Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Ongevraagd aangeraakt worden tijdens het dansen  (gelezen 4129 keer)

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 16-05-2017 21:12:25
0
Nieuwe vraag van de week van Sense: https://www.sense.info/veelgestelde-vragen/407/181587

Tijdens het dansen raken jongens mijn billen aan. Lok ik dat uit?

Antwoord van Sense:
Citaat
Nee, je hebt nooit schuld aan ongewenste seksuele aandacht! Al dans je naakt, dan nog mag niemand aan je zitten. Helaas denken veel jongens en meisjes dat iemand die uitdagend danst, aangeraakt wil worden. Die fabel leidt vaak tot misverstanden. Als het je weer gebeurt, schreeuw dan hard dat je dit niet wilt. Zo merken anderen ook dat je iets vervelends overkomt. En helpen ze je misschien als het nodig is. Schaam je niet en praat met iemand als je last hebt van deze vervelende ervaringen.

Discussie voor hier:
Ligt de schuld altijd alleen bij degene die iemand aanraakt? Is het niet soms ook zo dat er juist wel uitgedaagd wordt, ondanks dat dit misschien niet de bedoeling is? In hoeverre ligt hier een stukje eigen verantwoordelijkheid bij "het slachtoffer"?
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33
  • Geslacht: Man

Gepost op: 16-05-2017 21:16:47
+4
Als je geen toestemming hebt om het lichaam van een ander aan te raken, dan blijf je gewoon van de ander af. Betast je iemand zonder dat een ander dit goed vindt, dan ben je gewoon fout bezig. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.  B-)
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel

Gepost op: 16-05-2017 21:19:07
0
Als je geen toestemming hebt om het lichaam van een ander aan te raken, dan blijf je gewoon van de ander af. Betast je iemand zonder dat een ander dit goed vindt, dan ben je gewoon fout bezig. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn.  B-)

Jij gaat nooit uit, dus is dat echt zo? Genoeg meiden dansen tijdens het uitgaan juist om de aandacht etc, dan ga je als jongen toch niet vragen of je met haar mag dansen - zo werkt dat niet.
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 16-05-2017 21:20:12
+4
Dus voordat je iemand kan aanraken moet je toestemming vragen?

Ik vind het wel vrij heftig om te gaan schreeuwen als iemand ongewenst aan je zit. Draai je gewoon om of loop weg, dan is de hint wel duidelijk. En anders zeg je gewoon rustig, wil je me alsjeblieft niet aanraken? Maar om nou te gaan schreeuwen...

Offline Fischie

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 16-05-2017 21:24:50
+1
Dus voordat je iemand kan aanraken moet je toestemming vragen?

Ik vind het wel vrij heftig om te gaan schreeuwen als iemand ongewenst aan je zit. Draai je gewoon om of loop weg, dan is de hint wel duidelijk. En anders zeg je gewoon rustig, wil je me alsjeblieft niet aanraken? Maar om nou te gaan schreeuwen...
Dit inderdaad. Geef gewoon aan wat je wel of niet wilt. Kan ook zonder schreeuwen.

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 16-05-2017 21:41:42
+1
Er staat nergens echt specifiek dat het om uitgaan gaat en als dat wel ergens staat dan was het (voor mij) te cryptisch beschreven of heb ik er grofweg overheen gekeken.

Overigens ging ik er wel vanuit dat het common sense was dat toestemming ook zonder woorden gegeven kan worden, doordat je bijvoorbeeld een relatie met elkaar hebt of goede vrienden met elkaar bent. Expliciet vragen om toestemming is niet altijd even praktisch, dat leek mij zo logisch dat ik dat niet eens heb benoemd.

Als je de ander niet kent, blijf dan gewoon van de billen af (erogene zones enz.). Per ongeluk kan natuurlijk altijd, maar dat merk je snel genoeg. Schreeuwen dat iemand van je kont af moet blijven lijkt mij alleen vanzelfsprekend als je in een omgeving bent waar de muziek hard staat. Anders versta je elkaar gewoon niet.
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

Online Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 16-05-2017 21:44:44
+1
Ik ga niet meer naar sommige kroegen omdat ik constant geknepen word of er mannen in m'n nek gaan hijgen of achter me gaan dansen. Irritant en goor. Ik kan niet dansen dus daar is nul uitdagends aan :+. En verder, als iemand uitdagend doet en iemand dan denkt oeh, contact maken!! Kan dat goed zonder meteen een lichaamsdeel te grijpen. Zonder oogcontact of iets iemands reet grijpen is best ongepast.

