Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Discussie] #metoo  (gelezen 1595 keer)

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 14-11-2017 17:31:49
0
Ik stoor me vooral aan het victim blaming.
Building your girl's second story ♥

Offline Insperatieloos

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25
  • Geslacht: Man

Gepost op: 14-11-2017 17:56:12
0
Ja, klopt. Wat is je punt daarmee?

Dat het deels jouw persoonlijke referentie is van wat wenselijk is en wat niet waarschijnlijk geef jij zonder moeite iemand een hand zonder uberhaupt te denken aan overschrijdend gedrag. Net als met bepaalde whatsapp-berichtjes iemand kan suggestieve grap als humor zien een ander als aanstootgevend of flirterig.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2017 18:00:05 door Insperatieloos »
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 14-11-2017 17:56:37
+1
Ik vind het vooral lastig te bepalen wat een 'victim' is. Vorige week vertelde een jongen op tv dat hij bij zijn eerste auditie dat hij zichzelf moest masturberen en dacht dat dit wel zo zou horen, maar ook geen nee durfde te zeggen want hij wilde heel graag acteur worden. Nou zag hij zichzelf ook niet echt als slachtoffer, maar heel veel mensen die iets soortgelijks is overkomen doen zich nu wel voor als slachtoffer en ik denk dan; als ik bij Deloitte binnen loop op een sollicitatie gesprek en er ligt een berg coke op tafel en iemand zegt snuif die maar even op dan draai ik me toch meteen om en werk ik nog liever de rest van me leven bij de AH achter de kassa dan dat ik me tot dat niveau verlaag. Toch is er een groep die kennelijk alles voor een bepaalde baan overheeft en zich wel dit laat aandoen om vervolgens zijn bek dicht te houden 15 jaar en indirect te zorgen dat anderen dit ook overkomt.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2017 17:57:14 door Yeezus. »
Pablo

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 14-11-2017 18:26:42
0
Ik vind het vooral lastig te bepalen wat een 'victim' is. Vorige week vertelde een jongen op tv dat hij bij zijn eerste auditie dat hij zichzelf moest masturberen en dacht dat dit wel zo zou horen, maar ook geen nee durfde te zeggen want hij wilde heel graag acteur worden. Nou zag hij zichzelf ook niet echt als slachtoffer, maar heel veel mensen die iets soortgelijks is overkomen doen zich nu wel voor als slachtoffer en ik denk dan; als ik bij Deloitte binnen loop op een sollicitatie gesprek en er ligt een berg coke op tafel en iemand zegt snuif die maar even op dan draai ik me toch meteen om en werk ik nog liever de rest van me leven bij de AH achter de kassa dan dat ik me tot dat niveau verlaag. Toch is er een groep die kennelijk alles voor een bepaalde baan overheeft en zich wel dit laat aandoen om vervolgens zijn bek dicht te houden 15 jaar en indirect te zorgen dat anderen dit ook overkomt.

Ja ik snap je punt hoor. Victim blaming vind ik een gevalletje van een meisje dat aangerand wordt omdat ze er maar niet zo sexy bij had moeten lopen.

Offline Blabla magazines

• Erelid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 14-11-2017 18:48:48
0
[..]

Dat het deels jouw persoonlijke referentie is van wat wenselijk is en wat niet waarschijnlijk geef jij zonder moeite iemand een hand zonder uberhaupt te denken aan overschrijdend gedrag. Net als met bepaalde whatsapp-berichtjes iemand kan suggestieve grap als humor zien een ander als aanstootgevend of flirterig.
Ja, daar heb je denk ik gelijk in. Maar wat wil je daarmee duidelijk maken? Gevoelens zijn toch altijd subjectief? Dat verandert toch niks aan (het gevoel) het slachtoffer te zijn geweest van voor jou grensoverschrijdend gedrag?

