Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Coming out] Hoe hebben jullie dit aangepakt?  (gelezen 464 keer)

Offline ViviTopic starter

• Actief Lid
  • Leeftijd: 32
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 30-01-2018 22:24:21
0
De onderstaande vragen is voor iedereen die al uit de kast is gekomen.

Hoe oud ben je?

Hou oud was je toen je je geaardheid kenbaar hebt gemaakt?

Wie heb je het allemaal verteld?

Tegen wie heb je het als eerste verteld?

Hoe heb je het verteld?

Wat waren de reacties?

Offline Bianca_Bergen

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 31-01-2018 19:32:55
0
Hoe oud ben je?

Nog 23, enkele dagen 24.

ik was 12 jaar toen ik samen met mijn vriendin voor uit durfde te komen. Ook al was onze ervaring en gevoelens nog onwennig.

eerst onze ouders, nadat hun zelf de nodige tijd eraan konden wennen eerst de familieleden en vrienden/vriendinnen die uit ervaring hier redelijk makkelijk mee waren, later volgde school, en uiteraard familie waar wij niet zo op ons gemak voelden.

van mijn kant mijn moeder, van mijn vriendin haar kant als eerste haar vader die er heel makkelijk mee omging, die vertelde het uiteindelijk bij het avondeten aan haar moeder, zijn vrouw.

Hoe heb je het verteld?

Rustig moment uitgekozen, tijdens het afwas.
eerst uitgehoord hoe ze over homo's en lesbiennes dacht, daarna werd het serieuzer en uiteindelijk wist mijn moeder waar ik op uit was.

Wat waren de reacties?

van mijn moeders kant zeer positief, ook troostend aangezien ik zelf nog niet echt duidelijk was tegen mijzelf of deze gevoelens nu echt waren of enkel een fase.
Uiteindelijk paar vriendinnen kwijt geraakt waarvan ik dacht dat ze er makkelijk mee om zouden gaan, dit ging bij één zover dat ze mij daarmee begon te pesten.

vriendin haar kant heeft een familielid alle contact verbroken die er was, zijn mening was dat het niet kon en mocht (geloof).

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 31-01-2018 19:53:38
0
Hoe oud ben je?

Nog 23, enkele dagen 24.

ik was 12 jaar toen ik samen met mijn vriendin voor uit durfde te komen. Ook al was onze ervaring en gevoelens nog onwennig.

eerst onze ouders, nadat hun zelf de nodige tijd eraan konden wennen eerst de familieleden en vrienden/vriendinnen die uit ervaring hier redelijk makkelijk mee waren, later volgde school, en uiteraard familie waar wij niet zo op ons gemak voelden.

van mijn kant mijn moeder, van mijn vriendin haar kant als eerste haar vader die er heel makkelijk mee omging, die vertelde het uiteindelijk bij het avondeten aan haar moeder, zijn vrouw.

Hoe heb je het verteld?

Rustig moment uitgekozen, tijdens het afwas.
eerst uitgehoord hoe ze over homo's en lesbiennes dacht, daarna werd het serieuzer en uiteindelijk wist mijn moeder waar ik op uit was.

Wat waren de reacties?

van mijn moeders kant zeer positief, ook troostend aangezien ik zelf nog niet echt duidelijk was tegen mijzelf of deze gevoelens nu echt waren of enkel een fase.
Uiteindelijk paar vriendinnen kwijt geraakt waarvan ik dacht dat ze er makkelijk mee om zouden gaan, dit ging bij één zover dat ze mij daarmee begon te pesten.

vriendin haar kant heeft een familielid alle contact verbroken die er was, zijn mening was dat het niet kon en mocht (geloof).
Je bent nog steeds samen met de vriendin waarmee je op 12 jarige leeftijd uit de kast gekomen bent?
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

:)

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 31-01-2018 22:05:55
0
Iemand vroeg of ik ook op vrouwen viel en toen zei ik ja blijkbaar. Einde verhaaltje.

Offline Bianca_Bergen

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 01-02-2018 18:36:17
0
[..]
Je bent nog steeds samen met de vriendin waarmee je op 12 jarige leeftijd uit de kast gekomen bent?

nee, nu bijna 2 jaar uit elkaar.

Offline emittor

• Bekend Lid

Gepost op: 04-02-2018 11:18:43
0
Hoe oud ben je?
Nu 29, over 2 maanden 30.

20.

Mijn moeder kwam, toen ik een keer heel erg ziek was en ze het vermoeden had dat dat het gevolg was van stress vragen "of er soms iets was dat ik haar moest vertellen."
Zij was dus de eerste, daarna, vertelde ik het mijn vader en daarna mijn broer.
Via mijn ouders werd het verteld aan familie waar ik zelf minder goede banden mee heb.

