Welkom op het Sekswoordenboek forum!

Wil je meepraten over dit onderwerp of heb je zelf een vraag die je wil stellen? Maak een profiel en je kan direct berichten plaatsen.
Ben je al lid? Log in om mee te praten.

Auteur Topic: wat gebeurd er als je zwanger bent, en toch de pil slikt?  (gelezen 2842 keer)

Offline Vonk

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel
  • Leeftijd: 25
  • Land: nl
  • Geslacht: Vrouw

Gepost op: 16-05-2005 12:50:26
[..]Wanneer ik weer ongesteld moet worden is voor mij een vraag. Ik ben dus ongeveer een week later begonnen met de nieuwe strip, deze moet ik dus 3 weken slikken. Is het dan zo dat ik daarna pas ongesteld wordt, of een week eerder omdat ik te laat ben begonnen met de nieuwe strip. Dus wanneer ik de tweede week heb afgemaakt. Als het pas na het afmaken van de strip is, dan moet ik nog 2,5 week wachten

Je wordt pas ongesteld als je stop met het slikken van de pil. Wel zou je misschien een doorbraakbloeding kunnen krijgen.
This won't do the trick honey!                                                                                                                                                                
Master Rechtsgeleerdheid Vrije Universiteit Amsterdam

lali

• Gast

Gepost op: 17-05-2005 17:03:18
[..]Je wordt pas ongesteld als je stop met het slikken van de pil. Wel zou je misschien een doorbraakbloeding kunnen krijgen.

Okeej,
dan moet ik nog ruim 2 weken wachten. Wellicht ben ik niet zwanger, maar de kans door onveiligheid zit er wel in. Ik heb alleen nog een vraagje... Vrijdag a.s. heb ik een bruiloft en zou dan graag alcohol willen drinken. Zou ik die ochtend al een test kunnen doen?? Dat kan denk ik pas wanneer ik merk dat ik over tijd ben, of niet??
 :s

Offline Vonk

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 17-05-2005 17:06:17
Mocht je zwanger zijn dan is alcohol drinken niet goed voor je kind. Je kan pas 2/3 weken na de dag dat je denk bevrucht te zijn testen, anders is de uitslag van de test sowieso niet geldig!

lali

• Gast

Gepost op: 17-05-2005 17:08:35
Mocht je zwanger zijn dan is alcohol drinken niet goed voor je kind. Je kan pas 2/3 weken na de dag dat je denk bevrucht te zijn testen, anders is de uitslag van de test sowieso niet geldig!

Nee, klopt. Ik hoorde wel laatst dat het kindje in de begin stadium geen voedingsstoffen van de vrouw kan opnemen, dus ook geen alcohol. Mijn nicht had dit namelijk ook. Maar neem natuurlijk niet het onzekere voor het zekere. Ben vrijdag ong. 2 weken verder, dus zal i.d.d. nog wel te kort zijn...!!! :(

Offline Vonk

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 17-05-2005 17:11:11
Ik denk ook dat vrijdag te kort is.
Of je 'baby' in het eerste stadium geen voedingsstoffen opneemt weet ik niet, maar ik zou idd het zekere voor het onzekere nemen. Volgende week kan je testen, laat je de uitslag even weten?

lali

• Gast

Gepost op: 17-05-2005 22:08:52
Ja, zal ik zeker doen!!
Ben wel erg benieuwd, maar het zal wel niet zo zijn. Daar gaan we maar vanuit.... ;)

Offline Vonk

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 17-05-2005 22:09:47
Ja, zal ik zeker doen!!
Ben wel erg benieuwd, maar het zal wel niet zo zijn. Daar gaan we maar vanuit.... ;)
Precies, dat is een goeie instelling. Ik ben ook benieuw!

GrootsteBelg

• Gast

Gepost op: 17-05-2005 22:19:00
[..]Nee, klopt. Ik hoorde wel laatst dat het kindje in de begin stadium geen voedingsstoffen van de vrouw kan opnemen, dus ook geen alcohol. Mijn nicht had dit namelijk ook. Maar neem natuurlijk niet het onzekere voor het zekere. Ben vrijdag ong. 2 weken verder, dus zal i.d.d. nog wel te kort zijn...!!! :(

even een weetje terzijde: uit onderzoek bij ratten blijkt dat n keer veel drinken slechter is vr een foetus, dan regelmatig een beetje. of dit ook zo is bij de mens kan men natuurlijk niet onderzoeken wegens ethisch onverantwoord. en dat vdie voedingsstoffen, dat is ongeveer juist ja. helemaal in het begin is er nog niet die verbinding foetus-moeder aangelegd, die er later wl is. daarom oa kan je je in het prille begin meer misstappen veroorloven (stel dat je niet weet dat je zwanger bent) dan later. maar, goede voornemens d:)b

Offline Vonk

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 18-05-2005 15:59:29
Nog even over die topic zelf (zwanger zijn en de pil slikken). In mijn gebruiksaanwijzing (diane-35) staat:
Dit geneesmiddel mag niet worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Gebruik tijdens de zwangerschap kan mogelijk feministaie (ontwikkeling van lichamelijke vrouwelijke eigenschappen) van de mannelijke foetus veroorzaken.
Dus het heeft weldegelijk invloed op een foetus..
« Laatst bewerkt op: 18-05-2005 16:00:41 door Vonk »

Offline kira{E}

• Erelid
  • Leeftijd: 32

Gepost op: 18-05-2005 17:55:00
leek me al heel logisch, de hormonen die rin zitten..
Voorheen DA!
Lid van WWS!