Ik denk dat het in dit geval te makkelijk praten is als het je niet gebeurd is. Vrijwel iedereen zal van tevoren waarschijnlijk zeggen het nooit te zullen doen, maar als je daar dan staat en je echt je droom na wil jagen wordt het een ander verhaal. Kan best dat jij daar sterk genoeg voor bent, maar tenzij je het mee hebt gemaakt kan je er weinig over zeggen (en ook als je het meegemaakt zou hebben, dan nog is het makkelijk praten wat anderen zouden moeten doen.

Verder onderschat je volgens mij enorm de psychologische gevolgen van zulke dingen. De druk die de slachtoffers voelden om maar niks te zeggen en het gevoel hebben dat het er bij hoort, dat versterkt wordt doordat je niet de enige bent, of gewoon schaamte omdat mensen als jij nog al uit de hoogte zeggen dat je je maar anders op had moeten stellen. Ik kan me best voorstellen dat je dan mee gaat met iets dat je niet wilde en daar dan niet zomaar voor uit komt.

Offline Insperatieloos

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 19:31:39
0
[..]
Ja, daar heb je denk ik gelijk in. Maar wat wil je daarmee duidelijk maken? Gevoelens zijn toch altijd subjectief? Dat verandert toch niks aan (het gevoel) het slachtoffer te zijn geweest van voor jou grensoverschrijdend gedrag?
[..]
Ik denk dat het in dit geval te makkelijk praten is als het je niet gebeurd is. Vrijwel iedereen zal van tevoren waarschijnlijk zeggen het nooit te zullen doen, maar als je daar dan staat en je echt je droom na wil jagen wordt het een ander verhaal. Kan best dat jij daar sterk genoeg voor bent, maar tenzij je het mee hebt gemaakt kan je er weinig over zeggen (en ook als je het meegemaakt zou hebben, dan nog is het makkelijk praten wat anderen zouden moeten doen.

Verder onderschat je volgens mij enorm de psychologische gevolgen van zulke dingen. De druk die de slachtoffers voelden om maar niks te zeggen en het gevoel hebben dat het er bij hoort, dat versterkt wordt doordat je niet de enige bent, of gewoon schaamte omdat mensen als jij nog al uit de hoogte zeggen dat je je maar anders op had moeten stellen. Ik kan me best voorstellen dat je dan mee gaat met iets dat je niet wilde en daar dan niet zomaar voor uit komt.

Nou eigenlijk dat de dader zich niet altijd letterlijk bewust hoeft te zijn van zijn actie. Bijvoorbeeld het de hand schudden van een moslimvrouw zou ik zien als beleefd. Maar zij kan zich heel naar bejegend voelen wanneer ik haar de hand zal schudden. Over Whats-app heb ik ook wel is iets gestuurd wat veel minder genuanceerd over komt. Zoals hier op het forum lezen jullie enkel de letters maar zijn er altijd dingen je zelf aan de er van invult en interperteerd. Het is te makkelijk om in elke situatie te zeggen die of die is schuldig.

Mijn verhaal in kwestie nee ik ben het er absoluut mee eens dat ik niet zomaar aan iemands billen mag zitten die avond was ook best romantisch op andere manieren en ze flirten de hele avond al met me en uiteindelijk werd het zoenen waardoor ik ook een beetje aftasten om te kijken of het mocht. Uiteindelijk liep ze weg vanwege onzekerheid maar appte ze juist dat ze zich veilig voelde en daarom met me zoende. Ja ik schrok er uiteindelijk van omdat ik me in eerste instantie liet meesleuren pas toen we bezig waren. Het was nogal lang had ik zoiets van ga niet te ver en hou het haar veilig. Maar iniedergeval ik vond zelf dat ik de grens overschreed niet zij ik weet ook niet eens of het voor haar grensoverschrijdend was alleen wel dat ik toch er mee moet uitkijken. Het is gewoon soms lastig hoe je dingen kan checken bij een ander. Ik bedoel ik hoor ook wel eens juist dat vrouwen van iniaitief houden nou bedoelen ze zeker geen aanrading maar toch je begrijpt dat het soms best een grijs gebied kan zijn en als dingen op het moment goed voelen dat het achteraf zo'n gedoe is en vreselijk kut als het voor de een dan toch fout voelt. Kijk als iemand echt bewust iemand forceert tot seks dat is hardstikke fout en dat soort mensen hoor je zonder pardon op te sluiten. Maar er zit zoveel grijs gebied tussen seksueel overschrijdend gedrag. Dat het me persoonlijk onzeker maakt als man zie maar dat nieuwsbericht over vrouwen minder snel gereanimeerd. Daarom dat ik de opmerking maakten over comminucatie van vrouwen dat het duidelijk zou moeten zijn of tenminste hun eigen grenzen moeten kennen zodat ze weten van dit gaat te ver. Ja je kan het niet verwachten als iemand in shock is en wordt verkracht of aangerand dat realiseren slachtoffers zich geen eens altijd. Maar zelfs al gebruiken mensen gezond verstand gaan er altijd dingen spelen het is juist goed dat we deze discusie voeren zodat wij mannen er tenminste bewust van zijn.

