Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Date] Ervaringen met lange afstandsrelaties/ online leren kennen?  (gelezen 495 keer)

Offline AlaskaTopic starter

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 21
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 14-11-2017 08:38:25
0
Hoi~

Twee maanden geleden heb ik online een hele leuke jongen leren kennen. Helaas woont hij in Engeland en hebben we elkaar nog niet kunnen ontmoeten. Sinds we elkaar ontmoet hebben spreken we elkaar dagelijks en Skypen we bijna elke dag. Als we beiden vrij zijn kan zo'n gesprek wel 6+ uur duren. Ik weet dus heel zeker dat dit geen catfish verhaal is :+ We zijn beiden smoorverliefd en willen een stap verder gaan. Nu vind ik het hele elkaar nog niet gezien hebben en lange afstands ding best wel spannend en ik vroeg me dus af of er mensen zijn die hier zelf ervaring mee hebben. Hoe pak je zoiets het beste aan? Ik weet dat mensen hier negatief tegenover staan en vinden dat je niet verliefd kan zijn op iemand die je nog nooit hebt ontmoet. Naar dat soort reacties ben ik dus niet op zoek. Ik vind het zelf ook vrij bizar dat dit gebeurd is. :p 
I guess you could say that my life's a mess
But I'm still looking pretty in this dress.

Offline Regolo

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 31
  • Geslacht: Man

Gepost op: 14-11-2017 09:10:25
0
Probeer er voor te waken dat de verwachtingen te hoog zijn, hoe hoger de verwachting, des te groter het risico is dat het minder leuk is dan je had verwacht. Gun elkaar daarnaast ook de tijd om aan elkaar te wennen, ook als het in het begin onwennig zou voelen.

Qua afstand is Nederland-UK ook nog wel prima te doen, genoeg betaalbare verbindingen.

• Lid
  • **

Gepost op: 14-11-2017 10:05:29
0
Ja ik probeer heel erg mijn verwachtingen redelijk te houden, maar pfff wat is dat lastig haha! Gelukkig is het inderdaad redelijk betaalbaar om daarheen te gaan. :^

Offline Roscoe

• Moderator
  • Forummeubel

Gepost op: 14-11-2017 10:29:29
0
Ik zou nu eerst irl proberen afspreken. Ik heb het in het verleden ook al wel meegemaakt (zonder de grote afstand dan). Maar mijn ervaring was dat het irl ook meteen klikte. Dat dat ook bij jullie het geval is, daar zou je toch eerst moeten achterkomen.
Let me tell you 'bout the birds and the bees
and the flowers and the trees and the moon up above.. And a thing called "Looove"..

• Lid
  • **

Gepost op: 14-11-2017 11:53:42
0
Ik zie hem gelukkig over anderhalve maand al. Al voelt zelfs dat als te lang. :p Wil gewoon nu zekerheid.

Offline Random

• Bekend Lid

Gepost op: 14-11-2017 11:53:51
0
Het is inderdaad belangrijk om elkaar eerst persoonlijk te ontmoeten. Een klik via digitaal contact hoeft niet te betekenen dat dat persoonlijk ook zo is.

Ik ken - en spreek regelmatig - een meisje die ook een relatie heeft met iemand uit Engeland. Waarbij hij ook daadwerkelijk woonde in Engeland toen ze iets met elkaar kregen. Wegens haar werk (of hobby, ik weet niet precies waar het onder valt) reist ze veel en krijgt ze ook opties om mensen mee te nemen, dus op die manier zagen ze elkaar regelmatig. Ik geloof dat hij ondertussen in Nederland studeert en zij heeft aangegeven ook voor haar studie nog een tijdje naar Engeland te gaan.
"They're trusting you. Depending on you to win them their future.
But take heart, look around you. You're not in this fight alone."

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 14-11-2017 14:32:15
0
Hoi~

Twee maanden geleden heb ik online een hele leuke jongen leren kennen. Helaas woont hij in Engeland en hebben we elkaar nog niet kunnen ontmoeten. Sinds we elkaar ontmoet hebben spreken we elkaar dagelijks en Skypen we bijna elke dag. Als we beiden vrij zijn kan zo'n gesprek wel 6+ uur duren. Ik weet dus heel zeker dat dit geen catfish verhaal is :+ We zijn beiden smoorverliefd en willen een stap verder gaan. Nu vind ik het hele elkaar nog niet gezien hebben en lange afstands ding best wel spannend en ik vroeg me dus af of er mensen zijn die hier zelf ervaring mee hebben. Hoe pak je zoiets het beste aan? Ik weet dat mensen hier negatief tegenover staan en vinden dat je niet verliefd kan zijn op iemand die je nog nooit hebt ontmoet. Naar dat soort reacties ben ik dus niet op zoek. Ik vind het zelf ook vrij bizar dat dit gebeurd is. :p

Hoe pak je wat aan? Wat betreft voor het fysiek afspreken, is het een de kunst om proberen zo vaak mogelijk tijd in te plannen dat je op en neer kan vliegen. London - Nederland is qua afstand goed te doen. Zou zelf proberen 1 x per maand een (lang) weekend elkaar te zien. Als hij de ene maand naar Nederland komt en jij de andere maand naar London gaat hoef je maar om de maand te vliegen. Wat naar mijn gevoel best mee valt.

