Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Onzeker] Ben ik lelijk en mislukt in de liefde?  (gelezen 897 keer)

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 12-11-2017 20:17:57
[..]

Maar de reden om te mislukken in de liefde kan nooit je uiterlijk zijn. Zoals ik al zei, er zijn zat lelijke mensen die wel gelukkig zijn in de liefde. De reden waarom je tot nu toe niet geslaagd bent in de liefde is je negatieve zelfbeeld. Je hebt je je hele leven iets ingebeeld wat helemaal niet waar is en het is begrijpelijk dat je dat er niet zomaar uit krijgt, maar dat moet je toch proberen. Vrouwen vallen nou eenmaal niet voor iemand met een negatief zelfbeeld, maar als jij zelfverzekerd overkomt weet ik zeker dat je de ene na de andere vrouw kan versieren.

Laten we nu ook niet overdrijven. Uiterlijk en uitstraling zijn twee hele verschillende dingen, maar allebei behoorlijk belangrijk. Ja, het klopt dat je met een leuke uitstraling het vast beter zal doen dan met een ontzettend onzekere uitstraling, maar je uiterlijk blijft een factor die mensen toch meenemen.

Building your girl's second story ♥

Offline conscious-awareness

• Actief Lid

Gepost op: 12-11-2017 23:12:04
[..]

Laten we nu ook niet overdrijven. Uiterlijk en uitstraling zijn twee hele verschillende dingen, maar allebei behoorlijk belangrijk. Ja, het klopt dat je met een leuke uitstraling het vast beter zal doen dan met een ontzettend onzekere uitstraling, maar je uiterlijk blijft een factor die mensen toch meenemen.

Vooral op stap

Offline scoubidouTopic starter

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 34
  • Geslacht: Man

Gepost op: 13-11-2017 04:03:48
[..]

Vooral op stap

Ja ga regelmatig stappen maar de angst voor afwijzing is om die reden ook groot.

Maar aangezien hier mensen zijn die zeggen dat ik niet lelijk ben zal het dus aan m'n perceptie van m'n eigen uiterlijk liggen?
Terug van weggeweest  :-*  :w
.::Veel  mensen  doen  zichzelf tekort doordat ze niet durven afwijken van wat anderen van ze verwachten::.. <-- Geen uitspraak van mezelf ;)

• Actief Lid

Gepost op: 13-11-2017 12:49:59
[..]

Ja ga regelmatig stappen maar de angst voor afwijzing is om die reden ook groot.

Maar aangezien hier mensen zijn die zeggen dat ik niet lelijk ben zal het dus aan m'n perceptie van m'n eigen uiterlijk liggen?

Het is wel iets meer dan dat, zelfs al zou je een goede pereptie van je uiterlijk hebben dan nog zul je niet veel verder komen.

Dit patroon heb je zelf gecreëerd. Elke keer als jij van je angsten wegloopt, bevestig je jezelf dat je niet goed genoeg bent -en dat je niet dapper genoeg bent om te gaan voor wat je wilt. Je bevestigd  jezelf dat je het niet kan - wat je negatieve zelfbeeld versterkt. Dan kies je er ook nog eens voor dat het aan je uiterlijk ligt waardoor je in een slachtofffer rol komt - dat je er niks aan kan doen waardoor je het jezelf nog moeilijker maakt en wat er voor zorgt dat, dat geloof ook niet gebroken wordt.

Als je dan de volgende keer weer op iemand af stappen kun je wel zeggen ja dat kan ik en dat ga ik doen. Maar de vorige keren heb je jezelf bevestigd dat je het niet kan – en dat je niet dapper genoeg was om de stap te nemen. Dit zal dan ook als eerste naar boven komen - je onbewuste zal dus niet accepteren dat jij dit gaat doen en zal jouw perceptie op dat moment zo draaien dat het bijna onmogelijk is. 95% van wat je doet is onbewust en op de auto piloot btw. Dat kun je wel veranderen maar dat zal betekenen dat recht in de richting van je grote angsten moet stappen. Dit is extreem moeilijk, maar uiteindelijk wel de sleutel om de patronen af te breken. Ook al wordt je dan afgewezen, dat is altijd beter dan niks doen. Want als je afgewezen wordt, kun je daarvan weer leren.

Wat je kunt doen is kleinere stappen nemen. Bijvoorbeeld door de weeks in de stad vrouwen vragen waar een bepaalde winkel is. Dan haal je het negatieve belast eraf om op mensen af te stappen, waardoor de grote stappen die daarna komen steeds eenvoudiger worden.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2017 13:08:11 door conscious-awareness »

• Actief Lid

Gepost op: 13-11-2017 14:02:43
@scoubidou

Het lijkt me goed dat jij het nu daadwerkelijk gaat doen. Dus ik wil je de volgende uitdaging aanbieden.

