Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Sense] Anale seks  (gelezen 1142 keer)

Offline ArtemisTopic starter

• Hoofdmoderator
  • Expertise: Geneeskunde
  • Forumfossiel
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 09-09-2017 03:01:37
0
Nieuwe vraag van de week: https://www.sense.info/veelgestelde-vragen/397/227265

Is anale seks vies?
Citaat
Niet alle jongeren doen het, sommigen hebben veel plezier in anale seks. Bijvoorbeeld door een vinger, seksspeeltje of penis in de anus te doen. Heb je voor de seks gepoept en samen gedoucht? Dan is de kans klein dat je poep tegenkomt bij anale seks. Wil je het uitproberen, zorg dan dat je ontspannen bent. En zorg voor voldoende glijmiddel! Gebruik ook condooms, want de kans op een soa is bij anale seks groter dan bij andere vormen van seks. Ook voorkomen condooms dat je in aanraking komt met poep.

Wat vinden jullie? Is het "vies"? Wat is jullie ervaring: is alleen naar de wc geweest zijn voldoende, of zou je meer moeten doen om het van binnen schoon te krijgen?
Voor vragen of opmerkingen mag je mij altijd een persoonlijk bericht of e-mail sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline --Klaas--

• Actief Lid
  • Leeftijd: 28
  • Geslacht: Man

Gepost op: 09-09-2017 10:02:58
+1
Het is een gevoelig plekje voor mannen en vrouwen. Het kan erg lekker zijn om gestimuleerd te worden, dus is het niet per s vies. Wel vind ik dat je er rekening mee moet houden dat het "vies" kan worden. Want ook als je naar de wc bent geweest en zelfs als je daarna de endeldarm hebt gespoeld met een anaaldouche is er nog steeds een kans dat je ontlasting tegenkomt. Daar moet je schijt aan hebben (pun intended).
Dus nee, het is niet "ieeeeell" als je maar beseft dat je ondanks voorbereidingen (restjes) ontlasting KUNT tegenkomen.

Hoewel ik er zelf wel van houdt, vind ik het wel eens gek dat het tegenwoordig als normaal wordt gezien. Of dat iemand zich anaal laat nemen alleen omdat hun partner dat wil en ze zelf zeggen dat het pijn doet. "maar dat doe ik omdat hij het zo lekker vindt". Je moet het pas doen als je het zelf lekker of spannend vindt en niet voor iemand anders.
Biseksueel, getrouwd met Fondue

Offline xenial

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 16

Gepost op: 17-09-2017 19:25:08
0
Nee, denk ik dat het is niet per se vies maar een andere manier van seks, lekker en veel intiemer.

Offline Fleur_r

• Actief Lid

Gepost op: 18-09-2017 19:16:12
0
Tsja meestal gebeurt er daar toch iets anders..

Als ik vermoed dat ik misschien wel anale seks ga hebben zorg ik meestal dat ik naar de wc ben geweest en wil me ook vaak douchen vantevoren.
:-)

Offline Jurai Nightroad

• Donateur
  • Bekend Lid
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 18-09-2017 21:16:03
0
Helaas nog nooit anale seks gehad, maar ik zou het best een keer willen met een vrouw (is geen kwestie van moeten, maar als het zo uitkomt... :)).  Dus ik kan niet zo uit ervaring spreken. Wl over mijn eigen kont vingeren tijdens het masturberen. En ja, goed schoonmaken is dan wel een must dus voor seks zou ik zeggen: idem dito. Of naar de WC gaan alleen voldoende is hangt af van hoe schoon het daarna is. Ik weet bijv. dat bij mij het dan nog net niet helemaal schoon is van binnen op dat moment dus als dat voor de ander ook zo is, dan moet je toch iets meer doen om het goed schoon te krijgen.
~ Through study one gains knowledge; through observation one gains wisdom. ~

ADD + EDS (+mogelijk MCAS) + laag zelfbeeld

Offline Rechtsnaastenschede

• Actief Lid

Gepost op: 25-09-2017 12:47:45
0
het kan wel eens mis gaan, idd.
Als het gepland is kun je spoelen etc.
Persoonlijk vind ik dat het een risicootje is dat nu eenmaal bij anale sex hoort. het is extra spannend en lekker en heel soms loopt het met een domper af.
Douchen, elkaar een kus geven en de volgende keer beter

Offline remco17

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 24

Gepost op: 29-09-2017 13:10:53
0
Idd van te voren naar de wc gaan. De keren dat ik anale seks had heb ik mij van tevoren ook schoon gespoeld met een anaaldouche. Dit werkt goed, er komen dan altijd wat restjes mee.
Vreemden van elkaar is een condoom sws aan te raden, en dan geeft het niet zo als er iets mee komt. Ben je close met elkaar en gebruik je geen condoom? Ja dan kan er idd wel eens iets mee komen. Heb ik zelf nooit last van gehad, maar da's een risico van het vak ;)

Offline Koalalala

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 27

Gepost op: 01-10-2017 10:12:04
0
Ik ben niet de grootste fan van anale penetratie. Soms gebeurd het weleens en dat vind ik dan ook wel een geil idee. En als het gebeurd, kom de penis van mijn vriend er eigenlijk schoon uit. Dus nee, ik denk niet dat het vies is.
En natuurlijk douche je ervoor en erna.
I Have The Necessary Koalafications