Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Vaginale douches en zeepjes zijn overbodige producten  (gelezen 541 keer)

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 30-03-2017 19:15:09
0
Nieuwe vraag van de week :)
https://www.sense.info/veelgestelde-vragen/395/162089

Kan ik vaginale zeep gebruiken als ik ongesteld ben?
Antwoord Sense:
Citaat
Nee, vaginale zeep en douches zijn niet nodig. Om je schaamlippen te wassen, is (lauw) water voldoende. Zeep en andere middelen kunnen de zuurgraad van vulva en vagina verstoren. Dan krijg je last van jeuk, schimmel of zelfs pijn bij het vrijen. Jouw vagina hoef je van binnen niet te wassen, zij reinigt zichzelf. Ruikt je vagina ineens heel anders? Ga dan naar je huisarts of Sense spreekuur.

Stelling: Vaginale douches en zeepjes zijn overbodige producten
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Jeromofoon

• Actief Lid
  • Geslacht: Man

Gepost op: 30-03-2017 19:50:43
0
Lijkt me van wel? Dermatologe en auteur van het boek 'De huid' Yael Adler stelt dat alle zeep in wezen overbodige producten zijn, omdat zij de lichaamseigen bacteriŽn op de huid kapot maken waardoor ziektekiemen, schimmels en al dat ander ongein vrij spel krijgt zich daar te nestelen. En net die ziektekiemen zorgen ervoor dat je lichaamsgeur vies wordt. Met andere woorden, hoe meer zeep je gebruikt, hoe harder je stinkt.

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 30-03-2017 20:03:07
0
In het algemeen zou ik zeggen, onnodig. Maar sommige vrouwen vinden het wel prettig of gebruiken het of aanraden van hun huisarts. Ik vind bv de vaginale doekjes fijn voor of juist na seks als opfrisser maar die gebruik je niet letterlijk in je vajayjay.

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel

Gepost op: 30-03-2017 20:07:29
0
Lijkt me van wel? Dermatologe en auteur van het boek 'De huid' Yael Adler stelt dat alle zeep in wezen overbodige producten zijn, omdat zij de lichaamseigen bacteriŽn op de huid kapot maken waardoor ziektekiemen, schimmels en al dat ander ongein vrij spel krijgt zich daar te nestelen. En net die ziektekiemen zorgen ervoor dat je lichaamsgeur vies wordt. Met andere woorden, hoe meer zeep je gebruikt, hoe harder je stinkt.

Gebruik jij ook niks in de douche en geen deo dan?
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 30-03-2017 20:28:52
0
Ik zou mezelf zo vies voelen als ik geen douchegel gebruik, zeker na het sporten ofzo.

Offline Jeromofoon

• Actief Lid

Gepost op: 30-03-2017 20:35:00
0
[..]

Normaal gezien wel, heb het nog maar sinds eergisteren gelezen. Water en een harde handdoek schijnen te volstaan. Ik ben, sinds gisteren, dit aan het proberen (zie momenteel toch niet echt mensen dus ik kan experimenteren), en tot nu toe heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt. Het speelt natuurlijk wel in mijn voordeel dat ik niet echt zweterig ben aangelegd.

Nu ja, vanaf het moment dat ik merk dat ik kut begin te ruiken ga ik er natuurlijk terug met zeep erover, dat spreekt voor zich.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2017 20:39:56 door Jeromofoon »

Offline Krumei

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 25
  • Land: be

Gepost op: 30-03-2017 21:10:50
0
Ja, ik vind vaginale zeep puur commerciŽle rommel... Het is voldoende en zelfs beter om je gewoon met water te wassen.
Ik gebruik al ruim een half jaar geen zeep meer onder de douche. Resultaat? Mijn huid is een stuk minder droog.
Handen wassen doe ik wel regelmatig met zeep en ik gebruik natuurlijke shampoo.

Heb niet het idee dat ik stink  :+

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 31-03-2017 01:04:33
0
Normaal gezien wel, heb het nog maar sinds eergisteren gelezen. Water en een harde handdoek schijnen te volstaan. Ik ben, sinds gisteren, dit aan het proberen (zie momenteel toch niet echt mensen dus ik kan experimenteren), en tot nu toe heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt. Het speelt natuurlijk wel in mijn voordeel dat ik niet echt zweterig ben aangelegd.
Het scheelt ook heel erg in wat je eet. Sinds een jaar eet ik geen vlees meer, maar ook drink ik vooral water en geen frisdrank. Ik merk dat mijn zweet sindsdien niet meer stinkt.
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Djťmo

• Gast

Gepost op: 31-03-2017 09:53:14
0
Vaginale zeepjes ben ik echt geen voorstander van, te slecht voor je zuurgraad. Maar ik zou niet zonder een shower gel of deo'tje kunnen.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 31-03-2017 10:20:56
0
[..]

Ik wel. Maar heb wel geluk (of misschien wel hierdoor?) dat ik geen aanwezige zweetlucht heb. Mijn exen en Dutsemuts verbaasde zich altijd waarom ik zelfs in de zomer bij 30 graden, savonds nog steeds niet naar zweet ruik. Een jaar of tien geleden ben ik er achter gekomen dat ik enkel als ik asperges gegeten heb een vervelende zweetlucht heb, dus die eet ik niet meer. Knooflook en rauwe uien lust ik niet.

Maar denk wel, of nee, ben er van overtuigd dat voeding ook een grote invloed heeft op je zweetlucht.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Online Mojo-jojo

• Adviseur
  • Expertise: ICT
  • Actief Lid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 31-03-2017 10:41:22
0
De Medicijnmannen (net zoals als het programma Keuringsdienst van Waarde) had hier laatst een uitzending over. Daar kwamen ook wat professionals aan het woord die konden bevestigen dat het niet nodig was, hooguit als je een keer voor een speciaal moment geurloos wilt zijn.

Offline waterkoker

• Bekend Lid

Gepost op: 31-03-2017 21:12:59
0
Dat klopt niet per se. Het is zo dat als je veel zeep gebruikt, dat je lichaam extra veel vet gaat aanmaken om de huid te beschermen, met ophoping van bacteriŽn als gevolg.

En nee, je hebt geen zeep nodig. Dat wil niet zeggen dat zeep niet prettig is. Opzich is er niets mis met je als je onder je oksels stinkt. Je zult er niet ziek van worden en niet aan dood gaan. Echt fijn voor anderen is het echter niet. Vandaar dat mensen zeep gebruiken.

Overigens ben je als je zeep gebruikt ook zeker niet geurloos...
« Laatst bewerkt op: 31-03-2017 21:13:41 door waterkoker »

anything