Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Poll

Wat heb jij gestemd?

VVD
16 (18.2%)
PvdA
0 (0%)
PVV
3 (3.4%)
SP
6 (6.8%)
CDA
4 (4.5%)
D66
12 (13.6%)
ChristenUnie
1 (1.1%)
GroenLinks
18 (20.5%)
SGP
1 (1.1%)
Partij voor de Dieren
10 (11.4%)
50PLUS
0 (0%)
Ondernemerspartij
0 (0%)
VNL
1 (1.1%)
DENK
0 (0%)
Nieuwe Wegen
0 (0%)
Forum voor Democratie
5 (5.7%)
De Burger Beweging
0 (0%)
Vrijzinnige Partij
0 (0%)
GeenPeil
0 (0%)
Piratenpartij
4 (4.5%)
Artikel 1
0 (0%)
Niet Stemmers
0 (0%)
Libertarische partij
0 (0%)
Lokaal in de Kamer
0 (0%)
Jezus Leeft
0 (0%)
StemNL
0 (0%)
MenS en Spirit
0 (0%)
Vrije Democratische Partij
0 (0%)
Ik heb niet gestemd
3 (3.4%)
Ik mag niet stemmen
3 (3.4%)
Ik heb blanco gestemd
1 (1.1%)

Totaal aantal stemmen: 88

Auteur Topic: [Politiek] Het Nederlandse Landelijke Verkiezingen Topic  (gelezen 40290 keer)

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:04:19
Zulke hypothetische situaties zijn toch belachelijk? Dat snap je hopelijk zelf ook wel. Je kan mensen natuurlijk (gelukkig voor een hoop mensen hier) geen iq test laten doen voor ze mogen stemmen. Dust die situatie van je is niet op te lossen.
Zou op zich niets mis mee zijn. Een toelatingstest of je wel mag stemmen. Niet gebaseerd op IQ, maar op het snappen van het politieke systeem en waar de diverse partijen voor staan en al helemaal de partij waar je op wilt stemmen.
Pablo

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:06:38
Daarnaast vind ik politieke partijen altijd te veel op sentiment inplaats van ratio gooien.
Je kan toch niemand vertrouwen die op alles een antwoord heeft en alles kan oplossen, want dat kan nou eenmaal niet (zeker niet in Nederland met zoveel verzuiling en verschillende partijen). Maar er is geen een partij die zegt; ja dit en dit kan ik wel, maar dit en dit moeten jullie niet van ons verwachten, want (toont cijfers dat iets onmogelijk is) of wij vinden dit en dat niet belangrijk.
Pablo

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:07:42
Hoe kut in bepaalde groepen mensen ook kan vinden, ben ik blij in een rechtsstaat te kunnen leven waarin we niet bij willekeur mensen hun stemrecht afnemen.
Ik ben liefv.

Online Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 17-02-2017 17:14:53
[..]
Zou op zich niets mis mee zijn. Een toelatingstest of je wel mag stemmen. Niet gebaseerd op IQ, maar op het snappen van het politieke systeem en waar de diverse partijen voor staan en al helemaal de partij waar je op wilt stemmen.
Maar ja, wie bepaalt dan of iemand het systeem ook begrijpt? Dergelijke bepalingen zijn denk ik snel politiek gekleurd, of anders erg bevattelijk daarvoor. De vraag is of je dat bij een tamelijk basaal recht als stemrecht wel moet willen.

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:16:50
In principe is er ook niets mis met het huidige systeem. Je krijgt toch nooit 1 partij met meerderheid van zetels. Maakt het voor mij echter dat ik nooit noodzaak zie om te stemmen en dus ook niet doe :p.
Pablo

Offline Johan31sneek

• Actief Lid
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 17-02-2017 17:17:59
In principe is er ook niets mis met het huidige systeem. Je krijgt toch nooit 1 partij met meerderheid van zetels. Maakt het voor mij echter dat ik nooit noodzaak zie om te stemmen en dus ook niet doe :p.