Wat ik wil dat jij deze week gaat doen is 3 vreemde vrouwen op straat aanspreken en een vraag te stellen - wat deze vraag is mag je zelf weten. Op zondag wil ik dat je elke situatie hier in detail beschrijft, wat er precies gebeurde wat er in je omging etc.

Zullen we dat afspreken?

Edit: Overigens houd er rekening mee dat dit een erg lang proces wordt en dat het even kan duren voordat  je de voordelen gaat ervaren. Maar als jij jezelf traint om de uitdagingen niet uit de weg te gaan zal het steeds beter worden.
« Laatst bewerkt op: 13-11-2017 16:14:10 door conscious-awareness »

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 13-11-2017 18:33:46
Ik vind het idee goed hoor conscious-awareness, maar ik vind het persoonlijk wel weer een beetje ver gaan om hem hier dan elke week op een openbaar forum verslag van te laten doen. Zoiets vind ik meer voor de beslotenheid van een psycholoog.
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

• Actief Lid

Gepost op: 13-11-2017 19:58:57
Ik vind het idee goed hoor conscious-awareness, maar ik vind het persoonlijk wel weer een beetje ver gaan om hem hier dan elke week op een openbaar forum verslag van te laten doen. Zoiets vind ik meer voor de beslotenheid van een psycholoog.

Miss wel. Maar het kan hem extra motivatie geven om het te doen. Ik verwacht dat het anders voor hem heel lastig is om het vol te houden. Natuurlijk blijft het zijn keuze. Maar als hij al jaren met dit probleem zit, dan geeft dat wel aan dat hij erg makkelijk weer in zijn oude patroon vervalt.

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 13-11-2017 20:33:18
Drie vreemde vrouwen op straat aan spreken een goed idee?
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

Offline Bliss

• Forummeubel
  • *
  • Leeftijd: 26
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 13-11-2017 20:34:16
Wat is er vreemd aan zijn idee? Vind het best een prima idee eigenlijk door met zoiets kleins te beginnen.
Building your girl's second story ♥

Offline Hainje

• Erelid
  • Leeftijd: 33

Gepost op: 13-11-2017 20:40:35
Precies. En er zit natuurlijk een verschil van dag en nacht tussen "lekker weer/koud hé" en "hey, jij hebt een opening en ik heb zin.  ;) ;) ;) ;)" Nu is die laatste opmerking sowieso zeer af te raden om te gebruiken, maar je vat het punt denk ik wel.
Details blijf je houden.

Save the earth, don't give birth.

• Bekend Lid

Gepost op: 13-11-2017 22:52:09
@scoubidou

Het lijkt me goed dat jij het nu daadwerkelijk gaat doen. Dus ik wil je de volgende uitdaging aanbieden.

Wat ik wil dat jij deze week gaat doen is 3 vreemde vrouwen op straat aanspreken en een vraag te stellen - wat deze vraag is mag je zelf weten. Op zondag wil ik dat je elke situatie hier in detail beschrijft, wat er precies gebeurde wat er in je omging etc.

Zullen we dat afspreken?

Edit: Overigens houd er rekening mee dat dit een erg lang proces wordt en dat het even kan duren voordat  je de voordelen gaat ervaren. Maar als jij jezelf traint om de uitdagingen niet uit de weg te gaan zal het steeds beter worden.

Ok das goed ben het bereid om mee te oefenen

Ben er nu ook aan toe aan deze stap nu ik mijn andere angsten aan het overwinnen ben met mijn huidige behandeling
.::Veel  mensen  doen  zichzelf tekort doordat ze niet durven afwijken van wat anderen van ze verwachten::.. <-- Geen uitspraak van mezelf ;)

Offline kiekeboe

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 14-11-2017 00:26:46
Precies. En er zit natuurlijk een verschil van dag en nacht tussen "lekker weer/koud hé" en "hey, jij hebt een opening en ik heb zin.  ;) ;) ;) ;)" Nu is die laatste opmerking sowieso zeer af te raden om te gebruiken, maar je vat het punt denk ik wel.
ja, oke, aan zoiets als "lekker weer he" had ik nog niet gedacht, nee, ook niet aan die tweede zin, maar dacht dat bedoelt werd dat hij vrouwen op een dating manier moest aan spreken.
Ik ben niet nieuwsgierig, ik ben belangstellend

<3 poepie <3 :)

• Actief Lid

Gepost op: 14-11-2017 09:12:50

Klopt, maar het punt is dat er op het aanspreken met uitgaan voor hem een 100 kg gewicht aan belading zit. Jij weet ook al dat als je voor het eerst naar de sportschool gaat, het niet verstandig is om met 100 kg te beginnen. Dit zelfde geldt ook voor het aanspreken door zeg maar met kleine stapjes te beginnen haal je het gewicht eraf van de stappen die daarna komen - zpdat 100 KG na verloop van tijd 20 KG wordt.