GrootsteBelg

• Gast

Gepost op: 18-05-2005 18:00:14
Nog even over die topic zelf (zwanger zijn en de pil slikken). In mijn gebruiksaanwijzing (diane-35) staat:
Dit geneesmiddel mag niet worden gebruikt tijdens de zwangerschap. Gebruik tijdens de zwangerschap kan mogelijk feministaie (ontwikkeling van lichamelijke vrouwelijke eigenschappen) van de mannelijke foetus veroorzaken.
Dus het heeft weldegelijk invloed op een foetus..
het gaat erom dat het niet bewezen is dat de pil een teratogeen (misvormend) effect heeft op de foetus. maar het blijven wel vrouwelijke hormonen natuurlijk en die hebben hun invloed zeker. dus, t valt te zien wat men bedoelt met "effect". daarmee: je stopt met de pil als je ontdekt dat je zwanger bent, maar je hoeft je geen zorgen te maken dat je foetus misvormd is. feminisatie zou enkel optreden bij langdurig verdernemen.
« Laatst bewerkt op: 18-05-2005 18:03:20 door GrootsteBelg »

Offline Roos

• Actief Lid

Gepost op: 18-05-2005 18:00:26
Mijn dokter heeft mij anders vorig jaar februari verteld dat ik kans had dat ik mijn kindje zou hebben vermoord door met de pil door te slikken. Ik had toen ook m'n pauzeweek overgeslagen.
Nou ja, hij wilde het natuurlijk niet zo letterlijk zeggen, maar toen ik dat vroeg ging hij er eerst een beetje omheen draaien maar het kwam er uiteindelijk op neer dat het wel heel erg stom was wat ik had gedaan en dat 't heel slecht was geweest.
Maar toen begon hij direct over dat we het niet zouden kunnen achterhalen omdat ik toch al gebloed had ('t was extreem veel meer dan normaal, ook als ik doorslik) en dat ik het gewoon moest vergeten omdat het toch nog maar een heel klein kindje was geweest, als het al een kindje was geweest.

Ik had wel een mini-Chrisje gewild, maar achteraf is het wel beter dat 't zo is gegaan...
Love is a rose, it's nice to look at it, but don't hurt yourself if you want to pick it...

Offline Neko

• Actief Lid
  • Leeftijd: 41

Gepost op: 18-05-2005 18:48:23
Mijn dokter heeft mij anders vorig jaar februari verteld dat ik kans had dat ik mijn kindje zou hebben vermoord door met de pil door te slikken. Ik had toen ook m'n pauzeweek overgeslagen.
Nou ja, hij wilde het natuurlijk niet zo letterlijk zeggen, maar toen ik dat vroeg ging hij er eerst een beetje omheen draaien maar het kwam er uiteindelijk op neer dat het wel heel erg stom was wat ik had gedaan en dat 't heel slecht was geweest.
Maar toen begon hij direct over dat we het niet zouden kunnen achterhalen omdat ik toch al gebloed had ('t was extreem veel meer dan normaal, ook als ik doorslik) en dat ik het gewoon moest vergeten omdat het toch nog maar een heel klein kindje was geweest, als het al een kindje was geweest.

Ik had wel een mini-Chrisje gewild, maar achteraf is het wel beter dat 't zo is gegaan...

Wat een lul. kan niet anders zeggen....
Maar wat had je dan gedaan dat je zwanger was?
Had je een positieve test?
Wist je dat je zwanger was en heb je bewust extra pillen geslikt (doen sommige meisjes weleens omdat ze denken dat dat net zo werkt als de morning after pil).

Offline Roos

• Actief Lid

Gepost op: 18-05-2005 18:53:21
Nee ik was niet bewust zwanger en ik dacht gewoon zo van.. ach komt wel goed, ben wel vaker de pil vergeten en ik word wel weer ongesteld.
En toen heb ik m'n pauzeweek overgeslagen want ik wilde niet ongesteld worden in de vakantie, maar ik werd alsmaar heel erg misselijk enzo en toen wilde ik dus op een gegeven moment toch maar ff kijken of ik soms weer ongesteld zou worden als ik zou stoppen. Ik heb de strip toen wel afgemaakt.
Ik was een paar dagen te laat (dat gebeurt normaal dus nooit) en 't was heeeeel erg.
Toen ben ik naar m'n dokter gegaan en die zei dat ik kans had dat 't een miskraam was geweest.
Love is a rose, it's nice to look at it, but don't hurt yourself if you want to pick it...

Offline Vonk

• Hoofdmoderator
  • Forumfossiel

Gepost op: 18-05-2005 19:33:34
Nee ik was niet bewust zwanger en ik dacht gewoon zo van.. ach komt wel goed, ben wel vaker de pil vergeten en ik word wel weer ongesteld.
En toen heb ik m'n pauzeweek overgeslagen want ik wilde niet ongesteld worden in de vakantie, maar ik werd alsmaar heel erg misselijk enzo en toen wilde ik dus op een gegeven moment toch maar ff kijken of ik soms weer ongesteld zou worden als ik zou stoppen. Ik heb de strip toen wel afgemaakt.
Ik was een paar dagen te laat (dat gebeurt normaal dus nooit) en 't was heeeeel erg.
Toen ben ik naar m'n dokter gegaan en die zei dat ik kans had dat 't een miskraam was geweest.

Je werd dus opeens heel erg ongesteld? En was het nou achteraf een miskraam? Wel slecht zeg, hoor hier eigenlijk best veel verhalen over slechte adviezen van huisartsen over de pil.

Topic-labels: Geen