https://nos.nl/artikel/2202547-studie-vs-omstanders-durven-vrouwen-minder-snel-te-reanimeren.html
« Laatst bewerkt op: 14-11-2017 19:36:37 door Insperatieloos »

Offline Blabla magazines

• Erelid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 14-11-2017 19:34:47
0
[..]

Nou eigenlijk dat de dader zich niet altijd letterlijk bewust hoeft te zijn van zijn actie. Bijvoorbeeld het de hand schudden van een moslimvrouw zou ik zien als beleefd. Maar zij kan zich heel naar bejegend voelen wanneer ik haar de hand zal schudden. Over Whats-app heb ik ook wel is iets gestuurd wat veel minder genuanceerd over komt. Zoals hier op het forum lezen jullie enkel de letters maar zijn er altijd dingen je zelf aan de er van invult en interperteerd. Het is te makkelijk om in elke situatie te zeggen die of die is schuldig.
Dat spreekt toch allemaal voor zich? Het verandert wat mij betreft niks aan de fout (bewust of onbewust) van diegene die de grens overschrijdt. Als je niet weet wat iemand wel/niet wil dan moet je zorgen dat je het te weten komt voor je het doet. Zeker als het over intiem contact gaat. Natuurlijk zal dat niet altijd gebeuren, en natuurlijk zal je dan soms (helaas) over iemands grenzen gaan, maar dan heb je nog steeds een grens overschreden.

Offline Insperatieloos

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 19:39:37
0
[..]
Dat spreekt toch allemaal voor zich? Het verandert wat mij betreft niks aan de fout (bewust of onbewust) van diegene die de grens overschrijdt. Als je niet weet wat iemand wel/niet wil dan moet je zorgen dat je het te weten komt voor je het doet. Zeker als het over intiem contact gaat. Natuurlijk zal dat niet altijd gebeuren, en natuurlijk zal je dan soms (helaas) over iemands grenzen gaan, maar dan heb je nog steeds een grens overschreden.

Ja dat klopt ik heb het ook wel gecheckt na afloop hoe ze het vondt zij vondt dat ik super goed zoende.. Nouja iniedergeval ik denk dat het soms voor de een heel klein iets kan zijn en voor de ander heel groot. Andersom was dat ook het geval ergens hield ik van haar maar wou zij geen relatie toch zoende ze me autsch. Ik weet ook nog steeds niet of ik me daarbij goed voelde maarja dan hadden we het lekker niet moeten doen.

Offline pointermitch

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 21:26:50
0
ik vind het maar allemaal overdreven, net als een tijdje terug met Bill Cosby,  alleen maar aandacht vragen van al die vrouwen, maar ja, daar zijn ze goed in die Amerikanen...
it's nice to be important, but it's more important to be nice

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 14-11-2017 21:31:23
0
Het komt toevallig in het nieuws vanwege schandalen in Amerika, maar het is niet alsof ongepast seksueel gedrag alleen daar voorkomt. Ben het met je eens dat je in dit soort situaties altijd voorzichtig moet zijn, want er zijn immers altijd mensen die iets uit dit soort zaken proberen te halen, maar als dit je algehele opvatting is over de gehele situatie dan heb je naar mijn mening oogkleppen op.

