Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: soa zonder sex kan dat???  (gelezen 12985 keer)

laloumar

• Gast

Gepost op: 20-07-2005 13:38:27
mijn man heeft SOA...en hebben een dochter van 2 maanden.
voor hem is SOA een heel onduidelijk geval..hij wist niet wat was. Hij kreeg last bij het plassen, een branderig gevoel. Eerst dachten wij dat het blaasonsteking was.

na een test bij de huisarts bleek dat  een vorm is van SOA. Zelf weet hij niet welke...of wilt hij mij het niet vertellen. ik heb vandaag een afspr met de huisarts voor een test.

alleen vraag ik mijn af...kan je ook SOA krijgen als geen sex heb gehad?? Want als ik hem moet geloven is hij niet vreemd gegaan....

en krijg je van sex via de anus ...terwijl beiden partners niet besmet zijn met SOA ...opeens SOA???

ik kan naif doen ...en hem geloven..maar diep van binnen geloof ik er niets van.

wie weet het antwoord op mijn vraag?

alvast bedankt
gr Laloumar

Offline Amargedon

• Hoofdmoderator
  • Expertise: ICT
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 28
  • Land: nl
  • Geslacht: Man

Gepost op: 20-07-2005 13:48:20
Wat zie jij als seks...van neuken, orale seks en anale seks kan je wel een SOA krijgen.

Maar een SOA krijgen als de ander niet besmet is, gaat moeilijk.

Zie ook:
http://www.sexwoordenboek.nl/veilig_vrijen.html
http://www.sexwoordenboek.nl/geslachtsz_bescherming.html
'Het verleden moet geen hangmat zijn, maar een springplank naar de toekomst'
:-* Quinta :-*

laloumar

• Gast

Gepost op: 20-07-2005 13:54:20
in sex zie ik alles...wat je dus ook noemt oraal, anus neuken.

dus SOA krijg je hoe dan ook.. als je onveilig hebt gevreeen? en niet op een andere manier?

de reden waarom ik die vraag hebt gesteld ...dat via de anus...is omdat er gezegd wordt dat het onhygienisch is en dat je verschillende aandoeningen zomaar kan oplopen...zoals schimmelinfectie...

Offline Amargedon

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 20-07-2005 13:57:50
Als de persoon waarmee je seks hebt, een SOA hebt, en je vrijt onveilig, dan is de kans heel groot dus dat jij daarna die SOA ook hebt.

Via anale seks is er een grote kans ja:
http://www.sexwoordenboek.nl/anale_sex_veilig.html

wouterman

• Gast

Gepost op: 20-07-2005 17:10:05
bepaalde SOA's zoals Herpes en (ik dacht) gonorroe en sommige schimmels zijn wel besmettelijk via bijvoorbeeld gedeelde lakens,handdoeken etc

Offline Amargedon

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 20-07-2005 17:11:22
bepaalde SOA's zoals Herpes en (ik dacht) gonorroe en sommige schimmels zijn wel besmettelijk via bijvoorbeeld gedeelde lakens,handdoeken etc
dat klopt wel ja...

Het is eigenlijk wel makkelijk om te weten welke SOA hij dus heeft...

wouterman

• Gast

Gepost op: 20-07-2005 17:12:58
[..]dat klopt wel ja...

Het is eigenlijk wel makkelijk om te weten welke SOA hij dus heeft...
branderig gevoel kan zoveel zijn...
Herpes
Gonorroe
Candida

Offline Cmdr_Keen

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 20-07-2005 17:15:18

Herpes en Gonorroe krijg je niet van handdoeken of dergelijke. Schimmels kan wel, maar dat zijn geen SOA. Schaamluizen kan je wel op die manier krijgen...
Voor vragen/ opmerkingen mag je mij geen PM sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie uit Wikipedia. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Neem bij twijfel liefst contact op met je eigen medicijnman.

Offline Amargedon

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 20-07-2005 17:16:39
[..]Herpes en Gonorroe krijg je niet van handdoeken of dergelijke. Schimmels kan wel, maar dat zijn geen SOA. Schaamluizen kan je wel op die manier krijgen...

http://www.sexwoordenboek.nl/herpes2.html
Je kunt herpes krijgen via neuken en orale sex (beffen en pijpen) en mogelijk ook via  handdoeken.

