Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Operatie] van man naar vrouw  (gelezen 16864 keer)

tina

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 01:57:28
 ik ben een jongen, en ik voel me al jaren vrouw. eigenlijk heb ik de drang om ook echt vrouw te worden, maar kan mij misschien iemand vertellen hoe een en ander gaat, en kan je dan eigenlijk wel sex hebben als vrouw, en borsten groeien die vanzelf,?
vele vragen dus en weinig antwoorden, wie helpt?
« Laatst bewerkt op: 11-08-2005 15:33:05 door Wereldreizigster »

Soloflight

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 02:25:53
ik ben een jongen, en ik voel me al jaren vrouw. eigenlijk heb ik de drang om ook echt vrouw te worden, maar kan mij misschien iemand vertellen hoe een en ander gaat, en kan je dan eigenlijk wel sex hebben als vrouw, en borsten groeien die vanzelf,?
vele vragen dus en weinig antwoorden, wie helpt?
Voorzover ik weet, krijg je een vagina, wat resulteert dat je seks kan hebben in je vagina
ook worden er hormonen ingespoten om de borsten te laten groeien

Carolien II

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 07:52:42
Ik kan heel goed begrijpen dat je het beu bent om man te zijn en je je wil upgraden naar vrouw.  Streven naar perfectie  :D

... En nu serieus ...

Volgens mij kunnen ze je volledig omvormen tot vrouw. Met vagina en borsten en alles. Je kan zelfs klaarkomen als vrouw. Stoppen ze daar ook een baarmoeder in of niet ? Dan kan je ook nog kindjes ontwikkelen.
En als je dan vrouw bent geworden , zal je dan lesbisch zijn of hetero ?

Bi_Girl

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 08:23:33
Ja klopt. Van die baarmoeder is dat volgens mij niet zo Carolientje, maar dat kan ik mis hebben. Je krijgt dan in ieder geval schaamlippen en een clitoris, hormonen voor je stem, baardgroei etc. Siliconenborsten..
« Laatst bewerkt op: 11-08-2005 08:24:07 door Linsz »

Offline Lucas

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 23
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 11-08-2005 09:46:52
Dat van die baarmoeder lijkt me nogal sterk.....een baarmoeder d'r "bij in"
kan nog....maar ook 2 eierstokken en 2 eileiders? :S

MePuber

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 09:49:46
Van die baarmoeder,eierstokken,eileiders heb ik nog nooit gehoord  :c

Carolien II

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 10:32:19
Tegenwoordig kunnen ze toch alles ?  :^
Ik sta van niks meer verstelt als het om medische wetenschap en evolutie gaat.

Offline Josken

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 27
  • Geslacht: Man

Gepost op: 11-08-2005 10:37:37
Een baarmoeder en eileiders worden echt niet 'geīnstalleerd' hoor.

Zo'n transformatie gebeurd meestal eerst door een hormonenkuur waardoor zich vrouwelijke vormen gaan ontwikkelen. Dan kunnen er nog siliconen worden ingepland als de borstontwikkeling niet toereikend is.
Ook kan men de nek opereren om de adamsappel te verbergen en de stem meer vrouwelijk te maken.
En geheel als laatste wordt de penis verwijdert en een vagina gemaakt.

Dit gaat wel ook allemaal gepaard met een intensieve psychologische begeleiding
Would you like to know more?

wouterman

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 10:39:20
Dat van die baarmoeder lijkt me nogal sterk.....een baarmoeder d'r "bij in"
kan nog....maar ook 2 eierstokken en 2 eileiders? :S
och, ze halen ook een groot gedeelte weg met prostaat enzo
en baarmoeder is maar een minidingetje die er gewoon nog tussenpast :+

maar heb nog nooit gehoord van een vruchtbare omgebouwde :c tschijnt wel dat hoe vroeger men wordt omgebouwd des te mooier het wordt :)

Tammiej

• Gast

Gepost op: 11-08-2005 12:44:08
Eerst een vraag voor de TS: Hoe oud ben je?
Want voor je 18e word er nog niks geopereerd, en krijg je vaak zelfs geen hormonen.
En de laatste ingreep, waarbij ze je penis 'naar binnen vouwen' als het ware, vind vaak niet plaats voor je 21e.
En verder wat Josken al zei.
Maar het lijkt me dat je er behoorlijk weinig van afweet, en het lijkt me raadzaam eerst eens met je huisarts en of/ een maatschappelijk werker te gaan praten.
Want heb je al nagedacht over de reacties van je omgeving? Of weten die al dat je het gevoel hebt dat je in het verkeerde lichaam zit?

Blaugraņos

• Gast

Gepost op: 21-10-2005 01:00:14
Een baarmoeder en eileiders worden echt niet 'geīnstalleerd' hoor.

Zo'n transformatie gebeurd meestal eerst door een hormonenkuur waardoor zich vrouwelijke vormen gaan ontwikkelen. Dan kunnen er nog siliconen worden ingepland als de borstontwikkeling niet toereikend is.
Ook kan men de nek opereren om de adamsappel te verbergen en de stem meer vrouwelijk te maken.
En geheel als laatste wordt de penis verwijdert en een vagina gemaakt.

