Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: Wanneer merk je dat je zwanger bent?  (gelezen 693 keer)

_ik_Meisje_Ik_

• Gast

Gepost op: 17-08-2005 23:03:37
ik lees heel veel vragen over zwanger.
ik gebruik zelf de pil dus ik zal nooit zwanger worden, als ik hem goed gebruik:P
mr waneer merk je dat je eigelijk zwanger bent?
gelik de eerste dag of eerst week pas de eerste maand of hoe zit dat :S
« Laatst bewerkt op: 17-08-2005 23:05:19 door Amargedon »

Offline Amargedon

• Hoofdmoderator
  • Expertise: ICT
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 28
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 17-08-2005 23:04:43
Eigenlijk als je niet meer ongesteld wordt...daarna eventueel als je een zwangerschapstest doet.

http://www.sexwoordenboek.nl/zwangerschapssymptomen.html

Edit: zowiezo na een maand dus pas...
« Laatst bewerkt op: 17-08-2005 23:05:39 door Amargedon »
'Het verleden moet geen hangmat zijn, maar een springplank naar de toekomst'
:-* Quinta :-*

_ik_Meisje_Ik_

• Gast

Gepost op: 17-08-2005 23:06:15
dus het is niet zo van ja na een week voel je je al misselijk ? zulke dingen, dus als mensen zeggen ik heb gisteren onveilig geneukt en ik voel me nu niet goed is het gewoon omdat ze of zenuwachtig zijn of gewoon ziek, het kan dus niet gelijk door het onveilig neuken komen?

Offline Amargedon

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 17-08-2005 23:07:29
Ehh ja lijkt me wel. Zo snel gaat dat niet (voor zover ik dan weet).

Het kan misschien wel..maar het wil niet gelijk wat zeggen. Wil je het dan echt beter weten, dan moet je een test doen. Daaruit krijg je wel een duidelijk antwoord dan :)

_ik_Meisje_Ik_

• Gast

Gepost op: 17-08-2005 23:08:23
ja ik heb niet nodig daar niet van, mr omdat iedereen zich altijd gelijk na een dag zorgen maakt om zwanger, volgens mij gaat het ook namelijk niet zo snel, het moet eerst ingenesteld worden toch ?

Offline Amargedon

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 17-08-2005 23:09:45
Ja dat moet het. Na een dag is wel erg snel...

wouterman

• Gast

Gepost op: 17-08-2005 23:10:12
uitstel van de menstruatie kan ook na 1, 2 of 3 weken zijn volgens mij. dan kan je al een test halen (bij uitlopen van je menstruatie)

Offline Neko

• Actief Lid
  • Leeftijd: 41
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 18-08-2005 08:30:02
Ik ben nu voor de derde keer zwanger. Het gaat vaak als volgt:

- vruchtbare dagen en seks
- na 5 tot 8 dagen de innesteling waarbij je iets zou kunnen merken van een pijntje en wat roze slijmverlies. Maar dit komt niet vaak voor.
- vanaf een week na de ovulatie beginnen de zwangerschapssymptomen als misselijkheid, bosten die pijn doen en groter worden, bloedend tandvlees, geen zin meer in bepaald eten, meer ruiken. Maar voor hetzelfde geld voel je niks. Net als ik nu. Geen symptomen en toch een positieve test!
- op de dag dat je ongesteld moet worden, blijft je menstruatie uit.
- je doet een zwangerschapstest en die is positief.

Je kunt dus wel degelijk vanaf de innesteling (zo'n week na je ovulatie) zwangerschapssyptomen hebben.

Er zijn een paar scenario's:
1. na een week heb je zwangerschapssymptomen en de menstruatie blijft uit en er is een positieve zwangerschapstest = zwanger
2. na een week heb je zwangerschapssymptonen en de menstruatie blijft uit en er is GEEN positieve zwangerschapstest  en na een paar dagen overtijd komt de menstruatie = niet zwanger
3. na een week heb je zwangerschapssymptomen en je wordt gewoon ongesteld = niet zwanger
4. je merkt niks van welk symtoom dan ook en je menstruatie blijft uit en er is een positieve zwangerschapstest = zwanger
5. je merkt niks van welk symtoom dan ook en je menstruatie blijft uit en er is GEEN positieve zwangerschapstest en je wordt een paar dagen overtijd ongesteld = NIET zwanger

Dan zijn er nog uitzonderingen van vrouwen die wel vloeien, maar toch zwanger zijn en vrouwen die een negatieve zwangerschapstest hebben, niet ongesteld worden en pas bij 6 weken overtijd een positieve test hebben en zwanger blijken. Maar dit zijn echt uitzonderingen.

Je kunt dus wel degelijk al snel symptomen hebben. Al een week na je ovulatie. Maar de symptomen zeggen niks. Je zult altijd moeten wachten tot de menstruatie uitblijft. De eerste dag overtijd kun je testen.

Offline Neko

• Actief Lid

Gepost op: 18-08-2005 08:31:34
dus het is niet zo van ja na een week voel je je al misselijk ? zulke dingen, dus als mensen zeggen ik heb gisteren onveilig geneukt en ik voel me nu niet goed is het gewoon omdat ze of zenuwachtig zijn of gewoon ziek, het kan dus niet gelijk door het onveilig neuken komen?

En na een dag is dus te snel  ;). De symptomen komen in 9 van de 10 gevallen na de innesteling

Offline Neko

• Actief Lid

Gepost op: 18-08-2005 08:32:01
Eigenlijk als je niet meer ongesteld wordt...daarna eventueel als je een zwangerschapstest doet.

http://www.sexwoordenboek.nl/zwangerschapssymptomen.html

Edit: zowiezo na een maand dus pas...

Nee, al eerder. Zie mijn posting hierboven.

Topic-labels: Geen