Offline Mister Bee

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 32

Gepost op: 17-05-2017 18:54:54
0
Tijd om me weer eens ergens mee te gaan bemoeien :)

Ik ben het eens met het meeste wat hierboven al gezegd is, maar ik wil graag nog iets in de groep gooien. Als een jongen een meisje op een dansvloer in haar kruis aanraakt, dan vinden we dat allemaal niet kunnen. Er worden mensen om vervolgd. Maar hoe zit dat dan met schuren? Dan is het eigenlijk andersom. Ik vind dat net zo fout.

Ik vind het zelfs nog ongepast als je al wat into elkaar bent, maar nog niet extreem. Zeg maar. Duidelijk zo....?

waterkoker

• Gast

Gepost op: 17-05-2017 19:27:04
+2
Heerlijk zo'n zwart-witstelling over iets dat zoveel nuances kent.

Allereerst de titel: "Ongevraagd aangeraakt worden tijdens het dansen". Daar antwoord opgevend: ja, dat moet je in veel gevallen gewoon accepteren. Het is vaak druk op een dansvloer en dat mensen je dan aanraken is niet te vermijden. Bovendien raak je zelf dan ook andere mensen aan. Dat is nu eenmaal iets dat je moet accepteren als je op een drukke plek bent.

Dan de tekst in het topic: Natuurlijk, als iemand ongevraagd aan je billen gaat zitten is dat natuurlijk niet de bedoeling. Maar het zou niet zo vreemd moeten zijn als iemand je tijdens het dansen aanraakt. Immers kan er van alles voorvallen en ik ken niemand die tijdens een beetje dansen met elkaar opeens zegt: mag ik je schouder aanraken. Ook vind ik Sense wat te stellig door te zeggen dat je het zelf nooit uitlokt. Als jij bijvoorbeeld de ander aanraakt of je billen in iemand zijn gezicht duwt, moet je accepteren dat je daarmee impliciet iemand stimuleert om aan je te zitten. Dan opeens gaan klagen kan natuurlijk niet.

Wel geldt natuurlijk: als je zegt dat iemand van je af moet blijven, moet diegene het ook gewoon doen.

Offline Leeuwtje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22

Gepost op: 17-05-2017 19:50:05
+1
Maar hoe zit dat dan met schuren? Dan is het eigenlijk andersom. Ik vind dat net zo fout.

Ik vind dat niet echt fout zolang je niet te jong bent (onder 18 vind ik gewoon raar) en zolang je het nog een beetje netjes houdt en niet gaat droogneuken. En ook niet met meerdere mensen op 1 avond.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 17-05-2017 21:56:48
0
Er staat nergens echt specifiek dat het om uitgaan gaat en als dat wel ergens staat dan was het (voor mij) te cryptisch beschreven of heb ik er grofweg overheen gekeken.

Overigens ging ik er wel vanuit dat het common sense was dat toestemming ook zonder woorden gegeven kan worden, doordat je bijvoorbeeld een relatie met elkaar hebt of goede vrienden met elkaar bent. Expliciet vragen om toestemming is niet altijd even praktisch, dat leek mij zo logisch dat ik dat niet eens heb benoemd.

Als je de ander niet kent, blijf dan gewoon van de billen af (erogene zones enz.). Per ongeluk kan natuurlijk altijd, maar dat merk je snel genoeg. Schreeuwen dat iemand van je kont af moet blijven lijkt mij alleen vanzelfsprekend als je in een omgeving bent waar de muziek hard staat. Anders versta je elkaar gewoon niet.
Nu ben ik nieuwsgierig waar jij dan overal danst, buiten het uitgaan en dus in de kroeg of dancing.

Heerlijk zo'n zwart-witstelling over iets dat zoveel nuances kent.
Verder ben ik het hier heel erg mee eens.