Dit gaat wel ook allemaal gepaard met een intensieve psychologische begeleiding

Hier in België werkt men op volgend systeem.
Eerst word een afspraak gemaakt met een psycholoog, via de huisarts. Deze gaat je dan beoordelen over het feit of je al dan niet transexueel/transgender bent. Nadien, mits positieve evaluatie van de psycholoog, beginnen met het tijdelijk inleven in een vrouwenlichaaam. Dit houd in dat je gedurende een bepaalde tijd effectief gaat leven als vrouw. Na deze periode terug opo consultatie bij de psycholoog. Hierna krijg je dan uiteindelijk groen licht of niet voor de hele 'operatie'. De transformatie begint met innemen van anti-mannelijke hormonen. Deze verminderen het hormoongetal in je lichaam. Na een periode begint dan het innemen van vrouwelijke hormonen, dit is dan wel voor de rest van je leven. Deze zorgen ervoor dat het vrouwelijk hormoongetal in je lichaam omhoog gaat. Dit zorgt er ondermeer voor dat je een iets hogere stem krijgt, een 'minieme' borstontwikkelling gebeurt en zo nog een paar dingen. Tijdens heel deze periode blijf je onder het toezicht van huisarts en psycholoog. Tevens wordt er dan ook nog een 'opleiding' voorzien tot vrouw. Dit houdt in dat je aangeleerd wordt hoe een echte vrouw zich kleed, stapt, etc. De uiteindelijke transformatie, ombouwen van penis naar vagina, mag je verwchten ald heel dit 'zaakje' al zo'n drie jaar bezig is. De transformatie zelf kost ongeveer € 1.250. De gehele 'operatie' mag geschat worden op zo'n € 12.500. Bij de uiteindelijke transformatie krijg je dan ook borstprothesen ingespoten via de oksels. Dit komt omdat de borstontwikkeling op basis van hormonen nooit toereikend is en het gebeurt via de oksels zodat je geen litteken ziet. Nadien kun je dan nog verder verfijnen met ondermeer een operatie aan de stembanden, heupimplantaten en zo meer. Hou er wel rekening mee dat dit over de Belgische manier gaat, hoe het in Nederland te werk gaat weet ik niet. Vergeet nooit dat er na de uiteindelijke transformatie sowieso een heel zware depressie te wachten staat.

Je zult nu toch al iets meer weten.

88's

stelling_meisje

• Gast

Gepost op: 21-10-2005 10:45:48
Het is niet mogelijk om als transeksuele man (Dus van man -> vrouw) vruchtbaar te worden of kinderen te baren. Ze zijn er wel mee bezig maar het is nog niet zo ver. Maargoed dat was ook niet de vraag van de TS.

Je zou eens op Discovery Channel kunnen kijken. Daar komen regelmatig reportages over transeksualiteit. Zeker de moeite waard om eens te gaan kijken. Een hoop zul je al wel weten, maar die mensen worden tijdens de operatie en er na gevolgd. Dat is waarschijnlijk wel interessant om te zien.

MrGaper

• Gast

Gepost op: 21-10-2005 13:18:17
Het is niet mogelijk om als transeksuele man (Dus van man -> vrouw) vruchtbaar te worden of kinderen te baren. Ze zijn er wel mee bezig maar het is nog niet zo ver. Maargoed dat was ook niet de vraag van de TS.

Ik geloof heus wel dat ze er mee bezig zijn, maar ik denk dat ze nog een hoop problemen te wachten staat. (Kinderen: Misvormd, mutatie, doodgeboren)

Offline Kwier

• Bekend Lid

Gepost op: 21-10-2005 14:08:32
[..]Ik geloof heus wel dat ze er mee bezig zijn, maar ik denk dat ze nog een hoop problemen te wachten staat. (Kinderen: Misvormd, mutatie, doodgeboren)

Want? Ik denk dat er uiteindelijk niet meer risico is dan bij een normale IVF/KI (of is dat hetzelfde?). Ze kunnen ook kinderen in petrischaaltjes kweken, tenslotte.
"Dat was de poort... Dat betekent dat ze op de binnenplaats zijn, dus stil nu, anders horen ze ons!"

MrGaper

• Gast

Gepost op: 21-10-2005 14:25:00
[..]Want? Ik denk dat er uiteindelijk niet meer risico is dan bij een normale IVF/KI (of is dat hetzelfde?). Ze kunnen ook kinderen in petrischaaltjes kweken, tenslotte.

Ik denk gewoon dat vrouwelijk natuur al IETJES meer ervaring heeft dan doktoren. Tuurlijk weten we al gedeeltelijk hoe het allemaal in elkaar zit, maar er zijn nog steeds dingen die we toch niet begrijpen.

Dit is gewoon mijn mening.

Topic-labels: Geen