Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Poll

Wat heb jij gestemd?

VVD
16 (18.2%)
PvdA
0 (0%)
PVV
3 (3.4%)
SP
6 (6.8%)
CDA
4 (4.5%)
D66
12 (13.6%)
ChristenUnie
1 (1.1%)
GroenLinks
18 (20.5%)
SGP
1 (1.1%)
Partij voor de Dieren
10 (11.4%)
50PLUS
0 (0%)
Ondernemerspartij
0 (0%)
VNL
1 (1.1%)
DENK
0 (0%)
Nieuwe Wegen
0 (0%)
Forum voor Democratie
5 (5.7%)
De Burger Beweging
0 (0%)
Vrijzinnige Partij
0 (0%)
GeenPeil
0 (0%)
Piratenpartij
4 (4.5%)
Artikel 1
0 (0%)
Niet Stemmers
0 (0%)
Libertarische partij
0 (0%)
Lokaal in de Kamer
0 (0%)
Jezus Leeft
0 (0%)
StemNL
0 (0%)
MenS en Spirit
0 (0%)
Vrije Democratische Partij
0 (0%)
Ik heb niet gestemd
3 (3.4%)
Ik mag niet stemmen
3 (3.4%)
Ik heb blanco gestemd
1 (1.1%)

Totaal aantal stemmen: 88

Auteur Topic: [Politiek] Het Nederlandse Landelijke Verkiezingen Topic  (gelezen 40070 keer)

Offline bootman

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 15:40:38
Wat ook wel leuk zou zijn is dat iedereen verplicht dronken de stemwijzer moet doen, want:
https://www.theatlantic.com/health/archive/2014/10/the-cold-logic-of-drunk-people/381908/

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 15:46:40
Waarom moeten ze dan nu nog stemmen? Ouderen zouden niet over hun graf moeten regeren.

Een bekend gezegde luidt: De jeugd heeft de toekomst. Omarm dat en geef hen die toekomst!

Omdat besluiten over de o.a. de zorg met name hen treffen en je ze niet stelselmatig kunt uitsluiten van stemmen.
Ik ben liefv.

Offline bootman

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 15:50:21

Volgens mij hebben een aantal partijen deze vraag compleet verkeerd begrepen.

Offline Warner

• Bekend Lid
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 17-02-2017 15:51:02
Omdat besluiten over de o.a. de zorg met name hen treffen en je ze niet stelselmatig kunt uitsluiten van stemmen.

Er worden ook besluiten genomen over zaken die kinderen en jongeren onder de 18 jaar treffen. Dan kun je hen ook niet uitsluiten.

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 17-02-2017 15:59:56
[..]
Er worden ook besluiten genomen over zaken die kinderen en jongeren onder de 18 jaar treffen. Dan kun je hen ook niet uitsluiten.
Denk even 3 seconden na

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 16:00:44
Je kunt handelingsonbekwame minderjarigen niet gelijk stellen aan handelingsbekwame ouderen.
Ik ben liefv.

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 17-02-2017 16:03:08

Volgens mij hebben een aantal partijen deze vraag compleet verkeerd begrepen.

Ehm ze hebben de vraag prima begrepen? Arbeidsrechtdeskundigen zijn het erover eens dat het verkorten van drie naar twee jaar een kutidee was, omdat mensen met tijdelijke contracten sneller gewieberd worden. Dit is exact wat bijvoorbeeld D66 is zijn toelichting heeft staan. Daarnaast is de periode van drie maanden iemand daarna niet aan kunnen nemen vergroot naar zes maanden. Als mensen dan niets anders kunnen vinden zijn ze zes maanden werkloos. Dat versoepelde arbeidsrecht is in de praktijk niet helemaal wat ervan gehoopt werd.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017 16:04:57 door Joey »
Altijd lekker karnen <3

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 17-02-2017 16:06:04
[..]
Je kunt handelingsonbekwame minderjarigen niet gelijk stellen aan handelingsbekwame ouderen.
Dit dus. Beetje rare vergelijking natuurlijk.
Altijd lekker karnen <3

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 16:07:43
[..]
Er zijn geniale kinderen van 14 jaar oud, zgn. echte wijsneuzen en ouderen die een beetje de weg kwijt zijn geraakt. Wie geef je dan stemrecht?

Offline Eave

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 16:08:32
Er zijn geniale kinderen van 14 jaar oud, zgn. echte wijsneuzen en ouderen die een beetje de weg kwijt zijn geraakt. Wie geef je dan stemrecht?

Jou in ieder geval niet.
Ik ben liefv.

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 17-02-2017 16:10:37
[..]
Jou in ieder geval niet.
Hahaha <3
Altijd lekker karnen <3

Offline Pieter-bastiaanTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 17-02-2017 16:49:34
[..]
Waarom dan?

Sorry dat ik nu pas reageer

• Weinig eerbied voor de rechtstaat
  • Te veel gratis bier, terwijl een begrotingsoverschot creŽren in tijden van voorspoed rationeel het beste is
  • Te weinig extra voor defensie

Zijn ze nog wel zo liberaal?
Er zijn mensen die alles weten, maar dat is dan ook alles. - Machiavelli

Offline Warner

• Bekend Lid

Gepost op: 17-02-2017 16:55:59
[..]
Jou in ieder geval niet.
Dat zou jammer zijn voor alle deelnemende partijen die om mijn stem vechten. Maar als jij nou zou moeten kiezen voor het geniale kind van 14 of de oudere die door afbrokkelende gezondheid en verminderde geestelijke vermogens een beetje de weg kwijt is?

Het stemrecht (wie wel en niet mag stemmen) zoals dat nu is bepaald vind ik zelf prima. Tegelijkertijd vind ik dat jongeren meer ruimte verdienen in het politieke landschap welke volgens mij teveel gedomineerd wordt door babyboomers. In dat kader vind ik het nieuws vandaag om een stemverbod op de leggen aan ouderen van 55+ wel een discussie waard. Nederland zou best wel wat vernieuwing kunnen gebruiken en voor de jongeren zie ik daar een belangrijke rol in weggelegd.

Alleen kunnen wij de nieuwe uitdagingen niet oplossen. Om een nieuwe dimensie te geven aan technologische vooruitgang en de mensheid verder te brengen, daar is echt de hulp voor nodig van de jeugd. Bij de Shell denken ze er ook zo over. Daarom zijn zij zo actief met onder andere Jet-Net en grote manifestaties.

Beweging X vind ik een mooi initiatief en ik neig er naar het stemadvies van de Stemwijzer op te volgen en op De Burger Beweging te stemmen, maar betwijfel of zij wel echt in de Tweede Kamer gaan komen. Een goed alternatief is mogelijk D'66 of GroenLinks. Of zien jullie misschien voor mij nog andere opties?

Offline Chuck Maxi

• Moderator
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 17-02-2017 17:01:30
Zulke hypothetische situaties zijn toch belachelijk? Dat snap je hopelijk zelf ook wel. Je kan mensen natuurlijk (gelukkig voor een hoop mensen hier) geen iq test laten doen voor ze mogen stemmen. Dust die situatie van je is niet op te lossen.

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 17-02-2017 17:01:51
Je vergelijking gaat al mis door te generaliseren. "Elk 14-jarig kind is geniaal, elke oudere heeft een slechte gezondheid en afbrokkelende geestvermogens."

Je weet zelf ook wel dat dat allebei de uitzondering is. Ons een keuze laten maken tussen die twee is daarom zinloos.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2017 17:07:07 door Joey »
Altijd lekker karnen <3

anything