Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: [Lichaam] Vingers en tenen tintelen de laatste tijd  (gelezen 680 keer)

Offline BigBensTheoryTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 06-01-2012 23:18:33
ik heb de laatste tijd wat last van lichte tintelingen in mijn vingers en tenen (en dat komt dan niet doordat het afgekneld is geweest door bijvoorbeeld een verkeerde houding...) en als ik op internet zoek kom ik gelijk op ernstige aandoeningen als MS uit :P

herkent iemand dit?
« Laatst bewerkt op: 06-01-2012 23:19:18 door Marco »

Offline kevah

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 22
  • Geslacht: Man

Gepost op: 06-01-2012 23:24:48
kan ook een tunnelsyndroom zijn. Dat er te weinig bloed door je aderen stroomt. Ik zou het als het vaak is en je het lang heb toch even langs de dokter gaat.
Challenge Accepted!
Being Insane 9/63
http://tinyurl.com/no4ylub

Offline marwi

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 06-01-2012 23:33:51
kan ook een tunnelsyndroom zijn. Dat er te weinig bloed door je aderen stroomt. Ik zou het als het vaak is en je het lang heb toch even langs de dokter gaat.
Tunnelsyndroom is niet dat er te weinig bloed door de aderen stroomt.  ;)

TS, kan vanalles zijn, maar de aangewezen persoon om je daarop te antwoorden is de dokter.

Reiki-master. En erkend Sensi-therapeut. :)
Masseren is meer dan alleen knijpen, het is geven. (Marwi geeft je vleugels en neemt je onder-handen.) ;) Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.

Offline kevah

• Bekend Lid

Gepost op: 06-01-2012 23:35:23
[..]
Tunnelsyndroom is niet dat er te weinig bloed door de aderen stroomt.  ;)

TS, kan vanalles zijn, maar de aangewezen persoon om je daarop te antwoorden is de dokter.

dan heb ik een verhaal verkeerd opgevangen?:P
maar het kan wel tunnelsyndroom zijn.
Challenge Accepted!
Being Insane 9/63

Offline marwi

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 06-01-2012 23:38:00
[..]

dan heb ik een verhaal verkeerd opgevangen?:P
maar het kan wel tunnelsyndroom zijn.
En zo worden fouten gemaakt.
Tunnelsydroom lijkt niet het meest logisch.
Meestal komt tunnelsydroom voor op wat latere leeftijd. Bovendien meestal niet in beide handen en voeten tegelijk.
Masseren is meer dan alleen knijpen, het is geven. (Marwi geeft je vleugels en neemt je onder-handen.) ;) Ik wou dat ik twee hondjes was, dan kon ik samen spelen.

Offline chocopasta

• Actief Lid
  • Leeftijd: 18
  • Land: nl

Gepost op: 06-01-2012 23:49:17
het kan door de kou komen, of je spieren die een beetje samen trekken.
chocopasta is niet om weg tegooien!

bi! probleem daarmee? dat is dan joun probleem :)

Offline kevah

• Bekend Lid

Gepost op: 06-01-2012 23:52:42
[..]
Meestal komt tunnelsydroom voor op wat latere leeftijd. Bovendien meestal niet in beide handen en voeten tegelijk.

Thats true! heb je al weleens geprobeerd je pols te tapen of brace te dragen een dag en dan kijken of het beter gaat?
Challenge Accepted!
Being Insane 9/63

Offline Bašl

• Adviseur
  • Expertise: Geneeskunde
  • Actief Lid
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 07-01-2012 01:01:12
[..]
Sowieso krijg je geen carpaal tunnelsyndroom in je voeten en krijg je dat niet in al je vingers. In beide handen tegelijk komt echter wel vaker voor.

Verder is er op basis van deze informatie echt niks zinnigs over de klachten te zeggen, het kan van alles zijn of helemaal niks. We hebben hier verder geen informatie over jouw verdere medische voorgeschiedenis of andere klachten, dus hier kunnen we er niks over zeggen. Als het niet in je familie voorkomt, zou ik me nog niet echt zorgen gaan maken over MS of welke andere ernstige ziekte dan ook. Als je op internet gaat zoeken met klachten vind je namelijk nooit de gevallen waarbij het niks is (dat is namelijk niet interessant om op internet te zetten). Er is niemand die een site gaat maken met de informatie: "als u dit en dit en dit heeft, dan kan het ook niks zijn". Dus ik zou niet zomaar afgaan op de diagnoses die je via google krijgt.
BELANGRIJK: De door mij gegeven adviezen zijn gebaseerd op informatie zoals mij die is gegeven op het internet. Ik geef mijn advies dus zonder kennis van de (volledige) medische voorgeschiedenis. Om die reden kunnen aan mijn adviezen geen enkele rechten of zekerheden worden ontleend. Ik raad iedereen met een medisch probleem aan altijd zijn of haar huisarts te consulteren.

Offline hvpersoon

• Bekend Lid
  • Leeftijd: 26

Gepost op: 07-01-2012 01:08:22
Je vermeld je leeftijd niet. Toen ik in de groeispurt zat heb ik dikwijls groeipijn gehad, wat zich uitte in tintelingen in armen en benen...

Offline BigBensTheoryTopic starter

• Nieuw Lid
  • *

Gepost op: 07-01-2012 22:14:03
ik ben 22

bedankt voor de reacties, ik ga binnenkort maar even lang de huisarts ;)

Offline Wim Jansma

• Actief Lid

Gepost op: 07-01-2012 23:52:59
ik ben 22

bedankt voor de reacties, ik ga binnenkort maar even lang de huisarts ;)

Goed plan. Je hebt misschien wat problemen met de uiteinden van je zenuwbanen: vingers en tenen. Daar kan een dokter vast wel wat mee.
Nemo me impune lacessit

Offline marwi

• Forummeubel
  • *

Gepost op: 07-01-2012 23:59:01
[..]

Goed plan. Je hebt misschien wat problemen met de uiteinden van je zenuwbanen: vingers en tenen. Daar kan een dokter vast wel wat mee.
Dat denk ik niet.

Offline lauraTG

• Lid
  • **
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 10-01-2012 08:00:41
Veel zelfverklaarde dokters hier. Begin eens met een goede differentieel diagnose te stellen rekening houdend met leeftijd en geslacht. Sluit geen electrolytenstoornissen uit. Een carpal tunnel syndroom veroorzaakt eerder nachtelijke 'klop'pijn in je hand dan tintelingen, komt meer voor bij vrouwen van 45 j (dus 22j is wat jong).
Lauratransgirl.wordpress.com

Topic-labels: Geen