Mijn moeder dus.

Hoe heb je het verteld?
Zie het antwoord twee vragen terug ;).

Wat waren de reacties?
Mijn moeder was blij dat ik het haar verteld had, omdat ze al een tijdje niet zo goed wist hoe en wat (ik had eerder in 2008 besloten mijn haar niet meer te laten knippen en dat vond ze in eerste instantie een beetje raar, omdat ik het normaliter altijd heel kort had gehad.)
Van de rest van de familie weet ik het niet zo goed, maar ik heb ook niet echt slechte reacties gekregen van familie op feesten.
Een oom van mij vond het niet horen, we vermoeden dat hij homo is, maar daar niet voor uit durft te komen (gewoon door de tijd waarin hij is opgegroeid waarin je het niet over dat soort dingen had), die vond het moeilijk om te begrijpen.
De oma van mijn vaders kant was eerst een beetje verdrietig vanwege het idee dat ze een kleinzoon zou verliezen, maar had wel altijd al een kleindochter gewild, dus daar was ze tegelijkertijd ook weer blij om.

M'n ouders hadden bij haar overigens het perfecte aanknopingspunt om erover te beginnen.  Bij ons in de familie werden via haar altijd de laatste edities van de Margriet uitgewisseld met andere mensen in de familie en wij brachten via een oom en tante altijd de Libelle naar haar toe.
In een van de twee stond op de voorpagina de kopregel van een artikel "Wat als je zoon je dochter wil zijn" en m'n oma begon erover dat ze zich toch maar heel moeilijk kon voorstellen hoe dat moest zijn als je er na de puberteit pas achter kwam.
Mijn moeder zei toen van "Wij weten nu ongeveer hoe dat is",  en m'n oma begreep het eerst niet helemaal en toen m'n moeder mijn naam zei viel het kwartje.
« Laatst bewerkt op: 04-02-2018 11:25:11 door emittor »

Offline Joey

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 04-02-2018 11:58:37
0
Iemand vroeg of ik ook op vrouwen viel en toen zei ik ja blijkbaar. Einde verhaaltje.
Heftige coming out, wel.
Altijd lekker karnen <3

Offline Insperatieloos

• Actief Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 10-02-2018 00:27:02
0
[..]

nee, nu bijna 2 jaar uit elkaar.

Wel bijzonder dat je vanaf zo'n leeftijd zolang al bij elkaar wist te blijven vind ik.
Wild thing you make my heart sing  -Jimi Hendrix-

Offline fluffpenguinpower

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 17

Gepost op: 13-02-2018 17:31:07
0
Hoe oud ben je?
Nog net 17

Hoe oud was je toen je je geaardheid kenbaar hebt gemaakt?
15

mijn ouders en mijn beste vriendin

mijn beste vriendin

Hoe heb je het verteld?

mijn beste vriendin heb ik het gewoon verteld tijdens een gesprek dat we hadden over iets wat met verliefdheid en leuke jongens te maken had en toen reageerde ik dus dat ik meiden ook leuk vind
mijn ouders heb ik tijdens een reclame van een film ingelicht over mijn bisexualiteit

Wat waren de reacties?
vriendin reageerde dat ze dat eigenlijk al wel aan zag komen (geloof er niet veel van, maar ze is wel heel lief dus vooruit)
ouders wilden eerst weten hoe ik dan wist dat ik bi ben en of ik al eerder verliefd was geweest op meiden (ze wisten al wel dat ik verliefd was geweest op jongens) en toen ik ze vertelde dat ik inderdaad ook verliefd ben geweest op meiden waren ze heel chil en vertelden ze me dat het ze niet interesseert of ik met een jongen of een meid thuis kom, zolang ik maar gelukkig ben

Offline kevbusje

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 31

Gepost op: 13-02-2018 18:22:30
0
Wat waren de reacties?
vriendin reageerde dat ze dat eigenlijk al wel aan zag komen (geloof er niet veel van, maar ze is wel heel lief dus vooruit)
ouders wilden eerst weten hoe ik dan wist dat ik bi ben en of ik al eerder verliefd was geweest op meiden (ze wisten al wel dat ik verliefd was geweest op jongens) en toen ik ze vertelde dat ik inderdaad ook verliefd ben geweest op meiden waren ze heel chil en vertelden ze me dat het ze niet interesseert of ik met een jongen of een meid thuis kom, zolang ik maar gelukkig ben

Je reactie van je ouders is denk ik de beste reactie die je kan krijgen en als ouder zijnde kan geven. Je wilt niets liever dan dat je kind gelukkig is.

anything