Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Vriendin] Hoe krijg ik die ? Het duizendste topic  (gelezen 437 keer)

Offline Krat BierTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 08-01-2018 21:36:15
0
Beste iedereen,

Ik heb mij hier 10 jaar geleden aangemeld met de doelstelling informatie te krijgen om eens een leuke vriendin te krijgen. En om dingen te verwerken.
Door de problematiek in het verleden omtrent mijn vader qua sexueelmisbruik ben ik altijd bang geweest om verder te gaan met een meisje dan vriendschappelijk contact. Omdat ik bang was ooit zo te worden als m'n vader. Ik ben verder niet de lelijkste jongen, maar ook zeker niet de knapste.

Heb ze laatst even geteld. De meisjes waar ik sex mee kon hebben en waar het nooit van gekomen is om een bepaalde reden; 6. 6 minimaal.
Komt omdat ik wat onzeker ben. En meisjes dat heel goed merken. Dat je op een bepaalde manier minder reageert als wat ze verwachten. Op een bepaalde manier minder goed kan omgaan met reacties geven op hoe de meisjes praatten. Lastig om uit te leggen, maar veel meisjes/vrouwen zoeken aantrekkingskracht in omgang, de persoon zelf en vooral het praten.

Nu dat laatste met vrouwen niet mijn sterkste kant is wil ik het even van me af typen. Misschien suggesties?
Ik heb ooit een SWB meet meegemaakt maar dat is in een ver verleden, denk zo'n 7 jaar geleden. Mensen die me toen ontmoetten vonden me gaan raar figuur ofzo. Was toen in elk geval erg gezellig!

Maar... maar... wat is mijn probleem? 6 vrouwen afgeketst en nu met 2 vrouwen echt sex gehad, 3 aks je die keer ook meetelt dat ik van de spanning niet wist wat ik moest doen wat echt lelijk was :') . Laatste keer dateert van Maart vorig jaar dus dat is nog te overzien. Maar toch wil ik meer dan dat. Zou wel een relatie willen maar aangezien ik die nooit gehad heb, kan ik niet zeggen "dat wil ik" . Want wat je nooit gehad heb, mis je ook niet.

Verder lijkt het ook wel alsof de rollen beginnen om te draaien.

Eerder was het zo dat je er vergif op kon innemen dat de man alleen een meisje wou voor de sex, geen relatie. Wat ik nu tegenkom vaak is dat de man wťl een relatie wil, en de vrouw alleen maar sex. Of is die gedachtengang verkeerd? Tenminste, als ik kijk hoe er omgegaan word vandaag de dag, lijkt me die conlusie wel redelijk.

Ook omdat de vrouwen die ik heb leren kennen het 'kenbaar' maken eerst sex te willen voor ze ooit aan een relatie willen beginnen. Net of ze willen testen of ie goed in bed is? Laat ik nou met me vingers en tong wel goed zijn om het maar zo te zeggen, maar met neuken en dat soort dingen is niet m'n sterkste of grootste kant.

Heeft iemand suggesties voor mij?
Ik ben nu 25. Vind praten en omgaan met leuke meisjes moeilijk. En wil daar graag vanaf.
Ook omdat mijn vrienden (die vaak een vriendin gehad hebben), zonder moeite weer een vriendin kunnen krijgen. Lijkt wel alsof vrouwen merken dat als een jongen ooit een of meerdere vriendinnen gehad hebben, of goed met vrouwen overweg kunnen, en ze eerder naar hun toe komen als naar mij. Alhoewel dat laatste ook vooral uiterlijk-gebonden is.

Ik blowde vanaf m'n 16e tot m'n 24e. 8 jaar dus.
Ben er nu 4 maand vanaf om alvast een stap te zetten in de goede richting.
Blowde vooral om alle nare gebeurtenissen te vergeten en waarvan ik dacht het met blowen wel te kunnen verwerken. Dat was dus geen succes. Van de 1 op andere dag gestopt en ook niet weer aangeraakt. Merk toch wel dat blowen minder geaccepteerd werd en vooral vrouwen
vonden dat niet geweldig. Merk wel dat ik beter kan nadenken en gesprekken kan voeren. Maar vooral op dat laatste loopt het vaak stuk. En dat is cruciaal om iets op te bouwen.

Ik hoor jullie bevindingen graag.

Dankjewel alvast!

gr Krat Bier
« Laatst bewerkt op: 08-01-2018 21:37:56 door Krat Bier »

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 08-01-2018 22:59:58
0
Lang verhaal, heel interessant, maar ook meerdere problemen tegelijk.

De belangrijkste vraag is eigenlijk of je de problematiek rond je vader nu wel min of meer hebt verwerkt.