Als je niet stemt moet je er eigenlijk ook geen bemoeienis mee hebben.

Offline Pieter-bastiaanTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 17-02-2017 17:19:03
[..]

Hoezo niet?
Er zijn mensen die alles weten, maar dat is dan ook alles. - Machiavelli

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 17-02-2017 17:19:50
Daarnaast vind ik politieke partijen altijd te veel op sentiment inplaats van ratio gooien.
Je kan toch niemand vertrouwen die op alles een antwoord heeft en alles kan oplossen, want dat kan nou eenmaal niet (zeker niet in Nederland met zoveel verzuiling en verschillende partijen). Maar er is geen een partij die zegt; ja dit en dit kan ik wel, maar dit en dit moeten jullie niet van ons verwachten, want (toont cijfers dat iets onmogelijk is) of wij vinden dit en dat niet belangrijk.
Is toch totaal niet realistisch :p

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:20:54
Domste reden ooit.
Daarnaast bemoei ik me er ook vrijwel nooit mee. Alleen in dit topic drop ik af en toe wat dingen, maar op hoog niveau doe ik er niets mee.
Pablo

Offline Yeezus.

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:22:28
Is toch totaal niet realistisch :p
Nee, helaas niet zolang mensen met hun gevoel in plaats van verstand stemmen.
Pablo

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:30:29
Okay dan stuiten we op de uitvoerbaarheid. Want niet ieder 14-jarige kind is geniaal en hoe bepaal je dat. Hetzelfde geldt voor de degenererende oudere. Ik kende een vrouw van 100 die nog enorm kwiek en bij de tijd was, daar kunnen veel jongeren een puntje bij zuigen. Ben het ergens ook wel eens dat je niet bij willekeur mensen hun stemrecht zou moeten willen ontnemen. Ik gun iedereen zijn of haar stemrecht.

Vind ook dat kinderen kind moeten kunnen zijn. Je moet hen vanuit dat oogpunt misschien ook liever niet willen belasten met het hele stemgebeuren. Maar dat neemt niet weg dat er geniale kinderen van 14 jaar bestaan die een hele zinnige bijdrage zouden kunnen leveren aan de oplossing van vraagstukken waar wij als Nederland voor staan, al was het alleen maar met hun stem.

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:33:14
Okay dan stuiten we op de uitvoerbaarheid. Want niet ieder 14-jarige kind is geniaal en hoe bepaal je dat. Hetzelfde geldt voor de degenererende oudere. Ik kende een vrouw van 100 die nog enorm kwiek en bij de tijd was, daar kunnen veel jongeren een puntje bij zuigen. Ben het ergens ook wel eens dat je niet bij willekeur mensen hun stemrecht zou moeten willen ontnemen. Ik gun iedereen zijn of haar stemrecht.

Vind ook dat kinderen kind moeten kunnen zijn. Je moet hen vanuit dat oogpunt misschien ook liever niet willen belasten met het hele stemgebeuren. Maar dat neemt niet weg dat er geniale kinderen van 14 jaar bestaan die een hele zinnige bijdrage zouden kunnen leveren aan de oplossing van vraagstukken waar wij als Nederland voor staan, al was het alleen maar met hun stem.
Zijn genoeg mogelijkheden om met hun plan te komen. Is hun stemrecht niet voor nodig.
Ik ben liefv.

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 17:38:32
Bijvoorbeeld via het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) en jongerengemeenteraden. Ik zou zeggen jeugd laat van je horen. d:)b

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 17-02-2017 17:40:34
Er bestaan al denktanks voor dergelijke kinderen bij bijvoorbeeld bedrijven. Zoals Eave zegt, daarvoor hoeven ze niet te stemmen om van zich te laten horen.
Altijd lekker karnen <3

Offline Madlenka

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 27
  • Geslacht: Vrouw
Live for Love.
Trust me, I'm a chemist :)

anything