??

wouterman

• Gast

Gepost op: 20-07-2005 17:21:45
[..]Herpes en Gonorroe krijg je niet van handdoeken of dergelijke. Schimmels kan wel, maar dat zijn geen SOA. Schaamluizen kan je wel op die manier krijgen...
herpes mogelijk, en dat zie ik als een mogelijke kans. gonorroe wist ik niet zeker, en candida werd dacht ik wel tot de SOA's gerekend

Offline Cmdr_Keen

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 20-07-2005 17:24:33
[..]http://www.sexwoordenboek.nl/herpes2.html
Je kunt herpes krijgen via neuken en orale sex (beffen en pijpen) en mogelijk ook via  handdoeken.

??

Klopt dus niet. Je kan het wel krijgen door bijv. uit het zelfde glas als een besmet iemand te drinken. Maar via handdoeken is onzin...

Candida albicans is GEEN soa. Die veroorzaakt namelijk nog een handje meer infecties die NIETS met sex te maken hebben... ;)
Voor vragen/ opmerkingen mag je mij geen PM sturen! BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie uit Wikipedia. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Neem bij twijfel liefst contact op met je eigen medicijnman.

wouterman

• Gast

Gepost op: 20-07-2005 17:25:22
[..]Klopt dus niet. Je kan het wel krijgen door bijv. uit het zelfde glas als een besmet iemand te drinken. Maar via handdoeken is onzin...

Candida albicans is GEEN soa. Die veroorzaakt namelijk nog een handje meer infecties die NIETS met sex te maken hebben... ;)
dan moet hilde de site eens aanpassen :P

ok :P

Offline Neko

• Actief Lid
  • Leeftijd: 41
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 20-07-2005 17:45:05
mijn man heeft SOA...en hebben een dochter van 2 maanden.
voor hem is SOA een heel onduidelijk geval..hij wist niet wat was. Hij kreeg last bij het plassen, een branderig gevoel. Eerst dachten wij dat het blaasonsteking was.

na een test bij de huisarts bleek dat  een vorm is van SOA. Zelf weet hij niet welke...of wilt hij mij het niet vertellen. ik heb vandaag een afspr met de huisarts voor een test.

Wanneer je huisarts je getest heeft en jij hebt ook een SOA, dan hangt het ervan af welke het is om te kunnen bepalen of je man vreemd is gegaan.

alleen vraag ik mijn af...kan je ook SOA krijgen als geen sex heb gehad?? Want als ik hem moet geloven is hij niet vreemd gegaan....

Je kunt geen SOA krijgen zonder seks, tenminste een SOA als gonnoroe of Chlamydia. Het is echt afhankelijk van wat hij heeft of het een SOA is die via seks wordt overgedragen of niet

en krijg je van sex via de anus ...terwijl beiden partners niet besmet zijn met SOA ...opeens SOA???

Nee, als beide partners SOA vrij zijn kan er niet ineens een SOA opduiken. Een van de partners moet dan zijn besmet. Tenzij het gaat om schimmelinfecties als Candida. Dat is geen SOA, maar een infectie die vrouwen bijvoorbeeld krijgen als zij elke dag inlegkruisjes gebruiken of zich wassen met zeep. Dan krijg je dat de Candida die je altijd bij je draagt ineens tot uitbarsting komt en je een vervelende infectie geeft. Heeft je man Candida dan kan dat zonder dat hij seks heeft gehad met een ander. Hij kan het zelfs van jou hebben gekregen.

ik kan naif doen ...en hem geloven..maar diep van binnen geloof ik er niets van.

Tja, dan heb je een vertrouwenscrisis in je relatie. Maar zonder dat jij weet wat het is ben je wel voorbarig. Pas als jij weet welke SOA je man heeft weet je of hij vreemd is gegaan. Daarvoor is alles speculatie en kun je hem beter het voordeel van de twijfel geven. Zeker als het Candida blijkt te zijn geweest. Maar misschien heb je meer aanwijzingen dat je man niet te vertrouwen is?

Je zult toch moeten afwachten wat de testen uitwijzen. Dan pas kun je verder denken over wat je te doen staat.

Topic-labels: Geen