Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: Hulpverlening Nederland algemeen  (gelezen 23289 keer)

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 26-02-2010 00:28:00
In dit topic is de hulpverlening zoals die in Nederland te vinden is uitgeschreven.

Mocht je nog dingen missen in dit topic, laat het dan even weten via een pm

Algemene professionele hulp bij seks

Seksueel geweld, loverboys en mensenhandel

Kindermishandeling en huiselijk geweld

Problemen rond om (on)gewenste zwangerschap en seks, kinderloosheid en adoptie
« Laatst bewerkt op: 05-04-2010 17:43:19 door Artemis »
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 26-02-2010 00:29:00
Algemene professionele hulp bij seks

Voor hulpverlening specifiek bij jou in de buurt, verwijzen we je naar dit topic: Hulpverlening Nederland per provincie

Sense
Website: Sense
Sense is een website met informatie over seks, liefde en relaties. Daarnaast bieden zij de mogelijkheid tot hulpverlening per telefoon, email, chat of persoonlijke afspraak.

Soa Aids
Website: Soa Aids
Soa Aids is het expertisecentrum in Nederland voor HIV en andere SOA. Hier is informatie te vinden over de verschillende SOA, testen en bescherming tegen SOA. Daarnaast bieden zij de mogelijkheid tot hulpverlening per telefoon, email, chat en skype.

GGD
In elke provincie zijn een of meerdere GGD's (gemeentelijke gezondheids dienst) te vinden. Een overzicht kun je vinden in het topic Hulpverlening Nederland per provincie.

Huisarts
Het is misschien niet de eerste waar je aan denkt, maar veel problemen met seks hebben een lichamelijk of psychische oorzaak. Je huisarts is ervoor opgeleid om te weten waar je hiervoor hulp kan vinden en kan je doorverwijzen naar een gynaecoloog of een seksuoloog. Ook kan hij zelf een aantal onderzoeken doen naar lichamelijke oorzaken.

Seksuoloog
Seksuologen komen uit verschillende disciplines. Het kunnen gynaecologen zijn, huisartsen, psychologen, urologen etc. Zij kunnen zowel naar de medische als psychologische kant van klachten kijken. Voor meer informatie: Nederlandse vereniging voor Seksuologie

Gynaecoloog
De gynaecoloog zelf kijkt vooral naar lichamelijk oorzaken van problemen met seks, maar zal ook zeker verder denken over mogelijke psychische oorzaken.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2010 18:25:45 door Artemis »
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 29-03-2010 18:26:32
Seksueel geweld

Seksueel geweld.nl
Dit is een site waar je hulp kan vinden, maar ook lotgenoten contact.

Stichting lotgenoten incest
Doel van deze stichting: het verbeteren van de positie van Incest Slachtoffers en hun naaste omgeving en het verrichten van al hetgeen met het vorenstaande verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn.

Vereniging tegen seksuele kindermishandeling
De Vereniging tegen Seksuele Kindermishandeling (VSK) is een landelijke vereniging voor mensen die in hun jeugd te maken hebben gehad met seksueel kindermisbruik binnen gezin, familie en andere vertrouwensrelaties.

Loverboys en mensenhandel

Be Aware of Loverboys
Op deze site kun je meer te weten komen over loverboys, prostitutie, liefde en meer. Hoe kun je loverboys herkennen? Heb ik zelf of heeft mijn vriendin een fout vriendje? Wat is prostitutie eigenlijk? Wat zijn de ervaringen van andere meisjes?

Comensha
CoMensha is het Co÷rdinatiecentrum Mensenhandel en fungeert als landelijk meldpunt voor de centrale aanmelding, plaatsing en registratie van slachtoffers van mensenhandel.

Bonded Labour in Nederland
Bonded Labour in Nederland (BLinN) zet zich in voor de positieverbetering van slachtoffers van mensenhandel. Zij geven de doelgroep een steun in de rug bij het vormgeven van hun toekomst. Dat kan in Nederland of in het land van herkomst zijn.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2010 18:43:02 door Artemis »

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 29-03-2010 18:36:47
Kindermishandeling

Kindermishandeling komt ongelofelijk veel voor, ongeveer 100.000 keer per jaar. Vaak worden slachtoffers niet geholpen, omdat niemand iets doet. Als je iets merkt van kindermishandeling of twijfelt of als je zelf mishandeld wordt, dan kun je bellen met het Algemeen Meldpunt Kindermishandeling: 0900-1231230 of bel de kindertelefoon 0800-0432. De kindertelefoon heeft ook een chatbox.
http://www.watkanikdoen.nl/
http://www.kindertelefoon.nl/

Huiselijk geweld

Er zijn verschillende plaatsen waar je hulp kan vinden als er sprake is van huiselijk geweld bij jou thuis. Ook als je weet dat je zelf fout bezig bent, is hier hulp te vinden!
Informatiesite over huiselijk geweld: Huiselijk Geweld.nl
Steunpunt huiselijk geweld en per regio steunpunten (ook hulp voor daders!)
Stichting Zijweg is een stichting die belangen behartigt van vrouwen en kinderen die het slachtoffer zijn geworden van partnergeweld.

Stichting Wilskracht
De Stichting Wilskracht is er voor mensen, in het bijzonder voor vrouwen, met een geweldservaring in de breedste zin van het woord. Hun doel is om mensen een richting te geven waarin ze zichzelf en anderen leren respecteren zodat ze weer een actief sociaal leven kunnen beginnen.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2010 07:50:35 door Artemis »

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 05-04-2010 17:42:44
Problemen rond om (on)gewenste zwangerschap en seks, kinderloosheid en adoptie

FIOM
Het FIOM is er voor problemen met (onbedoelde) zwangerschap, tienerzwangerschappen, geweld en incest, kinderloosheid maar ook voor afstand doen van kinderen, adoptie en het zoeken naar familie. Het FIOM heeft negen regionale kantoren, te vinden op hun website en in het topic Hulpverlening Nederland per Province
Landelijk Bureau Fiom, telefonisch bereikbaar op: 073 612 88 21
« Laatst bewerkt op: 05-04-2010 17:43:27 door Artemis »