Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Lichaamshaar] Schaamte om niet scheren  (gelezen 1343 keer)

Offline Peter Wood

• Bekend Lid
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 13-01-2018 13:51:38
0
[..]
Dat komt omdat je huid het niet gewend is. Die jeuk verdwijnt op den duur wel.
Wat volgens mij ook wel meespeelt is de hoeveelheid schaamhaar en de dikte ervan. Of het scheelt in de mate van jeuken kan ik niet goed beoordelen, maar het geeft wel veel meer harde stoppels. Vergelijk het maar met dichte baardgroei.

Online Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 13-01-2018 14:00:11
0
Die jeuk is bij mij altijd gebleven, dus dat verschilt per persoon vrees ik.
Building your girl's second story ♥

Offline PatrickZ

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 37

Gepost op: 13-01-2018 15:53:06
0
Ik vroeg me af, waarom een ladyshaves? Is een mesje voor mannen niet goed genoeg voor jou? ( bij mijn vriend werkt het prima onder de douche) ik neem aan dat jij je baard ook scheert ergens mee? En idd wat hier veel al word gezegt, trimmen? Vind ik persoonlijk het mooiste, voor zowel mannen als bij vrouwen

Een ladyshave is inderdaad niet het meest ideaal. Zelf gebruik ik de tondeuse die achterop mijn scheerapparaat zit, die werkt prima om grote hoeveelheden haar weg te halen. Dat er stoppels blijven zitten boeit me niks, het gaat er maar om dat de grote massa weg is. Het grove werk zeg maar. Eigenlijk is het een paar weken na het scheren het mooist, dan zijn die stoppels weer uitgegroeid tot korte haartjes.

De eerste keer dat ik het scheerde jeukte het bij mij ook flink, de tweede keer al veel minder en de derde keer nauwelijks nog. Nu kan ik het gewoon scheren zonder dat het jeukt. Je huid raakt er aan gewend om niet meer beschermd te zijn door een laag haar en gaat daarom eelt vormen, die eelt beschermt tegen de jeuk.
Vrouwen zijn net overalls: mouwen te lang en pijpen te kort.

Online Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 13-01-2018 18:17:08
0
Eelt? Je krijgt geen eelt door scheren.
Building your girl's second story ♥

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 13-01-2018 18:30:30
0
Eelt op je schaamstreek .....? Bijzonder!

Offline aardbeiensnoepjeTopic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 13-01-2018 22:12:54
0
Bedankt voor alle reacties!!

Nouja het seksleven tussen mij en mijn vriendin is niet super, dit omdat we elkaar vaak mislopen (werk, hobby's etc.) Dus echt vaak seks hebben we niet, en daardoor ziet ze me ook niet vaak naakt, en het is niet zo dat ik een "echte nudist" ben die heel leuk voor haar mijn behaarde piemeltje ga showen.. Wat betreft die hobby, daar wil ik niet teveel over kwijt omdat ik bang ben dat er mensen meelezen die mij kennen! Er gaat in ieder geval ontzettend veel tijd inzetten  (rond de 15 uur per week..) maar dat maakt niet uit want het is ontzettend leuk!

Zo'n trimmer he, als je op google op "multigroom" zoekt zie je al iets, is dat zo'n ding? Ik had btw een ladyshaver gekocht via ali, omdat ik niet wist hoe en wat ik moest scheren.. als je het trimt houd je dan nog een beetje haar of hoe zit dat? Moet het dan met of zonder opzetstuk? Ik heb echt geen enkel idee hoe dit allemaal zit..!! En ik schaam me gewoon dat ik bij andere "onbekende" mensen niet durf te douchen wegens mijn heerlijke oerwoud 😂 btw; ik scheer wel gewoon mijn rug/borst met een mesje, met een mesje mijn piemel scheren leek mij niet zo tof omdat het zoveel is en ik bang ben dat het "te glad" word, hier heb ik een hekel aan(denk ik, op mijn gezicht, die ik 2 dagelijks scheer met mesje, vind ik het de volgende dag ook het fijnst, als er weer een paar stoppels komen..)

Offline aardbeiensnoepjeTopic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 13-01-2018 22:35:10
0
En ohja! Nog een vraag: als ik het trim, hoe komt het eruit te zien dan? Stoppels of beetje gemilimeterd? En jeukt het dan niet of wel??

Online Niceguy84

• Bekend Lid

Gepost op: 13-01-2018 22:36:21
0
Hoe moeten wij weten hoe t er bij jou uit ziet :p probeer het gewoon.

Ik heb echt nooit last van dat t jeukt.

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 14-01-2018 00:15:40
+1
@aardbeiensnoepje
Je doet wel heel geheimzinnig en (sorry) ook nogal wereldvreemd.

Je scheert wel overtollig haar op je lijf weg, maar met je schaamhaar weet je geen raad.
Het is wel duidelijk dat je geen voorstander bent van alles kaal daaronder. Koop daarom een goede tondeuse of groomer. Knip eerst je schaamhaar wat korter zodat je ziet wat je doet 1-1,5 cm lang. En stel dan je tondeuse of groomer in op een stand waardoor je niet korter gaat dan een halve cm en bewerk dan je hele schaamstreek en scrotum. Als je schaamhaar over een breed gedeelte van je onderbuik groeit kun je de zijkanten nog korter maken of glad scheren.
Als er haar op de schacht van je penis groeit kun je die ook glad scheren. Dat zal je vriendin fijn vinden.
Afhankelijk van de snelheid waarmee je schaamhaar groeit moet je het ongeveer om de twee a drie weken trimmen. Het scheerwerk wat vaker.

Als je het resultaat te kort vindt, dan laat je het weer groeien tot een lengte die je beter vindt.

Offline tootsy

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 14-01-2018 09:26:15
0
Heb ik ooit al eens gepost denk ik, maar het enige waar ik het helemaal glad mee krijg zonder jeuk of bultjes nadien is ontharingscrème.

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 15-01-2018 20:31:33
0
Heb ik ooit al eens gepost denk ik, maar het enige waar ik het helemaal glad mee krijg zonder jeuk of bultjes nadien is ontharingscrème.
Of ontharingsspray, wel zo makkelijk. Je spuit het erop en na ongeveer 5 minuten laten de haartjes vanzelf los. Geen last van jeuk of bultjes. d:)b

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 15-01-2018 22:18:34
0
Misschien eerst op een klein plekje proberen om te zien hoe je huid op ontharingscrème of -spray reageert?

Offline Meisje123456

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 16

Gepost op: 16-01-2018 09:08:44
0
Bij mij is het eenvoudig: als een jongen zijn schaamhaar niet scheert weiger ik hem te pijpen.
Ik vind het ontzettend goor om de ganse dag met schaamhaar in mijn mond te lopen.  xx(

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 16-01-2018 11:22:21
0
De ganse dag schaamhaar in je mond .....
Die jongen is daarna wel kaal ! :-P

Online Alaska

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 16-01-2018 11:38:15
0
Vriend heeft schaamhaar zat en ik heb er nog geen seconde last van gehad?
I guess you could say that my life's a mess
But I'm still looking pretty in this dress.

anything