Veelal is aanspreken eng omdat mensen geen ervaring ermee hebben. Wat de geest dan vaak doet is dan zichzelf negatief reflecteren in de toekomst. Waar scobi vooral bang is, is voor de negatieve reflectie/beeld in zijn hoofd - en niet de situatie zelf op dat moment. Maar dat moet hij echt gaan ervaren wil je dat gaan begrijpen. Overigens is het ook nog eens zo dat de meeste mannen bang zijn om een vrouw aan te spreken.

[..]
ja, oke, aan zoiets als "lekker weer he" had ik nog niet gedacht, nee, ook niet aan die tweede zin, maar dacht dat bedoelt werd dat hij vrouwen op een dating manier moest aan spreken.

Nee dat komt vanzelf wel als hij daar klaar voor is. Het beste is dat hij eerst makkelijke dingen doet die net buiten zijn comfort zone liggen.

[..]

Ok das goed ben het bereid om mee te oefenen

Ben er nu ook aan toe aan deze stap nu ik mijn andere angsten aan het overwinnen ben met mijn huidige behandeling

Dat is goed om te horen top dat je dat wil doen. Realiseer je echter wel dat dit soort dingen pas echt blijven hangen door het te doen en het te ervaren. Het erover praten is leuk en kan je inzichten geven maar zal je niet gaan veranderen - en dat is waarschijnlijk ook de reden waarom je nog steeds op het punt zit waar je zit.

Wat ik ook wel een goede zin vind is -> the cave your fear to enter, holds the treasures you seek. Zie het als een compas dat aangeeft waar je nog kunt groeien :) En sowieso het aangaan van angsten zelf is al goed, omdat je jezelf leert dat je niet meer wegrent voor angsten wat ook het vertrouwen de volgende keer als jij je angsten wil gaan aanpakken vergroot.  ;)
« Laatst bewerkt op: 14-11-2017 09:30:42 door conscious-awareness »

• Actief Lid

Gepost op: 15-11-2017 11:11:39
@scoubidou

Nog even een ding waar je voor moet waken - en dat is echt een hele grote valkuil waar ik zelf ook elke keer in tuin. Het moment dat je dit gaat proberen om van je standaard patronen af te gaan wijken – ga je heel erg veel weerstand in jezelf krijgen. Je gedachtes en emoties zullen tegen je gaan werken en je wijs maken dat je dit niet kunt - dat je niks waard bent en het niet goede uiterlijk enorm uitvergroten. Je gaat heel vaak de lessen vergeten en automatisch denken dat je dit niet kan. Probeer hier jezelf niet voor op de kop te geven... Want als je dat doet zal het patroon via de achterdeur je weer overnemen en als je pech hebt dan wordt dat ook weer een patroon.

Het belangrijkste blijf doen, doen, doen wat je ook denkt of voelt je moet het gewoon doen – je moet koste wat kost je mind laten zien dat je het kunt. Het stukje mind  waar je nu last van hebt zal er alles aan doen om zichzelf in stand te houden de angsten die gaat ervaren zullen waarschijnlijk de hevigste zijn die je maar ooit hebt meegemaakt. Omdat er letterlijk een stukje dood moet in je mind wat je niet meer dient.

Wees niet te streng voor jezelf ook al lukt het niet de eerste paar keren en probeer trots op jezelf te zijn met elke stap die je de goede richting in zet.
« Laatst bewerkt op: 15-11-2017 11:12:42 door conscious-awareness »

• Bekend Lid

Gepost op: 15-11-2017 21:25:46
Vond het van de week al confronterend om de tweede sessie ehealth over zelfbeeld door te lezen en ja voelde inderdaad veel weerstand.

Met uitgaan ook.. wil de lat ook niet meteen te hoog leggen. Als ik al iets van aandacht denk te hebben van een meisje of een groepje meiden dan nemen mijn negatieve gedachten gelijk de overhand:

- ik zal het me wel inbeelden
- ze geven me negatieve aandacht omdat ze me raar en/of lelijk vinden.

Heb ook wel eens pogingen gedaan om met meiden te dansen ook om door die barrière te gaan. Maar wordt dan zo onzeker op dat moment, ook van het lichamelijke contact dat ik me eigenlijk geen raad weet. Soms ga ik trillen, soms blokkeer ik. Als ik het ervaren heb als iets mislukt (en dan hoef ik nog niet eens een negatieve reactie van haar gehad te hebben) dan trek ik me terug bij m'n vrienden en ga ik het meisje in kwestie vermijden.

Hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd?