Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: Alternatief voor scheren (stop de kwelling)  (gelezen 31803 keer)

Nijnie

• Gast

Gepost op: 25-02-2004 00:50:00
Juist het merk Veet gaf voor mij problemen. Creme speciaal voor tere plekjes???
Niet doen volgens mij. De creme brandt in feite haar weg, dus weet niet of dat wel zo verstandig is.

Ik las er laatst ergens over, ik denk dat die juist iets lichaamsvriendelijker is dan de reguliere creme.

Lana

• Gast

Gepost op: 25-02-2004 01:06:43
Ik las er laatst ergens over, ik denk dat die juist iets lichaamsvriendelijker is dan de reguliere creme.

Ok. De creme mag dan wel wat milder zijn, maar dat is geen reden deze op gevoelige plaatsen aan te kunnen brengen. Hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Offline Lola

• Actief Lid
  • Leeftijd: 31
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 26-02-2004 23:49:29
Is het erg schadelijk dan als er ontharingscreme binnen in je vagina komt?

Ik gebruik ook altijd creme van Veet. Maar die van Kruidvat is ook goed? Ga ik binnenkort maar eens proberen.

Het nadeel van creme vind ik dat ik nooit alle haartjes weg krijg.
Alle mannen zijn klootzakken, betekend gratis  drank bij de juiste barman!

Lana

• Gast

Gepost op: 28-02-2004 00:43:11
Is het erg schadelijk dan als er ontharingscreme binnen in je vagina komt?

Ik gebruik ook altijd creme van Veet. Maar die van Kruidvat is ook goed? Ga ik binnenkort maar eens proberen.

Het nadeel van creme vind ik dat ik nooit alle haartjes weg krijg.

De huid is is daar erg gevoelig, dus lijkt het mij op z'n minst zeer onverstandig dat het in je vagina terecht komt. Je weet maar nooit en daarvoor is dat deel van je lichaam te dierbaar denk ik en bovendien groeit daar geen haar. Je moet het alleen op de buitenste schaamlippen gebruiken. Zorg ervoor dat de rest afgedekt is zodat er niet per ongeluk creme bij kan komen. Zou het zelf ook niet graag op mijn eikel krijgen.  :c :c
Ten allen tijde moet je de creme direct afspoelen als de huid irriteert of een branderig gevoel geeft.

Blijkbaar heb je zelf al wat ervaring met ontharingscreme. Wat zijn jouw ervaringen daarmee voor wat betreft rode bultjes, irritaties of stoppeltjes ten opzichte van scheren? Je kunt in een van mijn vorige posts lezen dat het voor mij veel beter werkt.

Het merk creme dat goed is verschilt per persoon. Een kwestie van uitproberen. Bij mij werkt die van Kruidvat prima. Het enigste wat ik niet doe is de huid van tevoren nat maken, want dit heeft bij mij een slechter resultaat. Maar ook dit kan per persoon anders zijn. Kies daarom eerst de veilige manier.

Het klopt inderdaad dat je niet altijd alle haren meteen weg krijgt. Als ik wat langer wacht met ontharen (meestal onthaar ik 1 of 2 keer per maand, want een heel klein beetje haargroei vind ik niet erg) blijven er soms na het spoelen toch nog wat haren achter. Hier doe ik meestal niks aan omdat deze na een dag toch alsnog vanzelf verdwijnen.
Verder heeft mijn vriendin ook wat meer moeite om de haren weg te halen. Misschien zou je kunnen proberen om de behandeling te herhalen. Doe dat niet meteen na de eerste behandeling, maar wacht minimaal een paar dagen.

Lana

• Gast

Gepost op: 08-03-2004 13:22:35
Zijn er inmiddels nog meer mensen die naar aanleiding van mijn eerste tip de ontharingscreme zijn gaan gebruiken om mee te experimenteren?
Of zie je er toch liever vanaf.
« Laatst bewerkt op: 08-03-2004 13:25:56 door Lana »

Offline JoostsMeisje

• Nieuw Lid
  • *
  • Leeftijd: 25

Gepost op: 08-03-2004 19:12:01
Maar creme werkt toch ongeveer het zelfde als scheren? je verwijderd de haartjes tot op je huid. komen ze dan niet erger terug net als scheren? en geen stoppels dus las ik. hoe komt het dat je geen stoppels krijgt terwijl je je haren toch tot op de huid weghaalt? is harsen niet beter, want dan trek je de haren er met wortel en al uit, dan duurt het lang voordat ze terug komen en dan krijg je zeker geen stoppels. of is harsen slecht? het doet wel pijn ja. maar als je met creme geen stoppels krijgt en het doet geen pijn, dan is het idd een wondermiddel!

