Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Ongevraagd aangeraakt worden tijdens het dansen  (gelezen 4129 keer)

Offline Mister Bee

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 32
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 08-06-2017 06:08:09
0
[..]

Heb ik niet gezegd toch? Ik vind beide raar tijdens uitgaan. Kont aanraken oke (ik zie kont niet als intieme zone), maar ga alsjeblieft niet elkaars vagina's en piemels grijpen in het openbaar pleaseee, ik hoeft dat niet te zien.
Met schuren raak je toch iemands kruis aan?

Online Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 08-06-2017 11:03:15
0
Maar dat is een actie waar je toch echt twee mensen moet hebben die ermee instemmen. Lijkt me iets heel anders dan dat je onderweg naar de wc ongewenst aangeraakt wordt met handen op intieme plekken.
Building your girl's second story ♥

Offline conscious-awareness

• Actief Lid

Gepost op: 08-06-2017 12:13:20
0
Maar dat is een actie waar je toch echt twee mensen moet hebben die ermee instemmen. Lijkt me iets heel anders dan dat je onderweg naar de wc ongewenst aangeraakt wordt met handen op intieme plekken.

Klopt. Maar waar ik me mateloos aan irriteer zijn de onbesproken dubbele standaarden van de cultuur. Als een man bij een vrouw daar zou pakken dan zou men wensen dat zijn zaakje eraf wordt gesneden. Maar als een vrouw dit doet dan is het allemaal ok. Dat is gewoon discriminatie, het is allebei wel of allebei niet.

Nu vond ik het persoonlijk het niet erg dat mij het overkwam dat een vrouw me daar pakte - maar ik denk dat als ik daar aangifte over had gedaan men mij niet eens seriues had genomen.

Online Bliss

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 08-06-2017 12:28:55
0
[..]

Klopt. Maar waar ik me mateloos aan irriteer zijn de onbesproken dubbele standaarden van de cultuur. Als een man bij een vrouw daar zou pakken dan zou men wensen dat zijn zaakje eraf wordt gesneden. Maar als een vrouw dit doet dan is het allemaal ok. Dat is gewoon discriminatie, het is allebei wel of allebei niet.

Nu vond ik het persoonlijk het niet erg dat mij het overkwam dat een vrouw me daar pakte - maar ik denk dat als ik daar aangifte over had gedaan men mij niet eens seriues had genomen.

Daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar ik vind niet dat je schuren en iemand bewust met je handen op intieme plekken aanraken met elkaar kunt vergelijken. Ik reageerde puur daarop.

ForbiddenFruit

• Gast

Gepost op: 11-07-2017 07:52:12
0
Hangt er heel erg van waar en hoe. Tijdens het dansen kan het best heel erg opwindend zijn, maar gelieve wel met een beetje opbouw, zodat ik netjes de kans krijg duidelijk te maken wanneer het niet okay is.

Wat betreft de dubbele standaard: tja, soms valt de dubbele standaard ook wel eens in het voordeel van de vrouw uit...
« Laatst bewerkt op: 11-07-2017 07:54:42 door ForbiddenFruit »

Offline Fischie

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 11-07-2017 07:57:18
0
Hangt er heel erg van waar en hoe. Tijdens het dansen kan het best heel erg opwindend zijn, maar gelieve wel met een beetje opbouw, zodat ik netjes de kans krijg duidelijk te maken wanneer het niet okay is.

Wat betreft de dubbele standaard: tja, soms valt de dubbele standaard ook wel eens in het voordeel van de vrouw uit...
Scheelt dat dat wel vaker gebeurt.

ForbiddenFruit

• Gast

Gepost op: 11-07-2017 08:01:54
0
Tuurlijk, maar daar zijn vaak dan wel weer redenenen voor die vooral bij het mannelijk geslacht liggen.

Offline Insperatieloos

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 01-08-2017 23:26:53
0
Nieuwe vraag van de week van Sense: https://www.sense.info/veelgestelde-vragen/407/181587

Tijdens het dansen raken jongens mijn billen aan. Lok ik dat uit?

Antwoord van Sense:[..]

Discussie voor hier:
Ligt de schuld altijd alleen bij degene die iemand aanraakt? Is het niet soms ook zo dat er juist wel uitgedaagd wordt, ondanks dat dit misschien niet de bedoeling is? In hoeverre ligt hier een stukje eigen verantwoordelijkheid bij "het slachtoffer"?

