga je overstappen? Met of zonder welkomstcadeau? Ben je ooit al wel overgestapt?
Verzeker je je aanvullend of draag je het risico zelf? Vrijwillig eigen risico maximaal, of liever geen groot financieel risico? Eigen risico gespreid betalen?

Nog tips qua verzekeringen voor het forum hier? Waar zit je als jongere het best? Krijg je nog ergens meer vergoed m.b.t. voorbehoedsmiddelen?
Maakt het nog uit voor tijdens een zwangerschap/in de kraamtijd? Of valt dat onder de basis vergoedingen?

Tips? Tricks? Wie weet dat we elkaar hier wijzer kunnen maken..
- Nu we plotseling beseffen, dat wij onszelf niet zijn.

Offline thebest

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 27
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 14-11-2017 13:33:51
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik vorig jaar niet echt heb rondgekeken. Ik zat toen nog prima in de collectiviteit van mijn ouders, waardoor ik toen een hele goede deal had. Maar ik zit nu in de bijstand en de gemeente heeft daar een speciale zorgverzekering voor. Dus dat moet ik even goed uit gaan zoeken.

Offline Blabla magazines

• Erelid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 14-11-2017 13:59:22
Ik ben tevreden met Zekur dus ga niet overstappen. Het zou vast wat goedkoper kunnen maar heb geen zin om daar naar op zoek te gaan.

Mijn reden voor Zekur is dat ze in hun aanvullend pakket standaard reisverzekering met volgens mij in ieder geval wintersport dekking bieden. Dat was destijds voor mij de doorslaggevende factor omdat ik dan niet op zoek hoefde naar een 3e pakket (na basis en aanvullend)
« Laatst bewerkt op: 14-11-2017 14:01:34 door Blabla magazines »

Offline Sander

• Bekend Lid

Gepost op: 14-11-2017 14:18:23
Ik ga volgend jaar een aanvullende verzekering nemen. Betaal nu €45 per sessie bij de fysio en dan krijg ik 9 sessies voor €6 per maand extra. Bespaart dus ruim €300.

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 14-11-2017 15:06:18
De premie voor volgend jaar lijkt best wel hoog. Even kijken wat ik kan schrappen of misschien toch overstappen?

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 14-11-2017 15:24:12
Pff ik moet nog kijken. Sowieso checken of ze volgend jaar nog afspraken met m'n ziekenhuis hebben, anders moet ik sowieso overstappen. Ga m'n eigen risico ook maar gespreid doen volgend jaar. En sowieso niet verhogen want ben het toch wel kwijt. Nog ff vergelijken.

Offline Regolo

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 14-11-2017 17:21:18
Volgens mij zijn sinds afgelopen zondag alle premies bekend.

Heb in 2016+2017 AnderZorg gehad, inclusief aanvullende verzekering waarmee een aantal fysiobehandelingen worden vergoed.

Voor komend jaar ga ik voor het basispakket + aanvullende verzekering voor +/- 10 fysiobehandelingen. Enige criterium waarop ik selecteer is laagste prijs na betalingskorting met maximaal eigen risico, ik betaal al veel te veel voor dit stelsel. Ook jammer dat premies zijn gestegen in plaats van het eigen risico.

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 14-11-2017 19:13:24
HEMA verzekering, collectiviteitskorting + maximaal eigen risico. Momenteel is mijn zorgtoeslag hoger dan mijn kosten.

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 19:44:44
Is t dan niet goedkoper om minimaal eigen risico te nemen en dan geen aanvullend pakket?

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 19:47:12
Zie dat er allemaal halve reisverzekeringen worden aangeboden als aanvullend pakket. Slaat echt nergens op. Ga je op reis moet je alsnog reisverzekering en als je reisverzekering neemt dan ben je toch al verzekerd.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 14-11-2017 20:29:22
Ha wat kut. Blijkbaar heeft Unive dit jaar geen contract met mijn ziekenhuis. :') Morgen maar eens bellen hoe duur dat geintje wordt. Heb nog een afspraak staan dit jaar.

Gepost op: 14-11-2017 21:10:47
Ha wat kut. Blijkbaar heeft Unive dit jaar geen contract met mijn ziekenhuis. :') Morgen maar eens bellen hoe duur dat geintje wordt. Heb nog een afspraak staan dit jaar.
Oh wauw, dit jaar niet? De maximum bereikt of gewoon helemaal niet gehad? Vaak is dan 80% vergoed, rest eigen kosten.. :-\

Gepost op: 14-11-2017 21:13:40
Ik ben tevreden met Zekur dus ga niet overstappen. Het zou vast wat goedkoper kunnen maar heb geen zin om daar naar op zoek te gaan.

Mijn reden voor Zekur is dat ze in hun aanvullend pakket standaard reisverzekering met volgens mij in ieder geval wintersport dekking bieden. Dat was destijds voor mij de doorslaggevende factor omdat ik dan niet op zoek hoefde naar een 3e pakket (na basis en aanvullend)
Is de online omgeving van Zekur net zo goed als die van Univé? Vind de Univé erg overzichtelijk en duidelijk overkomen.
Ik ga volgend jaar een aanvullende verzekering nemen. Betaal nu €45 per sessie bij de fysio en dan krijg ik 9 sessies voor €6 per maand extra. Bespaart dus ruim €300.
Goede keuze. Zit je er sowieso aan vast qua fysio? Of is het nu tijdelijk even?
De premie voor volgend jaar lijkt best wel hoog. Even kijken wat ik kan schrappen of misschien toch overstappen?
Variërend van 0,50 goedkoper per maand tot 6 euro duurder (basisverzekering) was ik zo zag..
Volgens mij zijn sinds afgelopen zondag alle premies bekend.

Heb in 2016+2017 AnderZorg gehad, inclusief aanvullende verzekering waarmee een aantal fysiobehandelingen worden vergoed.

Voor komend jaar ga ik voor het basispakket + aanvullende verzekering voor +/- 10 fysiobehandelingen. Enige criterium waarop ik selecteer is laagste prijs na betalingskorting met maximaal eigen risico, ik betaal al veel te veel voor dit stelsel. Ook jammer dat premies zijn gestegen in plaats van het eigen risico.
Viel mij al op dat er veel verschil in de korting zit van het maximaal vrijwillig eigen risico. Tussen de 10 en 25 euro per maand korting wat ik zo zag.

Gepost op: 14-11-2017 21:14:10
Volgens de consumentenbond kan het wel tot 3% schelen je premie per jaar te betalen i.p.v. per maand. Moet de eerste alleen nog vinden die zoveel korting aanbiedt..

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 14-11-2017 21:25:16
Oh wauw, dit jaar niet? De maximum bereikt of gewoon helemaal niet gehad? Vaak is dan 80% vergoed, rest eigen kosten.. :-\
Dit jaar niet. Jaar daarvoor wel, toen had ik het uitgezocht. Vorig jaar niet overgestapt want vond het wel priem. Dom dus.. Krijg 70% vergoed. Gelukkig geen operaties enzo en maar een keer geweest. Morgen ff bellen en kijken of ik m'n afspraak van december beter kan afzeggen. Half uur consult is vast niet goedkoop. :p