Lana

• Gast

Gepost op: 09-03-2004 13:07:47
Maar creme werkt toch ongeveer het zelfde als scheren? je verwijderd de haartjes tot op je huid. komen ze dan niet erger terug net als scheren? en geen stoppels dus las ik. hoe komt het dat je geen stoppels krijgt terwijl je je haren toch tot op de huid weghaalt? is harsen niet beter, want dan trek je de haren er met wortel en al uit, dan duurt het lang voordat ze terug komen en dan krijg je zeker geen stoppels. of is harsen slecht? het doet wel pijn ja. maar als je met creme geen stoppels krijgt en het doet geen pijn, dan is het idd een wondermiddel!

Weet niet of harsen beter is, maar je zegt zelf al dat het pijnlijk is.

Wat betreft je opmerking dat creme ook maar tot op de huid haren verwijderd en je dan toch geen last hebt van harde stoppeltjes: in hoeverre de creme de haren in de huid ook verwijderd kan ik niet zeggen. Maar doordat de creme de haren zacht maakt zullen de stoppels misschien daadoor ook wel zacht worden en dus geen irritatie meer veroorzaken. Natuurlijk komen er langzaamaan weer stoppels, want je haren gaan weer groeien, maar je hebt er dan gewoon geen last van.  :^
En nee, ze komen niet erger terug dan bij scheren. Volgens mij duurt het juist ietsje langer voordat ze terugkomen.

De werking van creme verschilt echter wel per persoon en dus kwestie van proberen. In dit topic zijn daarover al een aantal tips gegeven.

Succes

partyme

• Gast

Gepost op: 09-03-2004 22:17:19
de ontharingscreme van yves rocher vind ik wel goed.

Fossy

• Gast

Gepost op: 10-03-2004 21:05:09
Ik heb m'n schaamstreek een x laten harsen ik vond 't niet zo pijnlijk als ik had verw8 eig valt het reuze mee. Pain = temporarily, glory = 4ever!

Lana

• Gast

Gepost op: 14-03-2004 23:03:36
Ik wil met de creme gaan proberen of ik de bilnaad ook kan ontharen.  :^
Hier groeien namelijk nogal lastige lange haren waar ik vanaf wil.

Keep you posted.  :w

Offline meisjelief

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 29

Gepost op: 15-03-2004 13:49:05
ik vind je naam nogal verwarrend gezien je van het mannelijke geslacht bent  :7
moe ni worrie ni, alles sal ok wees

stage in kaapstad febr-juni '08!

Lana

• Gast

Gepost op: 15-03-2004 22:52:46
ik vind je naam nogal verwarrend gezien je van het mannelijke geslacht bent  :7

Pardon.....????

Lana

• Gast

Gepost op: 18-03-2004 21:36:19
Ik wil met de creme gaan proberen of ik de bilnaad ook kan ontharen.  :^
Hier groeien namelijk nogal lastige lange haren waar ik vanaf wil.

Keep you posted.  :w

Heb het inmiddels uitgeprobeerd. Mijn vriendin moest wel even helpen omdat je er zelf wat moeilijker bij kunt. Het resultaat is er dan ook wel naar.

Eindelijk geen last meer van die lange haren op de bewuste plaats. Hierdoor voel ik mij een stuk prettiger en schoner.  :^ Bovendien veel minder last van transpiratie.

Offline wings

• Actief Lid

Gepost op: 20-03-2004 08:48:48
een meisje heeft altijd wel wat haartjes aan de binnenkant van haar buitenste schaamlippen, wat doet je vriendin daarmee, ook met ontharingscreme, lijkt me niet zo'n goed idee
Tips voor vrouwen die willen pijpen: 1. doe je het voor de sex ... spuug het uit! 2. doe je het uit liefde... slikken! 3. wil je indruk maken... GORGELEN!

stelling_meisje

• Gast

Gepost op: 23-03-2004 19:23:41
lijkt me eigenlijk wel lomp een ontharings créme ... hoe werkt dat ... lijkt me niet echt gezond... :-\

Topic-labels: Geen