Je hebt 8 jaar geblowd en de impact daarvan is moeilijk in te schatten. Wel dat het niets heeft opgeleverd en door de stilstand misschien achteruitgang ten opzichte van leeftijdsgenoten. Ik heb om heel andere redenen ook zo'n periode gehad en dat heeft mij in sociaal contact met vrouwen erg weinig opgeleverd hoewel ik geen vergelijking kan trekken en er ook nauwelijks vrouwen in mijn omgeving waren.
Dat je nu 4 maanden bent gestopt is super positief. Hou dat vol want het wordt ook steeds gemakkelijker! Aan de andere kant haal je die stilstand niet 1,2,3 in dus je zult eraan moeten werken je sociale omgang te verbeteren. Dat ze aan je merken dat je minder casual bent in de omgang geloof ik gelijk.

Het puntje eerst seks proberen om daarna pas te kijken of er een relatie kans inzit zou inderdaad kunnen maar ik heb daar geen ervaring in omdat ik uit een andere tijd kom. Ik weet niet of het een zinvol idee is om ervaring op te doen met een prostituee zodat je in de technische kant snel wat meer zelfvertrouwen kunt opbouwen? Voor mij heeft dat wel gewerkt maar ik ben er terughoudend in dat te tippen ook omdat er zoveel haken en ogen aanzitten. Het valt of staat met positieve ervaringen.

Hoe dan ook; Een goede gewone en gemakkelijke omgang in gesprekken is wel prioriteit en dat kost nu eenmaal tijd. Ik hoop dat je daar voldoende gelegenheid voor kunt vinden/ maken.

« Laatst bewerkt op: 09-01-2018 14:41:10 door Nul »

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 08-01-2018 23:39:28
0
Belangrijk is dat je eerst je problemen goed verwerkt. Zolang dat niet op een goede manier is gebeurd blijft dat "aan je hangen" en dat zullen anderen aan je merken.
Stoppen met blowen is goed van je, maar je moet ook professionele hulp zoeken.
En probeer niet zo wanhopig over te komen. Dat straalt namelijk ook heel erg van je af.

Offline El Salvador

• Actief Lid
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 09-01-2018 12:46:16
0
Ik denk dat je probleem niet zo zeer een gebrek aan ervaring is, maar het extreem negatieve zelfbeeld wat je daaraan voor jezelf verbind. Als je dat loslaat, zal je uitstraling ook verbeteren. Meisjes kunnen bij een eerste indruk niet zien dat je geen ervaring hebt, een gebrek aan zelfvertrouwen kunnen ze wel zien (wschlijk niet alleen meisjes trouwens).

Offline Insperatieloos

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 09-01-2018 19:59:06
0
Ja ik heb dat idee ook dat het steeds meer lijkt of er vrouwen zijn die sneller een keer sex willen dan echt een relatie. Er zijn ook steeds meer singles en emancipatie dus tja ten opzichten van vroeger sowieso.
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 09-01-2018 21:56:43
0
Ja ik heb dat idee ook dat het steeds meer lijkt of er vrouwen zijn die sneller een keer sex willen dan echt een relatie. Er zijn ook steeds meer singles en emancipatie dus tja ten opzichten van vroeger sowieso.

Leg uit?
Building your girl's second story ♥

Offline Elmo76

• Actief Lid
  • Leeftijd: 41

Gepost op: 11-01-2018 20:21:17
0
Het is al een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.
Zou hier toch wel graag op willen gaan reageren.
Het is voor mij zeer herkenbaar.
Wil absoluut niet gefrustreerd, gedeprimeerd oid overkomen, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis in mijn manier van contact maken (te onzeker?, te maskerend? etc).
Ik zie dat trouwens bij meer mensen (vrienden, kennissen etc) in mijn omgeving.
Het is al bijna twintig jaar geleden dat ik iets van een relatie heb gehad en dat is natuurlijk wel erg lang.
Eigenlijk is het een soort van 'piek' geweest.
Sindsdien zijn het louter teleurstellingen voorgevallen (afwijzingen, stukgelopen contacten etc).
Dat is toch wel een erg rare situatie.
Woon al meer dan 10 jaar op mezelf, maar heb in deze periode geen enkele keer succes in de liefde gehad.
Het lijkt net alsof er een soort grote denkbeeldige muur tussen mij en veel vrouwen staat (geen belangstelling, interesse etc).
Blijkbaar heb ik iets wat afstotend werkt en/of doe ik er juist te weinig voor.
Vraag me vaak af waar het door komt.

