Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Borsten] BH, kunnen wij vrouwen nog zonder?  (gelezen 3057 keer)

Online Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 13:15:38
0
Nee, dat vindt men ongepast... En dat is dus subjectief.
Ja, dat kan. Maar dus wel een reden om een bh te dragen.

Offline lieveheersbeestje

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 32
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 12-08-2017 13:38:06
0
Als je daar iets van aan wilt trekken wel ja.
Doen is de tegenwoordige tijd van durven.

Mijn verhalen:De Vermeende Maagd (update 9 december 2013). Een Dagje Strand (update 10 oktober 2017).

Online Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Land: nl

Gepost op: 12-08-2017 13:42:23
0
Ja je kan natuurlijk lekker rebels doen, maar als er in een bepaalde functie wordt verwacht dat je gepast gekleed gaat en dus een bh draagt dan heb je je daar gewoon aan te houden. En als je daar geen zin in hebt dan neem je niet zo'n functie aan.
Building your girl's second story ♥

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Geslacht: Man

Gepost op: 12-08-2017 13:54:34
0
Ja je kan natuurlijk lekker rebels doen, maar als er in een bepaalde functie wordt verwacht dat je gepast gekleed gaat en dus een bh draagt dan heb je je daar gewoon aan te houden. En als je daar geen zin in hebt dan neem je niet zo'n functie aan.
Volkomen correcte conclusie maar hierbij is gepaste kleding wel iets breder toch?

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 14:01:04
0
Je kunt prima gepaste kleding dragen waarbij je borsten niet de aandacht trekken zonder dat je een bh aan hebt hoor. Je hoeft niet meteen in een spaghettitopje waar je borsten uitpuilen achter de balie te gaan zitten. Als ik een vestje of colbertje draag ziet niemand dat ik geen bh aan heb hoor.

Mijn verhalen:De Vermeende Maagd (update 9 december 2013). Een Dagje Strand (update 10 oktober 2017).

Online Bliss

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 12-08-2017 14:03:26
0
Je kunt prima gepaste kleding dragen waarbij je borsten niet de aandacht trekken zonder dat je een bh aan hebt hoor. Je hoeft niet meteen in een spaghettitopje waar je borsten uitpuilen achter de balie te gaan zitten. Als ik een vestje of colbertje draag ziet niemand dat ik geen bh aan heb hoor.

Of je accepteert gewoon dat het bij bepaalde functies gewoon hoort. Tuurlijk, bij een deel van de vrouwen zul je het niet zien, maar bij een ander deel wel en ik snap dat dat in sommige functies niet geaccepteerd wordt. Ik heb helemaal niks tegen vrouwen die geen beha dragen, maar die fanatieke 'bepaal ik lekker zelf wel!!' houding is ook enorm vermoeiend.
Building your girl's second story ♥

Offline Krumei

• Bekend Lid
  • Land: be

Gepost op: 12-08-2017 14:04:44
0
Citaat
Naast dat het natuurlijk leuk is om te zien geeft het ook aan dat die persoon stevig in haar schoenen staat en zich niet gek laat maken door wat anderen over haar denken. En zo hoort het ook! Gewoon doen wat je zelf wilt en wat anderen vinden is niet jouw probleem.

Wat een nare zin...
Je kan heus niet enkel aan wel/geen BH zien of iemand stevig in zijn schoenen staat hoor.  :+
Ik kies er bewust voor om buitenshuis altijd een BH te dragen, ik doe dus wat ik zelf wil en wat anderen van mij denken is niet mijn probleem.
Ik laat me niet gek maken door mensen die beweren dat zonder BH mooier/beter/whatever is  :+

Offline Krumei

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 14:06:07
0
[..]

Of je accepteert gewoon dat het bij bepaalde functies gewoon hoort. Tuurlijk, bij een deel van de vrouwen zul je het niet zien, maar bij een ander deel wel en ik snap dat dat in sommige functies niet geaccepteerd wordt. Ik heb helemaal niks tegen vrouwen die geen beha dragen, maar die fanatieke 'bepaal ik lekker zelf wel!!' houding is ook enorm vermoeiend.