Offline pointermitch

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 21:33:26
0
Het komt toevallig in het nieuws vanwege schandalen in Amerika, maar het is niet alsof ongepast seksueel gedrag alleen daar voorkomt. Ben het met je eens dat je in dit soort situaties altijd voorzichtig moet zijn, want er zijn immers altijd mensen die iets uit dit soort zaken proberen te halen, maar als dit je algehele opvatting is over de gehele situatie dan heb je naar mijn mening oogkleppen op.

ik bedoel alleen te zeggen dat het wel toevallig is, als er 1 iemand zegt slachtoffer te zijn van seksuele intimidatie, dat er meteen tientallen andere vrouwen plotseling gaan zeggen dat ze seksueel geļntimideerd zijn......
it's nice to be important, but it's more important to be nice

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 14-11-2017 21:35:12
0
Ik begrijp wel waarom. Los van de opmerking die ik hierboven al maakte (want ja, ik geloof oprecht dat die types er ook zijn), sta je samen gewoon altijd sterker. Zeker in de machtsposities waar dit soort zaken vaak spelen.

Online Incel!Topic starter

• Erelid

Gepost op: 15-11-2017 01:22:51
0
Tja, de ene persoon staat nu eenmaal sterker in zijn/haar schoenen dan de ander. En veel mensen reageren in bepaalde (stress)situaties nu eenmaal anders dan ze van te voren gedacht zouden hebben. Ik zou het ook fijn vinden als iedereen in zo'n situatie meteen zijn/haar mond open zou doen maar dat is een utopie.

ik bedoel alleen te zeggen dat het wel toevallig is, als er 1 iemand zegt slachtoffer te zijn van seksuele intimidatie, dat er meteen tientallen andere vrouwen plotseling gaan zeggen dat ze seksueel geļntimideerd zijn......
Misschien is dat ene bericht nu wel net de druppel die deze vrouwen nodig hebben om nu wel hun mond open te doen. En als je naar de grote zaken kijkt, zoals Cosby, dan zie je dat het alleen maar goed is.
Helaas hou je ook altijd mensen die voor het grote geld gaan maar dat houd je niet tegen in zo'n rechtstaat als Amerika.

Ik las op een website:
Citaat
Eén van de voornaamste knelpunten in het justitieel beleid inzake verkrachting en aanranding van de eerbaarheid is dat veel klachten geseponeerd worden en slechts weinige van die geregistreerde verkrachtingen leiden tot een veroordeling van de dader. Uit de seponeringscijfers op basis van de parketstatistieken van september 2015 blijkt dat gemiddeld 50% van de binnenkomende zaken inzake verkrachting geseponeerd wordt.
Nu zijn dit Belgische cijfers. Cijfers uit Amerika heb ik niet. Maar het gaat er in deze discussie ook om dat elke onschuldige er eentje teveel is waar ik het geheel mee eens ben. En dat er daarom niet met namen mag worden gegooid.
Nu vraag ik mij af, als een persoon verkracht wordt, naar de politie gaat en zwaar onjuist behandeld wordt ("ach, dat gebeurt toch iedereen" of "je hebt een orgasme gehad dus je zal het wel lekker hebben gevonden") of als hij/zij wel correct wordt behandeld maar ze de rechtzaak verliest. (b.v. omdat de dader rijk is en betere advocaten kan betalen of dat er evt. getuigen zijn omgekocht of... verzin het maar) Ik zou deze persoon het volste recht geven om het dan via Social Media te gaan doen. Je wil als slachtoffer natuurlijk wel gerechtigheid en als het gerecht je die niet geeft...
Ik kan deze persoon dus absoluut geen ongelijk geven maar helaas, het wordt ook vaak misbruikt.

Dus ja, elke onschuldige is er eentje teveel maar ik kan het sommige echte slachtoffers die nergens gehoord werden, niet kwalijk nemen.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.