In juni ga ik misschien een singlereis doen, maar dit zie ik niet als dating oid.
Voor mij staat plezier daarin voorop.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018 20:28:42 door Elmo76 »

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2018 21:37:21
+1
Het is al een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb.
Zou hier toch wel graag op willen gaan reageren.
Het is voor mij zeer herkenbaar.
Wil absoluut niet gefrustreerd, gedeprimeerd oid overkomen, maar ik heb het gevoel dat ik iets mis in mijn manier van contact maken (te onzeker?, te maskerend? etc).
Ik zie dat trouwens bij meer mensen (vrienden, kennissen etc) in mijn omgeving.
Het is al bijna twintig jaar geleden dat ik iets van een relatie heb gehad en dat is natuurlijk wel erg lang.
Eigenlijk is het een soort van 'piek' geweest.
Sindsdien zijn het louter teleurstellingen voorgevallen (afwijzingen, stukgelopen contacten etc).
Dat is toch wel een erg rare situatie.
Woon al meer dan 10 jaar op mezelf, maar heb in deze periode geen enkele keer succes in de liefde gehad.
Het lijkt net alsof er een soort grote denkbeeldige muur tussen mij en veel vrouwen staat (geen belangstelling, interesse etc).
Blijkbaar heb ik iets wat afstotend werkt en/of doe ik er juist te weinig voor.
Vraag me vaak af waar het door komt.

In juni ga ik misschien een singlereis doen, maar dit zie ik niet als dating oid.
Voor mij staat plezier daarin voorop.
In hoeverre speelt bij jou kieskeurigheid een rol? Naar mate je ouder wordt schijn je ook steeds kieskeuriger te worden. Als je op zoek gaat naar een partner van dezelfde leeftijd dan geldt voor hem of haar waarschijnlijk hetzelfde. Het vinden van een partner wordt dan steeds moeilijker.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018 21:38:14 door Peter Wood »

Offline Elmo76

• Actief Lid

Gepost op: 11-01-2018 21:48:15
0
Interessante vraag, Peter Wood.
Zelf wil ik absoluut niet kieskeurig zijn en qua leeftijd ligt het bij mij ongeveer tussen de 25 en 40 jaar.
Het moet gewoon goed klikken, ůůk voor de langere termijn.
Maar goed, laatstgenoemde heb je vaak niet in de hand helaas.
Wel moet ik schrijven dat ik wat teveel blijf hangen in mijn comfort-zone en er te weinig op uit trek.
Ga weleens met vrienden naar het poolcafe, maar daar kom je ook niet echt veel met anderen in contacten.
Vind dating toch wel erg eng, maar heb me onlangs wel aangemeld voor zeddnet.com.
Helaas is daar (nog) niet zoveel animo.
Ook wil ik in juni een singlereis gaan doen, maar dit staat nog niet vast (ook ivm reisplannen voor naar Azie, najaar 2018 of ergens 2019).
« Laatst bewerkt op: 11-01-2018 21:50:20 door Elmo76 »

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 11-01-2018 22:00:02
0
Ik denk dat veel mensen met stijgende leeftijd minder bereid zijn een compromis aan te gaan. Daarnaast nemen de spontane ontmoetingskansen af doordat mensen geleidelijk minder sociaal mobiel worden en de kringen die ze hebben geen potentiŽle partners hebben. Ik ken ik mijn omgeving meerdere wat oudere stellen die uit Internet zijn ontstaan terwijl zij genoeg sociale contacten hebben.

Dit lijkt me voor TO niet echt van toepassing trouwens.

Offline Elmo76

• Actief Lid

Gepost op: 11-01-2018 22:29:42
0
Ik denk dat veel mensen met stijgende leeftijd minder bereid zijn een compromis aan te gaan. Daarnaast nemen de spontane ontmoetingskansen af doordat mensen geleidelijk minder sociaal mobiel worden en de kringen die ze hebben geen potentiŽle partners hebben. Ik ken ik mijn omgeving meerdere wat oudere stellen die uit Internet zijn ontstaan terwijl zij genoeg sociale contacten hebben.

Dit lijkt me voor TO niet echt van toepassing trouwens.

Zelf ben ik best nog wel bereid om compromissen aan te gaan.
Alleen merk ik aan mezelf dat ik de laatste jaren vrij weinig ondernomen meer heb op het vlak van (het aangaan van) relaties etc.
Ben erg op mezelf en af en toe kom ik wat vast te zitten in deze 'comfort-zone'.

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 13-01-2018 13:54:21
0
Zelf ben ik best nog wel bereid om compromissen aan te gaan.
Alleen merk ik aan mezelf dat ik de laatste jaren vrij weinig ondernomen meer heb op het vlak van (het aangaan van) relaties etc.
Ben erg op mezelf en af en toe kom ik wat vast te zitten in deze 'comfort-zone'.
Jij wel en dat heeft natuurlijk ook te maken met je lange single periode. Het punt is dat beide partijen die bereidheid moeten hebben en velen hebben op jouw leeftijd een aantal relaties gehad met daardoor waarschijnlijk een preciezer beeld van wat ze zoeken. Misschien is dit wat je deelt met TO die ziet dat vrienden om hem heen wel "gemakkelijk" in een nieuwe relatie rollen?

Hoe dan ook zal er met weinig ondernemen en/ of in de comfort zone blijven weinig veranderen. Die onzichtbare muur is ook wel iets waar je aan kunt werken, meer zichtbaar worden/ uitstraling. Ik ben heel erg benieuwd of TO dit ook ervaart.