Wat betreft het dik gedrukte, hier ben ik het persoonlijk ook niet mee eens. Kijk als je iemand een half uur online gesproken hebt en dan vlinders hebt en bla, bla, goed, dan zou ik dit soort reacties nog wel kunnen begrijpen, maar als jij al 2 maanden uren lang met hem aan het chatten en skypen bent, dan ben ik van mening dat je iemand wel echt goed leert kennen, misschien nog wel beter als dat je iemand snel live leert kennen. Immers met chatten en praten komt veel meer het innerlijk dan het uiterlijk en het fysieke aan bod.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Offline Regolo

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 14-11-2017 16:51:05
0
Hoe pak je wat aan? Wat betreft voor het fysiek afspreken, is het een de kunst om proberen zo vaak mogelijk tijd in te plannen dat je op en neer kan vliegen. London - Nederland is qua afstand goed te doen. Zou zelf proberen 1 x per maand een (lang) weekend elkaar te zien. Als hij de ene maand naar Nederland komt en jij de andere maand naar London gaat hoef je maar om de maand te vliegen. Wat naar mijn gevoel best mee valt.
Eénmaal per maand elkaar een (lang) weekend zien is echt extreem weinig, op termijn denk ik onhoudbaar voor een relatie, zou er in ieder geval naar streven om vaker af te spreken.

• Lid
  • **

Gepost op: 14-11-2017 17:03:20
0
Zou niet weten hoe ik aan een lang weekend moet komen met mijn werk. :+ Denk niet dat we elkaar maandelijks kunnen zien tbh. Ik verdien geen drol en hij ook niet. Plus ik heb vrij weinig vrije dagen. Ik denk dat ik persoonlijk liever zou gaan voor minder vaak maar langer achter elkaar. Maar dat is iets wat we nog moeten uitvinden haha.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 14-11-2017 17:22:44
0
[..]
Eénmaal per maand elkaar een (lang) weekend zien is echt extreem weinig, op termijn denk ik onhoudbaar voor een relatie, zou er in ieder geval naar streven om vaker af te spreken.
Ik zeg ook niet dat dat veel of vaak is, maar je zal toch ergens moeten beginnen. om elkaar live te leren kennen, vervolgens kan je dan proberen zo vaak mogelijk elkaar te zien.

Zou niet weten hoe ik aan een lang weekend moet komen met mijn werk. :+ Denk niet dat we elkaar maandelijks kunnen zien tbh. Ik verdien geen drol en hij ook niet. Plus ik heb vrij weinig vrije dagen. Ik denk dat ik persoonlijk liever zou gaan voor minder vaak maar langer achter elkaar. Maar dat is iets wat we nog moeten uitvinden haha.
Hoezo? Het betekent dat jij 1 x per twee maanden 2 of 3 verlof dagen moet nemen voor dit lange weekend en hij 1 x per twee maanden, moet toch wel lukken, lijkt mij?

Wat betreft geld, zo duur is een retourtje London toch niet, als je goed zoekt kan dit toch al voor een paar tientjes?
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Gepost op: 14-11-2017 21:17:20
0
Hoe zie je het op lange termijn voor je? Heel voorbarig natuurlijk, want je moet elkaar nog voor het eerst zien.. Maar zou één van jullie op termijn bereid zijn naar het land van de ander te komen?
- Nu we plotseling beseffen, dat wij onszelf niet zijn.

• Lid
  • **

Gepost op: 14-11-2017 22:34:04
0
Ja we hebben beiden geen probleem met verhuizen. Het is alleen voor mij nogal lastig om in Engeland aan het werk te gaan aangezien ik logopedist ben. :+ We zijn er nog niet heel druk mee bezig inderdaad, maar wel even kort over gesproken.

Offline Niceguy84

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 22:41:00
0
Ik zou vooral niet nu al over samenwonen gaan denken als je elkaar nog nooit hebt gezien IRL. Ik heb mijn ex ook via internet leren kennen, al wel vrij snel afgesproken aangezien ze immers gelukkig wel in NL woonde. En na een half jaar al samen gaan wonen en trouwen en al die shit kwam niet veel later.
Natuurlijk kan alles ook wel goed gaan maar ik kwam er daarna pas achter dat alles zeker niet alleen zonneschijn was..

Behalve die ervaring met mijn ex ook wel vaker 'verliefd' geworden online, dus snap je gevoelens wel. Maar denk dat je toch even 1.5 maand moet wachten en eens kijken hoe het online gaat.. Ook al chat je veel, neem van mij aan. Je gaat echt alle shit dan niet zien waar je je mogelijk kapot aan ergert IRL :p

• Lid
  • **

Gepost op: 14-11-2017 22:42:55
0
Nuja het is wel handig om te weten niet? Ergens vol vertrouwen instappen terwijl de ander niet wil verhuizen zou ook een beetje kut zijn. Ben nog niks aan het plannen hoor :+

Offline Niceguy84

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 22:46:03
0
Haha true dat is sowieso niet handig nee ;)

Je hebt nu ook gewoon de tijd om daar al veel over te denken I guess.. Mijn 'online' relaties duurde maar een paar weken tot de eerste ontmoeting kwam, dus kwamen we nooit op dat punt :P

anything