Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Zwangerschapstest: tips&tricks topic  (gelezen 612 keer)

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 21-09-2017 06:59:41
0
Nieuwe vraag van de week van Sense!

Wanneer doe ik een zwangerschapstest?
Citaat
Wacht tot de dag waarop je normaal gesproken ongesteld zou worden. Dan heeft je lichaam zoveel zwangerschapshormonen aangemaakt dat een test deze kan meten. Doe je de test eerder, dan is de uitslag onbetrouwbaar. Word je ongesteld? Dan ben je niet zwanger en is de test niet nodig. Word je niet ongesteld? Dan ben je ‘overtijd’ en misschien zwanger. Koop dan een zwangerschapstest bij de drogist, de apotheek of op internet. Deze kun je thuis zelf doen met ochtendurine. Bij je huisarts kun je ook een zwangerschapstest laten doen. Deze is gratis.

Ik zou dit graag meer zien als een topics met algemene tips over het testen dan echt een discussietopic :) Dus: welke tips hebben jullie als iemand moet testen? Zijn er bepaalde testen waar jullie slechte of juist hele goede ervaringen mee hebben?
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Lovely

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 21-09-2017 11:28:53
0
De zwangerschapstest van het Kruidvat zijn heel goed / betrouwbaar. 2 testen voor 5 euro.
Deze test meet heel vroeg in de zwangerschap ook al het HCG hormoon. Werd bij mijn werk, toen ik in de Huisartsenpraktijk werkte, vaak gebruikt.
ツ      I like it like that.

"Lotte's Liefjes" https://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=281599.new#new

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 21-09-2017 21:21:04
0
De zwangerschapstest van het Kruidvat zijn heel goed / betrouwbaar. 2 testen voor 5 euro.
Deze test meet heel vroeg in de zwangerschap ook al het HCG hormoon. Werd bij mijn werk, toen ik in de Huisartsenpraktijk werkte, vaak gebruikt.
Ik ben benieuwd hoe je die betrouwbaarheidsclaim kunt onderbouwen. Je zegt heel stellig dat ze betrouwbaar zijn. Heb je zelf aan het onderzoek meegewerkt of heb je het onderzoeksrapport gelezen?

Offline Lovely

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 21-09-2017 21:38:16
0
Goed, dan. Accuraat.

Nergens zeg ik "Stellig" dat het betrouwbaar is.
« Laatst bewerkt op: 22-09-2017 14:45:32 door Lovely »
ツ      I like it like that.

"Lotte's Liefjes" https://forum.sekswoordenboek.nl/index.php?topic=281599.new#new

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel

Gepost op: 22-09-2017 09:22:32
0
Ik ben benieuwd hoe je die betrouwbaarheidsclaim kunt onderbouwen. Je zegt heel stellig dat ze betrouwbaar zijn. Heb je zelf aan het onderzoek meegewerkt of heb je het onderzoeksrapport gelezen?

Alle zwangerschapstesten die in Nederland verkrijgbaar zijn betrouwbaar, zo ook die van de kruidvat. Zwangerschapstesten zijn de betrouwbaarste zelftesten die er zijn.
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Alaska

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 22-09-2017 14:40:19
0
Die van de kruidvat zijn echt heel fijn. En goedkoop <3
I guess you could say that my life's a mess
But I'm still looking pretty in this dress.

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 22-09-2017 17:08:15
0
[..]

Alle zwangerschapstesten die in Nederland verkrijgbaar zijn betrouwbaar, zo ook die van de kruidvat. Zwangerschapstesten zijn de betrouwbaarste zelftesten die er zijn.
Bedankt voor het inkoppen van mijn punt! Het is onterecht om een claim te maken dat een bepaalde test specifiek betrouwbaar is, terwijl alle tests die hier te koop zijn dat zijn. Die van de kruitvat niet anders dan die van anderen.

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 22-09-2017 20:40:52
0
[..]
Bedankt voor het inkoppen van mijn punt! Het is onterecht om een claim te maken dat een bepaalde test specifiek betrouwbaar is, terwijl alle tests die hier te koop zijn dat zijn. Die van de kruitvat niet anders dan die van anderen.

lekker mierenneuken

Offline HumbleDeer

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 16
  • Land: be

Gepost op: 22-09-2017 20:41:41
0
[..]

lekker mierenneuken
van mieren word je niet zwanger hoor. Hoef je geen test voor te doen.
Guess who's back, back again?

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 22-09-2017 21:09:08
0
1. Alle thuistesten zijn betrouwbaar.
2. Je moet er goed overheen plassen.
3. Ochtend urine boeit niet meer, zijn heel gevoelig.
4. Je kan na 14 dagen testen, of na je gemiste menstruatie.
5. Niet meer aflezen na de tijd in de gebruiksaanwijzing.

Meer discussie kan je niet echt hebben over een test denk ik? :p

Offline boomklever

• Actief Lid

Gepost op: 23-09-2017 00:26:22
0
[..]

lekker mierenneuken
T is maar wat je lekker vindt....

Gepost op: 24-09-2017 10:05:51
0
Dat stukje over ochtendurine.. Hoor hier in de omgeving vaker dat vrouwen toch moeite hebben 'genoeg' te plassen 's ochtends als ze in de nacht ook al zijn geweest. Is dat nu echt zo belangrijk, of is het vooral belangrijk dat er genoeg is?
- Nu we plotseling beseffen, dat wij onszelf niet zijn.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 24-09-2017 10:43:35
0
Je hebt maar een paar druppels nodig.

anything