Ja precies, je kan bijvoorbeeld thuis altijd op blote voeten lopen, of zelfs als je even naar de winkel moet, maar je kan doorgaans niet op je blote voeten naar het werk. Dan doe je ook gewoon gepast schoeisel aan.

Offline Incel!

• Erelid

Gepost op: 12-08-2017 14:13:54
0
Als je die fanatieke 'bepaal ik lekker zelf wel!!' houding doortrekt, dan zijn er genoeg mensen die naakt naar hun werk toe zouden willen gaan. Dat kan je ook niet maken. Er zijn nu eenmaal regels (normen en waarden) waar je je aan dient te houden. En als ze op het werk verlangen dat een vrouw een BH draagt, dan moet je je daar aan houden of een andere baan zoeken. Wat je buiten je werk doet moet je zelf weten, tot een bepaalde hoogte natuurlijk. Er zijn altijd wel mensen die iets afkeuren en je zal het nooit voor iedereen goed doen.
Seks is natuurlijk maar nooit vanzelfsprekend!!!
Age is only a number, weight is only a number. I've decided, numbers are really starting to piss me off!!
Life can only be understood backwards. Unfortunately it must be lived forwards.

Online Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 14:29:50
0
Als je daar iets van aan wilt trekken wel ja.
Ik werk met verstandelijk beperkte en mensen met psychische problemen. Een bh is gewoon een must. Kan je wel rebels doen en als het even kon deed ik geen bh aan, soms stuk fijner. Maar vaak 'moet' het gewoon.
En bij mij zie je het wel, als ik zonder bh loop. Ook als ik een open vest draag.
« Laatst bewerkt op: 12-08-2017 14:30:47 door Puck »

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 14:34:25
0
Als jij zeker weet dat onder geen enkele omstandigheid zichtbaar is of wordt (!) dat je geen BH draagt kun je zelf beslissen wat je doet.

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 15:00:49
0
Ik zeg niet dat het moet, ik zeg niet dat iedereen het moet doen, ik vind slechts dat er weinig goede redenen zijn om het als een gegeven te zien. Natuurlijk kunnen er legio redenen zijn om er wel een te dragen, waar ik het niet mee eens ben is dat het als een gegeven gezien wordt dat het zou moeten. Ik heb ook nog nooit een arbeidscontract gezien waar het in staat hoor :)

Offline Nul

• Donateur
  • Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 18:13:55
0
Dat gegeven is met Google niet te vinden, misschien dat Bliss een link kan geven?

Ik vond wel een andere discussie hierover:

https://www.startpagina.nl/v/werk-onderwijs/carriere-werk/vraag/107180/werkgever-werkneemster-verplichten-beha-dragen

Offline Krumei

• Bekend Lid

Gepost op: 12-08-2017 20:47:38
0
Ik zeg niet dat het moet, ik zeg niet dat iedereen het moet doen, ik vind slechts dat er weinig goede redenen zijn om het als een gegeven te zien. Natuurlijk kunnen er legio redenen zijn om er wel een te dragen, waar ik het niet mee eens ben is dat het als een gegeven gezien wordt dat het zou moeten. Ik heb ook nog nooit een arbeidscontract gezien waar het in staat hoor :)

Ik mag toch hopen dat je slim genoeg bent om te beseffen dat je voor sommige functies beter wel een BH draagt, of dat nu letterlijk in een contract staat of niet?

• Bekend Lid

Gepost op: 13-08-2017 00:45:28
0
Ik heb dubbel A, denk je echt dat er een functie is waarbij het voor mij noodzakelijk zou zijn om een bh te dragen? Zelfs al zou er iemand naar mijn tieten willen staren, dan kunnen ze nog niets vinden...