Zeker ben ik van mening dat je niet ongevraagd aan iemands achterwerk moet zitten, maar anderzijds, er zijn inderdaad wel heel veel nuances, waardoor deze stelling erg lastig te beantwoorden is.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

:)

Offline Peter Wood

• Bekend Lid

Gepost op: 17-05-2017 22:21:52
+2
Inderdaad,  het ligt wel wat genuanceerder. Als aanraken duidelijk de bedoeling heeft te voelen,  dan is het fout.  Bij alle andere vormen van aanraken kan het veel onschuldiger zijn.

Offline Osiris

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 18-05-2017 01:57:26
0
Kom dan jonge!! Hou m'n bier vast. *Stapt op eigen veter doordat hij te dronken is* *Valt in de armen van lekker wijf*. Eind goed al goed.

Offline Jurai Nightroad

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 18-05-2017 15:21:55
0
Nu ben ik nieuwsgierig waar jij dan overal danst, buiten het uitgaan en dus in de kroeg of dancing.

Ik kan en ga natuurlijk niet voor Hainje antwoorden, maar even in het algemeen (waarbij ik dus niet per se direct op jou reageer maar meer jou bericht als leidraad neem): er zijn genoeg andere plekken waar je kunt dansen, namelijk overal. Op straat zie ik ook wel eens jonge meiden dansen als ze gewoon gek aan het doen zijn met een muziekje erbij. En je hebt ook familiefeesten waar gedanst wordt en ook komen er vaak kennissen of anderzijds niet-familieleden naar zo'n feest. Je hebt ook dansscholen. En eindfeesten (op middelbare scholen). En flashmobs. En feestjes op je werk. En gala's. Ook feesten met vrienden (vrienden of niet, ik neem aan dat je ook niet wilt dat een vriend van je zomaar aan je achterwerk zit).

Kortom: genoeg plekken dus waar je kunt dansen en waar je dus mogelijk mannen kunt treffen die in je billen willen knijpen, om wat voor reden dan ook. Mijns inziens is het gewoon not done, waar de dans ook plaatsvindt, tenzij diegene aangeeft (al dan niet van te voren of een keer zomaar laat vallen in een gesprek) dat ze dat wil.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2017 15:26:24 door Heimpjuh »
~ Through study one gains knowledge; through observation one gains wisdom. ~

ADD + EDS (+mogelijk MCAS) + laag zelfbeeld

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 19-05-2017 09:51:12
0
Ik kan en ga natuurlijk niet voor Hainje antwoorden, maar even in het algemeen (waarbij ik dus niet per se direct op jou reageer maar meer jou bericht als leidraad neem): er zijn genoeg andere plekken waar je kunt dansen, namelijk overal. (1) Op straat zie ik ook wel eens jonge meiden dansen als ze gewoon gek aan het doen zijn met een muziekje erbij. En je hebt ook
(2) familiefeesten waar gedanst wordt en ook komen er vaak kennissen of anderzijds niet-familieleden naar zo'n feest.

(3) Je hebt ook dansscholen. (4) en eindfeesten (op middelbare scholen). (5) en flashmobs. (5) en feestjes op je werk. (6)en  gala's. (7) ook feesten met vrienden (vrienden of niet, ik neem aan dat je ook niet wilt dat een vriend van je zomaar aan je achterwerk zit).

Kortom: genoeg plekken dus waar je kunt dansen en waar je dus mogelijk mannen kunt treffen die in je billen willen knijpen, om wat voor reden dan ook. Mijns inziens is het gewoon not done, waar de dans ook plaatsvindt, tenzij diegene aangeeft (al dan niet van te voren of een keer zomaar laat vallen in een gesprek) dat ze dat wil.
(1) Uiteraard, op straat, kom op zeg, dit is toch duidelijk niet de manier zoals bedoelt. Daar kan je niet effe sneaky in de billen van een ander knijpen.
(2) Familie feest, kan je ook als uitgaan zien.
(3) Op een dansschool heerst toch ook echt een andere sfeer en er is genoeg ruimte, zoals ik het openingsbericht leest wordt dit sneaky in de drukte gedaan, drukte die er op een dansschool niet is.
(4) Een eindfeest zie ik ook als een uitgaanssituatie
(5) Bij een flashmod, ben je nu serieus?
(6) Nu heb je het weer over een feestje, valt onder de zelfde noemer als uitgaan.
(7) En nog eens een vorm van uitgaan.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

:)

anything