Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [De pil] Overstappen op andere pil, meteen veilig?  (gelezen 1202 keer)

Offline rob17Topic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 29-07-2007 20:59:37
Hey,. Ik heb een vraagje.
mijn vriendin is nu 3 maanden aan de pil, maar ze stapt nu over op een zwaardere pil. is ze dan meteen veilig?
ze is trouwens gewoon op de normale dag na de stopweek begonne..,

Alvast bedankt,
Rob
« Laatst bewerkt op: 29-07-2007 21:05:52 door rob17 »

Offline dutskee

• Lid
  • **
  • Leeftijd: 24
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 29-07-2007 21:48:21
Ik hb ergens gelezen
dat je pil X  neemt en je begint de eerste dag na je stopweek
met de pil Y dat je gewoon weer veilig bent ...

dus ik denk wel dat het direct veilig is
ik ben momenteel ook juist overgeschakelt op een anderee daarom  :D
Kusj *

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 29-07-2007 22:05:57
okee, bedankt voor t antwoord maar ik wil t toch graag 100% zeker weten,..
Khep namelijk nog geen zin in zo'n kleine kruiper  :-X

roosie

• Gast

Gepost op: 29-07-2007 22:10:24
Het beste is om gewoon de hele oude strip van de Pil die ze dus eerst had op te maken en dan de stopweek over te slaan en meteen verder te gaan met de nieuwe Pil. Dan blijft ze gewoon veilig. Die manier weet ik zeker.
Ik dacht dat als je een stopweek ertussen doet, je het best de eerste week van die nieuwe Pil met condoom seks kunt hebben, maar die weet ik dus niet zeker. Die eerste is sowieso goed.

Edit: Maar aangezien jullie dus al wel een stopweek gehad hebben ertussen, zou je eerst een week met condoom moeten. Net nog even op wat internetsites gekeken en onder andere de site van de apotheker zegt ook dat je dan de eerste week met condoom moet.

Citaat
Wanneer u om wat voor reden dan ook op een ander pilmerk wilt overstappen, kunt u dit het beste met uw huisarts bespreken. Uw apotheker kan u meer vertellen over de voor- en nadelen van de verschillende merken.
Heeft u besloten op welke pil u wilt overstappen, dan moet u de 'oude' strip waar u mee bezig bent eerst helemaal opmaken. Daarna kunt u zonder pauzeweek overstappen op de nieuwe pil. De nieuwe pil is direct veilig. Bestaat de oude pilstrip uit 28 tabletten, gebruik de laatste zes dan niet meer.
Wilt u toch een stopweek inlassen, gebruik dan in de eerste week dat u de nieuwe pil gebruikt ook condooms.
« Laatst bewerkt op: 29-07-2007 22:12:26 door roosie »

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 29-07-2007 22:19:36
o ok! bedankt! ik kon het namelijk nergens vinden op internet  :7

roosie

• Gast

Gepost op: 29-07-2007 22:20:27
o ok! bedankt! ik kon het namelijk nergens vinden op internet  :7
Dan vraag ik me toch af hoe jij zoekt.. Vul bij google "pil overstappen" in en dat stukje wat ik net citeerde is de eerste melding die je krijgt. ;)

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 29-07-2007 22:29:36
Ja khep ook met google gezocht., meestal vind ik alles maar ik was al een hele tyd aan het zoeke en ik kon t nerges vinde  :P
naja,. maak ni uit, khep het antwoord dat ik zocht  d:)b

Topic-labels: Geen