Ik ben het er niet helemaal mee eens. Tuurlijk is het niet toegestaan om iemand zomaar aan te raken maar als iemand danst kan iemand dat sensueel of verleidelijk vinden. Wat ik probeer te zeggen lichaamstaal is ook comminucatie en andere interpeteren dit op een bepaalde manier en zijn met alcohol toch vrij impulsief. Een meisje laatst begon met me te tongen in een bar toen ben ik eigenlijk als impuls in haar slipje geweest ik wou haar vingeren. Maar ik heb dat niet gedaan zoiets gaat veels te ver en kon me zelf inhouden en voelde aan haar billen. Het ding is dat ik ook alcohol op had en opgewonden was en dus geen rem had. Wanneer je niet wenst aangeraakt te worden heb je het volste recht dit te melden aan diegene en anders naar personeel te stappen. Maar toch ligt het deels ook bij de comminucatie van lichaamstaal die wordt uitgestraald tijdens het dansen al is zeg je door te dansen natuurlijk niet raak me aan.
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-

Online Bliss

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 02-08-2017 13:01:29
+1
Iemand willen vingeren in een bar? :') Wauw wat goor. Ik vind dat je ongewenst aanraken best wel goed aan het praten bent want tja alcohol en lichaamstaal etc.. In de praktijk is een groot deel heel erg slecht in het lezen van lichaamstaal, zeker zodra er alcohol in het spel is.
« Laatst bewerkt op: 02-08-2017 13:02:16 door Bliss »

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 03-08-2017 09:33:53
+1
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Tuurlijk is het niet toegestaan om iemand zomaar aan te raken maar als iemand danst kan iemand dat sensueel of verleidelijk vinden. Wat ik probeer te zeggen lichaamstaal is ook comminucatie en andere interpeteren dit op een bepaalde manier en zijn met alcohol toch vrij impulsief. Een meisje laatst begon met me te tongen in een bar toen ben ik eigenlijk als impuls in haar slipje geweest ik wou haar vingeren. Maar ik heb dat niet gedaan zoiets gaat veels te ver en kon me zelf inhouden en voelde aan haar billen. Het ding is dat ik ook alcohol op had en opgewonden was en dus geen rem had. Wanneer je niet wenst aangeraakt te worden heb je het volste recht dit te melden aan diegene en anders naar personeel te stappen. Maar toch ligt het deels ook bij de communicatie van lichaamstaal die wordt uitgestraald tijdens het dansen al is zeg je door te dansen natuurlijk niet raak me aan.
Jij voelde aan haar billen nadat zij met jou aan het tongen was, dan is de kans dat dit ongewenst is redelijk klein. Waardoor dit voorbeeld niet relevant is voor dit topic.

Verder klopt het dat alcohol de rem weg haalt, maar zoals Bliss al zegt; de meeste mannen zijn heel slecht in het lezen van lichaamstaal na het nuttigen van alcohol.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

:)

Offline SerialMom

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 47

Gepost op: 22-08-2017 11:41:57
+2
Erotiek is een ingewikkeld spel van communicatie en emotie, dat je zal moeten leren door te doen. En daarbij gebeuren ongelukken en ongelukjes. Als je daar niet tegen kan, niet aan mee doen. Als je daarin geen verantwoordelijkheid kan dragen, niet aan mee doen.

Offline Mister Bee

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 32

Gepost op: 22-08-2017 12:09:12
0
Erotiek is een ingewikkeld spel van communicatie en emotie, dat je zal moeten leren door te doen. En daarbij gebeuren ongelukken en ongelukjes. Als je daar niet tegen kan, niet aan mee doen. Als je daarin geen verantwoordelijkheid kan dragen, niet aan mee doen.
Damn wat een wijze woorden. Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken.

Offline SerialMom

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 47

Gepost op: 22-08-2017 12:14:32
0
 :R nou, wijs, meer dat ik die fase al zo lang achter me heb gelaten dat ik er zonder veel emotie op kan terugkijken misschien

Online Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 22-08-2017 13:22:33
+1
Eens. Maar wat dat te maken heeft met random aangeraakt worden als je aan het dansen bent is mij een raadsel.

Online Bliss

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 22-08-2017 17:23:09
0
[..]
Eens. Maar wat dat te maken heeft met random aangeraakt worden als je aan het dansen bent is mij een raadsel.

Ja, dat dus.