Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Condoom] Allergie?  (gelezen 231 keer)

Offline daedraTopic starter

• Nieuw Lid
  • *
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 02-12-2017 08:55:20
0
Een paar dagen terug had ik seks met condoom. En dat heb ik al jaren niet gedaan aangezien ik in een vaste relatie zat.

Achteraf, toen ik weer thuis was, zag ik wat zwelling in de huid van mijn penis. Ook voelde het lichtelijk pijnlijk waar de rand van het condoom zat.

Na ongeveer drie dagen was de zwelling weg, maar die rand was nog gevoelig. Ik zag ook een soort donkere streep op die plek (de dagen ervoor niet).

Heb ik nu een condoom-allergie gekregen? Het was een standaard durex condoom, ik heb nooit andere gebruikt in het verleden.

Offline Mathijs

• Actief Lid
  • Leeftijd: 34

Gepost op: 02-12-2017 09:00:44
0
Het is moeilijk te zeggen of het een allergie is. Op zich kunnen allergieŽn van tijd tot tijd ontstaan, dus het zou kunnen. Het kan ook een irritatie zijn. Had je lange tijd geen seks gehad, of was het de eerste keer met dit meisje? Dat kan daar invloed op hebben. Als zij wat droger was, kan het irriteren. Als je huid de wrijving niet meer gewend is ook.

Kijk de volgende keren of je wederom een zwelling krijgt, eventueel kun je wat glijmiddel gebruiken. Heb je er structureel last van, probeer dan eens een latexvrij condoom.
Iets met psycholoog en zo
Iets met reiki en zo
Iets met Osirus en zo (anno 2004)

Offline Alaska

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 21
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 02-12-2017 09:07:22
0
Ik weet niet of het een allergie is maar ik krijg precies zo'n reactie van goedkope haarelastiekjes om mijn pols. Eerst een zwelling en dan een donkere streep. Heb dus het idee dat het wel een allergie is.
I guess you could say that my life's a mess
But I'm still looking pretty in this dress.

Offline Puck

• Bekend Lid

Gepost op: 02-12-2017 09:30:10
0
Was de condoom niet gewoon te klein?

Offline HumbleDeer

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 16
  • Land: be

Gepost op: 02-12-2017 09:39:29
0
Ik denk dat 'ie gewoon te strak zat. Als je zeker wilt zijn, drop gewoon even een latex handschoen in je broek en zie of het weer gebeurt. Dat zijn  ten slotte dezelfde proteinen erin.  :-X
Baby, you look good to me tonight!

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 04-12-2017 09:10:36
0
Het is moeilijk te zeggen of het een allergie is. Op zich kunnen allergieŽn van tijd tot tijd ontstaan, dus het zou kunnen. Het kan ook een irritatie zijn. Had je lange tijd geen seks gehad, of was het de eerste keer met dit meisje? Dat kan daar invloed op hebben. Als zij wat droger was, kan het irriteren. Als je huid de wrijving niet meer gewend is ook.

Kijk de volgende keren of je wederom een zwelling krijgt, eventueel kun je wat glijmiddel gebruiken. Heb je er structureel last van, probeer dan eens een latexvrij condoom.

Was de eerste keer met haar. En de laatste keer met een condoom is dus lang terug.

Ik wacht de volgende keer even af. Maar ik hoop niet op hetzelfde.

Ik weet niet of het een allergie is maar ik krijg precies zo'n reactie van goedkope haarelastiekjes om mijn pols. Eerst een zwelling en dan een donkere streep. Heb dus het idee dat het wel een allergie is.

Die zit er nu zelfs nog maar is niet meer gevoelig.

Was de condoom niet gewoon te klein?

Geen idee. Ik heb nooit 'aparte' maten gekocht in het verleden. Of de standaard moet nu kleiner zijn.

Ik denk dat 'ie gewoon te strak zat. Als je zeker wilt zijn, drop gewoon even een latex handschoen in je broek en zie of het weer gebeurt. Dat zijn  ten slotte dezelfde proteinen erin.  :-X

Ok, ga ik eens proberen. Apart, maar ach. Beter dan naar de dermatoloog in paniek.  :D

Offline Alaska

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 21

Gepost op: 04-12-2017 09:33:00
0
Ja duurde bij mij echt een maand :+
I guess you could say that my life's a mess
But I'm still looking pretty in this dress.

Online Huntress

• Actief Lid
  • Land: be

Gepost op: 04-12-2017 10:08:59
0
Er bestaan latexvrije condooms , misschien een oplossing voor jouw probleem.
« Laatst bewerkt op: 04-12-2017 11:32:49 door Huntress »

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-12-2017 08:31:54
0
Ja duurde bij mij echt een maand :+

Ok. Goed om te weten! Was nogal verrast dat het niet eerder wegging.

Er bestaan latexvrije condooms , misschien een oplossing voor jouw probleem.

Yes! Ik wacht even de volgende keer af en als het weer gebeurt dan stap ik over.

Geen latex poging gedaan want ik ga op vakantie en dan niet zo'n zin daarin. :D